[zeppelin] Mk7 1,6 16V 4x4 :-) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sorry, ale wiesz coś więcej na ten temat??? Czy tylko takie walnięcie z kosmosu??
Cytat:
2012-10-09 08:04:54, Chouna pisze:
Wszystko się da, pytanie tylko czy stać Cię na to. Tunel wału to będzie jeden z mniejszych kosztów.



[ wiadomość edytowana przez: zeppelin dnia 2012-10-09 20:36:51 ]
  
 
Chcesz drutować, drutuj, nikt Ci tego nie zabroni.

Chcesz żeby było dobrze czeka Cię przebudowa ściany grodziowej, podłogi, komory silnika, zawieszenia, zmiana skrzyni, wału, mostu i pierdylionów innych koniecznych elementów osprzętu. To, co nazywasz tam tunelem wału to tylko poszerzony kolanem kanał na rurę wydechową.

Zrobisz - będę bić pokłony, nie zrobisz - nic dziwnego.

Wiem na ile przeliczyliśmy rwd w Fieście i to mi wystarczy.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-09 23:06:36 ]
  
 
Cytat:
2012-10-09 16:30:49, zeppelin pisze:
Jesteś pewien że jest inne przełożenie główne?? Ja takiej informacji się nie doszukałem nigdzie. Co do transferboxa u mnie mam nadzieje że jest wszystko ok, gdyż przy silniku 1,6 to ma on raczej luz i nikt tego tak nigdy nie katował jak rs 2000. Ale zobaczymy, napewno zrobie fotorelacje. a właśnie jaki olej macie wlanych w waszych transferboxach?? Wiem że ma być SAE 80.



No Jasne ze nikt go nie katował, nie wieże w takie cuda każdy sprawdzał jak to działa. Jam mam z 1.6 i 2 satelity były uszkodzone na szczęście da się na tym jeździć . Z innej beczki koszt zrobienia nowej satelity to około 200 zł sztuka
  
 
Cytat:
2012-10-09 23:05:48, Chouna pisze:
Chcesz drutować, drutuj, nikt Ci tego nie zabroni. Chcesz żeby było dobrze czeka Cię przebudowa ściany grodziowej, podłogi, komory silnika, zawieszenia, zmiana skrzyni, wału, mostu i pierdylionów innych koniecznych elementów osprzętu. To, co nazywasz tam tunelem wału to tylko poszerzony kolanem kanał na rurę wydechową. Zrobisz - będę bić pokłony, nie zrobisz - nic dziwnego. Wiem na ile przeliczyliśmy rwd w Fieście i to mi wystarczy. [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-09 23:06:36 ]

z twojej wypowiedzi rozumiem że nie wiesz że ON ma escorta z napędem 4x4 z tunelem i wałem.
  
 
Cytat:
2012-10-09 23:39:32, Kleszczak pisze:
z twojej wypowiedzi rozumiem że nie wiesz że ON ma escorta z napędem 4x4 z tunelem i wałem.




z sierry też ma
  
 
Chouna. Pobudka! nie śpij podczas czytania wąków

Zeppelin ma GOTOWEGO SERYJNEGO 4x4. (opisany na początku tego wątku + cała garść fotek)

zadnego cięcia gięcia czy drutowania. skrzynia to mtx75 4x4 taka sama dla każdej wer. essa 4x4 czy to RS czy 1,6, więc swapować można bez obaw. wał jest, zawias jest dyfer też jest. ZERO DRUTA.
Co do RWD, o które padło pytanie, to jedynym problemem jest przebudowanie transferboxa. jak go zablokujesz odpowiadnio to masz RWD. (o innych kwestiach poczytaj niżej)
  
