Przekładnia kierownicza w klasyku - podejście drugie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ok, zdecydowałem że do Łady założę jednak przekładnie listwową - najlepiej ze wspomaganiem.

Wiem że andrys wsadził przekładnie z delty 1 i jakoś to siadło. Czy ktoś miał doświadczenie z jakąś inną?

Idealnie byłoby dostać:

- przekładnie do której fabryczne gałki mają klin pasujący do zwrotnic Łady
- przekładnie której wieloklin wypada w taki sposób aby w jak najmniejszym stopniu trzeba było ruszać Ładowski drążek kierowniczy (idealnie byłoby połączyć drążek Ładowski jakimś przegubem z przekładnią plug-play)
- przekładnie mającą mocowania na śruby przez zintegrowane uchwyty - łatwość dospawania wsporników do belki
- przekładnia o długości z drążkami maksymalnie zbliżonej do układu Ładowskiego.

co do wspomagania - pompa może być albo napędzana z paska albo np. pompa z Peugeota elektryczna, niezależna.

Czy ktoś bawił się przekładnią z Mirafiori?
Czy gałki z Fiata Mirafiori spasują do zwrotnic łady?
  
 
poczytaj to:

Listwa
  
 
sprostowanie , ja mam przekladnie z Delty 2 ki badx prosicej z Fiata tipo (sa takie same), a drazki kierownicze mam z delty 1 ki skrucone i nagwintowane pod nakretke dorobiona na polaczenie drazka z oryginalna koncowka kierownicza z lady by nie kombinowac z koncowkami bo dostac kocowke pod tak duzy stozek jaki jest w ladzie trudno jest znalesc !!!!
  
 
ta przekładnia wygląda sensownie:

allegro.pl/vw-golf-5-przekladnia-kierownicza-elektryczna-wroc-i2683762708.html

pytanie tylko czy idzie uruchomic jej wspomaganie bez szyny CAN
  
 
z pola walki

  
 








  
 
No no no. Dobrze to wygląda i pewnie dobrze się prowadzi. Podmaluj całość na czarno i będzie tak jak trzeba.
  
 
skręcanie kół na postoju bez wysiłku 1 ręką w Ładzie (205/60) robi wrażenie
  
 
wspomaganie ślicznie rozwiązane.

wymagana metalowa osłona pod silnik, szkoda by przyłożyć w coś leżącego na drodze albo wpaść miską w krawężniki - z tego co widać to ona jest najniżej.
  
 
miska jest nisko ale bez przesady - ok 15cm prześwitu jest między nią a podłożem. W dodatku moja Łada jest bardzo sztywna. Miałem obawy na początku ale teraz widzę że nie ma jakiegoś super problemu z pokonywaniem nawet wysokich krawężników. Dodam że w seryjnym BMW E30is ta sama miska jest niżej


[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2012-12-07 08:20:52 ]
  
 
To ona ma wspomaganie? Myślałem, że to zwykła listwa i tak mi to wygląda.
  
 
Na razie wsadziłem zwykłą listwę z Golfa 2. Ale różnica mimo to jest kolosalna - i nie wydaje mi sie żeby wspomaganie było konieczne po pierwszych testach. Ale jeśli się okaże że jest to na to mocowanie plug&play mogę wsadzić np przekładnie z Golfa GTI ze wspomaganiem i tylko podpiąć pompę.
  
 
Konriii

A jak wyglada sprawa z polaczeniem tego wynalazku z kolumna kierownicy/walem kierownicy? Co trzeba przerabiac?

Ogolnie to wydaje mi sie ze listwa z jakiegokolwiek samochodu by nie wzial to idzie ja przypasowac. Jesli nie to na co ewentualnie patrzec przy zakupie listwy do takiego upgrade'u?
  
 
tutaj widać:



tniemy, staczamy i robimy klina w wałku kierowniczym. Ja to potem ta tego klina pospawałem dla pewności - w takim układzie jest to super bezpieczne Konieczne jest jednak wykonanie podpory łożyskowanej na wałku, ponieważ oryginalny wałek, pozbawiony podparcia ślimacznicy latał i miał luz. Zrobi się cieplej to wszystko dokładnie sfotografuje i opiszę.

co do przekładni - musi być z samochodu który ma podobny układ drążków do Łady i przekładnie za belką (patrząc od przodu). Niektóre auta mają przekładnie przed belką i wąsy zwrotnicy również z przodu. Golf jest o tyle super że oryginalny kardan z golfa idealnie wchodzi w dziurę w przegrodzie.
  
 
zrobiłem wczoraj 15km z nową przekładnią (więcej nie dałem rady bo nie mam nagrzewnicy) i powiem Wam tyle - kierownica chodzi tak lekko że aż dziwnie się Łada prowadzi, muszę się przyzwyczaić bo jakoś mi to nie pasuje do tego auta