Djmarkus BLUE SAMARA - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej wstawiam nieco do tematu
Przy Ładzie niewiele się zmieniło, zakupiłem wczoraj silnik za 350zl.
Było ryzyko, ponieważ silnik leżał w szopie przez ponad 2 lata, ale jak wczoraj go rozebrałem to nie ma tragedii
Przy odbiorze silnika dostałem w gratisie też skrzynię piątkę, niewiele używaną przekładnię kierowniczą, i pełen bagażnik innych części do silnika.
Pan, od którego kupowałem silnik powiedział, że był w bardzo dobrej kondycji jednak postanowiłem go rozebrać i wyremontować.
Teraz Pytanie do was co zrobić, żeby było rozsądnie i aby budżetu nie szarpnęło za mocno
Mam plan zrobić dół silnika na razie więc kieruję do was znawców kilka pytań
Robić szlify cylindrów czy nie ruszać?
Szlif wału korbowego robić czy nie?
Kolega dziś powiedział mi, żebym nie pakował się w koszty i tylko nowe pierścienie założył.
Po rozebraniu zbadałem powierzchnie cylindrów i cylinder 2 i 3 ma tzw. „próg” ale słabo wyczuwalny pod palcami jednak cylinder 1 i 4 ma dość mocno wyczuwalny próg a w 1 to nawet jest zadzior na ściance cylindra.
No i niestety straszny nagar na tłokach jest osadzony.
Kilka zdjęć:



Cylinder nr 4:



Cylinder nr 1 widoczny jest zadzior niewielki na górnej części najlepiej widoczne jest w powiększeniu.

>>KLIK<<
  
 
dobry deal zrobiłeś jak za taką kasę tyla fantów a na oko to chłop umarł
rozbierz to w drobnicę, wyczyść i jedź to do dobrego szlifierza lub mechanika pomierzyć !! jak będziesz wiedział jakie jest zużycie to zdecydujesz czy panewki i pierścienie z z uszczelkami tylko czy po całości
  
 
Cytat:
2015-04-23 23:19:19, morphio pisze:
rozbierz to w drobnicę


Tak też zrobiłem



Blok oraz wał idą do szlifu nie będę się pierdzielił tylko zrobię jak należy.
Niestety brak wolnego czasu powoduje, że nie mam kiedy się wybrać do Zgierza z gratami.
Znalazłem firmę >>KLIK<<
Gadałem z panem Jerzym przez telefon, no i zaskoczył mnie znajomością silników 2108, wszystkie wymiary oraz normy miał w głowie, opowiedział mi co i jak należy wykonać aby było dobrze.
Ma również fajne ceny bo za zrobienie bloku i wału powiedział 400zł.
  
 
A co się stało z twoim silnikiem ze kupiłeś kolejny?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Andrzeju powiem Ci, że mój stary motor już się kończy dlatego padła decyzja o kupnie drugiego i remoncie.
Ostatnio jak sprawdzałem kompresję w silniku który obecnie od nowości siedzi w Ósemce to na 3 cylindrach było nieco ponad 6 bar a w jednym nieco ponad 9 no i przede wszystkim pojawił się niebieski dymek podczas pracy silnika.
Mimo to silnik nadal pracuje i auto jest mobilne lecz w dalszą drogę nie odważył bym się wybrać.
  
 
No to faktycznie kaputt, szczególnie w przypadku Samary

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
szoda że ten pan >KLIK< tak daleko od Opola ale na szczęście mam jeszcze jednego takiego emaryta w Opolu, który robi szlify z dokładnością do tysięcznej mm gośc jest naprawdę specem
  
 
Korzystając z naprawdę niewielkiej chwili wolnego czasu, postanowiłem zabrać się za szybką i prostą robótkę
Wszystko na razie zrobione na szybko i prowizorycznie, ale będzie uporządkowane później.
Wstawiłem elektryczną pompę paliwa:



Efektem jest lepsze napełnianie czterech gaźników, bo wydajność ma naprawdę dużą i nie ma już efektu zamuły przy szybkim przyspieszeniu, bo na starej membranowej niestety w pewnych chwilach brakowało tego paliwka.


[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2015-05-22 21:48:30 ]
  
 
Czyżbyś chciał się pokusić o przybycie nią na zlot? Dopuszczam możliwość, że zmieniłeś zdanie.
  
 
Raczej nie Gdyby było to kilkanaście km to bym dojechał Ładą, ale w stanie częściowo zdemontowanym nie będę ryzykował jazdy