 
No coś Ty naprawde? Wcale nie stoi mi na ogródku escort z tunelem ze scorpio w którym już silnik N7A ze skrzynią ze sierry 4x4 wisiał sobie wzdłużnie, także sorki ale nie rób mi wywodów bo na ten temat akurat mogę więcej powiedzieć (oczywiście w escorcie). A fakt dokończyć wcale nie jest łatwo, ale to już od ilości wolnego czasu zależy.
Cytat:
2012-10-09 23:05:48, Chouna pisze:
Chcesz drutować, drutuj, nikt Ci tego nie zabroni. Chcesz żeby było dobrze czeka Cię przebudowa ściany grodziowej, podłogi, komory silnika, zawieszenia, zmiana skrzyni, wału, mostu i pierdylionów innych koniecznych elementów osprzętu. To, co nazywasz tam tunelem wału to tylko poszerzony kolanem kanał na rurę wydechową. Zrobisz - będę bić pokłony, nie zrobisz - nic dziwnego. Wiem na ile przeliczyliśmy rwd w Fieście i to mi wystarczy. [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-09 23:06:36 ]

  
 
Hehe, diviz no jasne ża napewno któś sobie strzelił jakiego boka ale ze wzgledu na moc zapewne itak mniej dostał w tyłek niż w rs 2000, a jak będzie to zobaczymy, póki co jestem dobrej myśli . A tak się zastanowiłem czy czasem w skrzyni sierry 4x4 satelity nie są podobne, bo tam też jest dyfer planetarny, tylko jeszcze wiskoze dodatkowo ma. Musze rozebrać jedną z moich skrzyń ze sierry 4x4 i zobaczyć, pomierzyć, może porównać. Masz kontakt, gdzie dorabiają takie satelity???.

Cytat:
2012-10-09 23:06:04, Diviz pisze:
No Jasne ze nikt go nie katował, nie wieże w takie cuda każdy sprawdzał jak to działa. Jam mam z 1.6 i 2 satelity były uszkodzone na szczęście da się na tym jeździć . Z innej beczki koszt zrobienia nowej satelity to około 200 zł sztuka

  
 
No akurat napęd z Esa 4x4 też ma układ planetarny i viskoze

Ale już w Mondeo Visko nie było
  
 
Cytat:
2012-10-10 07:36:28, zeppelin pisze:
No coś Ty naprawde? Wcale nie stoi mi na ogródku escort z tunelem ze scorpio



Panowie, nie rozmawiamy o escorcie, który stoi w ogródku tylko o escorcie w temacie, prawda ? wypowiadam Swoją opinię a dla mnie przerabianie transferboxa, który był nieporozumieniem Forda stosowanym tylko w MK7 i mondeo MK1 po czym został wycofany, po to, żeby mieć rwd to właśnie druciarstwo.

A co do seryjnego tunelu w 4x4 Zeppelin już swoje napisałam.
  
 
Ehh, to po co wstawki o przerabianiu tunelu, grodzi etc. nie rozumiem skoro dotyczy to tego escorta?. Tak swoją drogą ta fiesta o której pisałaś to nie była czase Pieska z FKP???
Cytat:
2012-10-10 08:10:47, Chouna pisze:
Panowie, nie rozmawiamy o escorcie, który stoi w ogródku tylko o escorcie w temacie, prawda ? wypowiadam Swoją opinię a dla mnie przerabianie transferboxa, który był nieporozumieniem Forda stosowanym tylko w MK7 i mondeo MK1 po czym został wycofany, po to, żeby mieć rwd to właśnie druciarstwo. A co do seryjnego tunelu w 4x4 Zeppelin już swoje napisałam.

