Szlif czy nowy blok - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z jednej strony piszecie żeby nie rozwiercać bloku ,z drugiej polecacie jednorzędowy lancuch...
Albo trwałość albo sport.
Co do kanałów w głowicy to średnica nie jest wcale proporcjonalna do mocy.
  
 
Zmierzę swoje głowicy i podam wymiary. Ja napisałem o planowaniu bloku, a nie głowicy.
  
 
Cytat:
2012-11-04 22:19:50, andrzej_krakow pisze:
Niezupełnie że wszystkie głowice na łańcuchu są takie same, pierwsze głowice do 1200 miały mniejsze komory spalania. A jak już jesteśmy przy rozwiązaniach ekstremalnych to proponuje tzw. polski remont, bardzo popularny wśród polskich taksówkarzy, posiadaczy Mercedesów w latach 70-tych i 80-tych. Polegało to na tulejowaniu bloku pod stare tłoki.



Taryfiarze jak sama nazwa wskazuje robili to zeby nie kupować nowych tłoków bo drogie albo nie było.
Tulejowanie to ok 200 za tuleje daje 800 plus pierścienie.
Szlif max 350 jak widziałem plus tłoki kpl 150 wciśniecie 50...
Jaki ma sens tulejowanie??
  
 
Jestem w Vilnie.jutro jeszcze raz musze podjechać do sklepu bo zapomniałem paru rzeczy.
Jak znajde u nich coś do mierzenia to zmierze nową głowice z półki.
Ponawiam od razu:
Szukam bloku 21011 i 2106.
  
 
Piotrek, ja jestem za rozwiercaniem. Tyle żeby nie przesadzać.
  
 
2106 do 80 mm bez problemu,na 82 bym nie robł.
2103 rozwiercilem do 80 na próbe i tez sie da,
ale jak to bedzie potem tego nie wie nikt.
  
 
hmm to na bazie czego jest zrobione fabryczne 1,7 ?
  
 
21213 chyba,
Ale bym sie tym nie sugerował.Rosjanie robili takie bloki że miałem kiedyś silnik rozwiercony na 84mm i latał.
Jak nie wiesz jaka grubść ścianki to nic nie wiadomo.
  
 
Jak nic przydałby się rentgen a jest w ogóle jakakolwiek możliwość zeby to zdiagnozować, czy da się rozwiercić czy nie ?w warsztacie w ogóle na start powiedzieli ze szlif będzie do 80,5 tylko nie wiem skad to 0,5 jesli skoki byly chyba co 0,2 tylko :|


przypominam się, jeśli jeszcze nie byłeś w sklepie, gdybyś znalazł chwile, żebyś zmierzył wysokość oryginalnej głowicy
  
 
Tłoki do 1,6 są do 80mm co 0,2 z tego co mi sie wydaje.
Przynajmnej ja takie kupiłem
  
 
hmm według "podręcznika 1,6 miał średnice 79mm, ale ja się raczej tu nie wypowiadam a przy 82 to kwestia tego, że się silnik "złoży" jak będize za cienko już ?
  
 
dokładnie miał 79mm.
do tego szlify 79,2 79,4...-80...
Moze sie nie złozy ale nie wiadomo czy pod wpływem temperatury
z otworu nie zrobi sie dziura,inaczej mówiąć jak zachowa sie tuleja.
  
 
Ja wam napisałem opinie Rosjan. U nich tego mnogo, więc piszą tak jak jest. Zgoda, można rozwiercać 1,5 do 82mm, ale takim silnikiem zrobisz parę tys. km. A co dalej? Ja piszę o eksploatacji cywilnej.
  
 
hehe no cóż to ryzyk-fizyk może będę pierwszym któremu się to uda (albo i nie dobre chłodzenie trzeba będzie zrobić, może jeszcze coś specjaliści w zakładzie mi powiedzą, teoretycznie to grubość w niektorych miejscach chyba można zmierzyć bo dostęp przez układ chłodzenia .
  
 
Tu nie chodzi o temperaturę, a o sztywność bloku.

Dla niewtajemniczonych. Miś składa silnik na bloku 06, czyli 1,6.
  
 
hehe no ale na dobrą sprawę, to wszystko połączone jest bo sztywność wynika z naprężeń które są powodowane zmianami temperatur itp tyle przynjamneij mi z fizyki wynika
  
 
Może jak go zamówisz, to będzie sztywniejszy
  
 
Się ożywił wątek, jeśli masz blok 2106 to proponowałbym rozwiercić do max 80mm, a jak chcesz żeby lepiej się kręcił to zapewne zajmij się innymi częściami silnika jak głowica , dolot, wydech, gaźnik itp.
Nie wiem jakiego Ty szlifierzy spotkałeś ale ja zaniosłem tłoki 79mm i pod tyle wyszlifowali stary blok 2103 i wzięli za to niewiele więcej (50-100zł) niż by szlifowali np. na 76,2 lub 76,4. Nie pamiętam już ile za całość ale całkiem rozsądnie wyszło cenowo. Od marca mam 22 tys.km zrobione na nim (seria 2103 rozwiercone na 1.6) jest ok jedynie dolewam oleju tak 0,3l na 1000km ale to mały wyciek na tylnym uszczelniaczu.
Namiar na szlifierzy: Bydgoszcz, ul. Mazowiecka tel. 53 3223714
  
 
no jak bym to do Bydgoszczy zawiózł to raczej oszczędności bym mial nie wiele z drugiej strony na 79 to się nie da wyszlifować, bo jak popatrzeć na link który gdzieś niżej jest, to cylindry są raczej w masakrycznym stanie, więc 80 to min, oni już na starcie rzucili, co prawda jakąś dziwna wartość bo 80,5 a nie 80,4...nie lada dylemat z tymi 82 mm no i tak w ogóle to nigdzie nie widziałem 80,4

[ wiadomość edytowana przez: MisUszatek dnia 2012-11-05 20:40:08 ]
  
 
Nie kombinuj, wierć na 82.