  
 
Heh, wiem że ma układ planetrany i wiskoze, ale w skrzyni sierry 4x4 wiskoza inaczej jest umieszczona niż w rs 2000 4x4. Widziałeś może transferbox od evo z wiskozą??? Podobne rozwiązanie ma też jaguar. Wiskoza jest w transferboxie.
Cytat:
2012-10-10 08:06:04, Diviz pisze:
No akurat napęd z Esa 4x4 też ma układ planetarny i viskoze Ale już w Mondeo Visko nie było

  
 
Cytat:
2012-10-10 08:10:47, Chouna pisze:
wypowiadam Swoją opinię a dla mnie przerabianie transferboxa, który był nieporozumieniem Forda stosowanym tylko w MK7 i mondeo MK1 po czym został wycofany, po to, żeby mieć rwd to właśnie druciarstwo.



skrzynię poprzeczną z transferboxem ford zastosował również w Jaguarze X-Type (MTX75!!) i to do silników 3.0 o mocy przeszło 200 kuca (Allegrosz) oraz do forda Kuga. (tam jest chyba MMT6)
Nie pisz dziwnych historii że to jest szmelc i temu podobne i liczy się jedynie ukł wzdłużny. rozwiązanie jak każde inne. Jak wnikniesz, to zobaczysz, że ukł 4x4 ze wzdłużną skrzynią jest jeszcze bardziej pogięty, bo masz: skrzynie, reduktor 2 dyfry i 2 wały.
To fakt, żę ess nie ma najlepiej rozwiązanego tego boxa, ale nie wynika to z faktu że jest w poprzek, tylko ze słabej bydowy przekładni planetarnej. Mondek nie ma już takich problemów, X-Type też, na kuge też nie słyszałem strasznego płaczu.
Co do drutowania samego boxa: a zaspawawywanie tylnego dyfra żeby mieć "szpere 100%" to nie jest drut? przeróbke przekładni można wykonać na pałe, ładując w nią garść nakrętek i marnując na to pare elektrod, albo się pobawić, dorobić/przerobić koła itd. kwestia podejścia do tematu. mądrze pospinany ukła się nie rozwali i bedzie RWD tak samo dobre jak ze skrzyni wzdłużnej.


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-10 09:21:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-10 09:26:52 ]
  
 
Cytat:
2012-10-10 08:18:13, zeppelin pisze:
Ehh, to po co wstawki o przerabianiu tunelu, grodzi etc. nie rozumiem skoro dotyczy to tego escorta?. Tak swoją drogą ta fiesta o której pisałaś to nie była czase Pieska z FKP???



Właśnie po to, że tyczy się to tego escorta. Mam 3 razy powtórzyć ?

Mam na myśli Swoją Fiestę, były plany zrobienia RWD lub 4x4 z RS2K ale póki nie będę mieć drugiej budy i pewnej szóstki w totka to nie dotykam nawet tematu
  
 
Luzik, widocznie czasem ciężko się zrozumieć .
Generalnie temat fiesty MK3 4x4 strasznie mi się podoba, dokopałem się w necie do dwóch fiest MK3 4x4, jedna była z napędem z mondka, druga z Vaga 1,8T z haldexem, co ciekawe w obu zastosowane było tylne zawieszenie z mondka 4x4 ze skróconymi wahaczami, "podobno łatwo przypasować".
Dobra koniec ot. Pozdrowionka dla Ciebie

Cytat:
2012-10-10 09:20:36, Chouna pisze:
Właśnie po to, że tyczy się to tego escorta. Mam 3 razy powtórzyć ? Mam na myśli Swoją Fiestę, były plany zrobienia RWD lub 4x4 z RS2K ale póki nie będę mieć drugiej budy i pewnej szóstki w totka to nie dotykam nawet tematu

  
 
Zima się zbliża więc takie 4x4 jak najbardziej na tak nawet takie 1.6 będzie dawać radę...każda ośka w dupę dostanie
  
 
Skoro Venom poruszył temat innych skrzyń z podobnych do tej z rs 2000 4x4, to ja napisze trochę od siebie wiedzy, niestety póki co jedynie teoretycznej, no ale może uda się to kiedyś sprawdzić.
No to tak:
1. Skrzynia jaguar X-type, 4x4. Jaguar tak ogólnie wychodził z silnikami 2,5 i 3,0 w automacie i manualu, oczywiście mowa tu o 4x4. Skrzynia manualna jest, to ewolucja mtx75. Z ważnych rzecz to rozkład napędu jest podobny jak w escorcie lub jest jeszcze wiecej na tył (jak w sierze), skrzynie manualne można podzielić na te do 2004 i powyżej (wg. forum jaguara uk.), skrzynie do 2004 roku posiadają wiskoze w transferboxie, skrzynie powyżej 2004 roku jej nie posiadają czyli jest otwarty mechanizm planetarny między osiowy (jak w mondeo).
Skrzynia ma inny dzwon (podobno możliwe jest przełożenie z mondeo,podobno ktoś to zrobił ale nie doszukałem się tego wątku nigdzie), hydrauliczny wysprzęglik, mechanizm zmiany biegów na linki. Sam transferbox jest jeszcze masywniejszy niż w mondeo i dłużej wytrzymuje i większe momenty. Skrzynia z wiskozą ma budowe transferboxa "prawie jak evo".

2. Kuga, fajna skrzynia ale tam już jest elektronika i "haldex" czyli coś jak w vagach i to ona nam decyduje ile momentu pójdzie na tylną oś.



Cytat:
2012-10-10 09:14:48, Venom_4x4 pisze:
skrzynię poprzeczną z transferboxem ford zastosował również w Jaguarze X-Type (MTX75!!) i to do silników 3.0 o mocy przeszło 200 kuca (Allegrosz) oraz do forda Kuga. (tam jest chyba MMT6) Nie pisz dziwnych historii że to jest szmelc i temu podobne i liczy się jedynie ukł wzdłużny. rozwiązanie jak każde inne. Jak wnikniesz, to zobaczysz, że ukł 4x4 ze wzdłużną skrzynią jest jeszcze bardziej pogięty, bo masz: skrzynie, reduktor 2 dyfry i 2 wały. To fakt, żę ess nie ma najlepiej rozwiązanego tego boxa, ale nie wynika to z faktu że jest w poprzek, tylko ze słabej bydowy przekładni planetarnej. Mondek nie ma już takich problemów, X-Type też, na kuge też nie słyszałem strasznego płaczu. Co do drutowania samego boxa: a zaspawawywanie tylnego dyfra żeby mieć "szpere 100%" to nie jest drut? przeróbke przekładni można wykonać na pałe, ładując w nią garść nakrętek i marnując na to pare elektrod, albo się pobawić, dorobić/przerobić koła itd. kwestia podejścia do tematu. mądrze pospinany ukła się nie rozwali i bedzie RWD tak samo dobre jak ze skrzyni wzdłużnej. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-10 09:21:08 ] [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-10-10 09:26:52 ]

  
 
spoko, jeśli uda się dorwać dobrą budę to oczywiście wszelkie modyfikacje bedą dokumentowane i udostępniane dla przyszłych pokoleń wzajemnie pozdro.
  
 
Jaguar nietylko skraynie ma mtx75 ale i alternatory. Ciekawe czy jak ma części z forda to też się tak psują
taki O.T.
  
 
co do X-Type, to ma podział dokładnie jak ess czyli 40/60
z problemów jakie miewa (o jakich czytałem), to przemieszanie się oleju ze skrzyni z boxem.
co do visco, to ess ma ją w.... skrzyni. dziwne, ale siedzi między przekładnią główną dającą 100%mocy na box i mech różnicowym wewnątrz niej (40%mocy) ma to działać jakoś pośrednio, że jak za dużo/za mało idzie na przód to częściowo łapie z prz. głównej przez visco. Ogarniam to z trudem.
mondek nie miał tego patentu, bo seryjnie miał TCSa

nie miałem przyjemności oglądać manuala do X'a więc nie wiem dokładnie co w boxie siedzi
co do kugi, to też manuala nie widziałem. fajnie że 6tka (strasznie mi tego brakuje )
Do essa i mondka manual mam i znaczącej różnicy nie ma pomiędzy tymi układami.