[MKVII]escort rajdówka - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja bym Ci proponował kupić inny samochód, już po swapie, itp. Niewielkim kosztem przerobisz go na rajdówkę.
To nie E30 które kupujesz dzisiaj z silnikiem 1.6, a jutro wkładasz 4.4.
  
 
zastanawiałem sie nad czymś innym ale szkoda mi sprzedawac tego escorta bo dobrze mi sie nim jezdzi i fajnie wyglada :p dlatego pomysł na przebudowe
  
 
V'ki tak łatwo nie wsadzisz. sporo przeróbek budy, półosie pewnie nie podejdą, sterowanie... i nie wiem czy to "rajdowy" silnik
chyba najlepiej dmuchnąć zetecka 2.0, ale to konkretny koszt.


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-11-13 23:07:49 ]
  
 
Myślałem nad V bo sam dzwięk do mnie przemawia no i mocowo tez sa ok, bo wsadzic zwykłą 4 i wydech przelotowy to zadna frajda a znowu uturbiac silnik tez sporo zabawy, wiec v jest chyba dobrym rozwiazaniem?
  
 
a skąd wiesz że są ok? bo z tego co ja wiwm, to chyba nie są, a poza tym to są ptoblemy ze ścianką grodziową i pasem przednim. ale nie swapowałem więc nie mam sprawdzonych info. btw, jak już Vke to tylk 3.0 z jaga X-type
  
 
wiec sprawy silnikowe lepiej odpuścic ? to moze mozna zwiekszyc jakos moc w tym 1.6 ? ale to znowu bez sensu było by wkładac klatke hamulce itp itd do takiego auta ;/
  
 
o modach 1.6 zapomnij. całkowicie bez sensu.
w zasadzie nie wiem co mam ci powiedzieć. możesz wsadzić 2.0 z mondka i mieć te 136 kuca. dość proste i tanie. możesz wsadzić silnik z RSa i mieć 150 kuca, o ile znajdziesz zdrowy, a o taki nie tak łatwo (no i szkoda kolejnego RSa uśmiercać) - też dość proste i tanie. Można zrobić RS2300 i miećok 170hp, ale to już więcej zabawy.
Z vkami tez można się pobawić jak masz kase, ale one są dość ciężkie i rozkład mas bedzie mało fajny
możesz zakombinować i wstawić coś całkowicie innego, ale to też już większy pieniądz. (tyle że możesz kupić gotowego uturbionego który ma ze 220 kuca i spróbować ściaśnić całe jego flaki w escorcie. sporo cięcia-gięcia ale efekt ciekawy. i chyba w to bym poszedł, jeżeli koniecznie chcesz latać essem
  
 
temat wstawiania vki by na forum ale zaczął się tak jak ten i skończył się odpowiedzią - nie da się.
Jak go wybebeszyłeś, wsadź silnik 2.3 z galaxy, jakieś kubełki i trochę pojeździj, heble z mdo, jakoś hamuje i jakoś jeździ.
1.6 nie zwiększy mocy.
  
 
no bo kase na mody mam przeznaczona a kase na samochód mam e esie i innym którym sie poruszam na codzien wiec kase na inny smaochód mam e esie a za kase na esa wątpie czy znajde cos innego wartego uwagi i bez rudej...
  
 
Najbardziej opłacalne myślę, że będzie:
- 2.0 Zetec 136KM,
- przednie heble z Mondeo,
- zawias chociażby kit Supersport'a.
Już będziesz miał czym jechać i chyba zmieścisz się w 4000-5000zł na dzień dobry.
Później kubły lub kubeł, klatka, itp.
Oczywiście dobre opony i alu pomijam :].

Ps. Zacznij od zawiasu i hebli i ćwicz technikę jazdy, bo inaczej zrobisz auto i rozwalisz, wtedy kasa pójdzie w błoto i obyś nikogo nie uszkodził.


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2012-11-13 23:31:37 ]
  
 
hmmm 136 Km w pustej budzie mnie nie rajcuje bo wiem jak to chodzi, tak jak mówiłem celuje w 200 chodź i 180 bym sie zadowolił no i niutki to tak ok 230
  
 
a skoro v6 juz przerabialiście i wyszło ze marne szanse na wstawienie wiec chyba ten 2300 ? ile on ma KM na wyjsciu i czy da sie troche podciągnąc KM ? ja chce zrobic go na gotowo do wiosny i na wiosne pare razy na tor i na jakies zloty pokazowe i do garazu na miasto raczej by nie wyjeżdźał
  
 
adzik, tak sobie pomyślałem, że chyba najlepiej ci będzie upychać 2.3T z Saba9000. zasadniczo nic nie pasuje, ale cenowo nieźle, dostępność też ok, no i twój przedział mocy. wniknij w temat.
  
 
Ja jeszcze tylko dodam od siebie że własnie jestem posiadaczem MDO 2.0 136KM w budzie kombi i jeszcze w automacie - a Escorta miałem i to niejednego... i spodziewam się że może być wesoło - zwłaszcza że miałem okazję pokręcić trochę RSem 150KM (katalogowo - bo nie wiem czy i jak trzymał serię)
nie gryzłem dogłębnie tematu swapów innych niż 1:1 (bo taki przeżyłem) ale faktycznie parę razy słyszałem o swapie 2.0 136KM z mdo do Essa. Mogę też powiedzieć że naczytałem się o kłopotach z Fordowskim 2.5 V6 (MDO / Coguar)
jeżeli chcesz więcej mocy... wiesz - komory silnika nie rozciągniesz... szukaj czegoś małego ale ciekawego. skoro i tak chcesz się bawić i włożyć trochę pessos... może obejrzyj się za jakimś silnikiem z japońca - dojeżdżałem teraz dwie mazdy - 121 1.3 i MX-3 1.6 i... jak byłem sceptyczny co do teorii że japońce się lepiej wkręcają to teraz nie mam co do tego wątpliwości... może poszukaj jakiejś szlifierki wysokoobrotowolubnej to też ładnie potrafi brzmieć - i jest dobrą podstawą do rozwijania tematu (np uturbiania) lub od razu szukać uturbionej jednostki.


P.S. mądrze koledzy prawią - w pierwszej kolejności ogarnij zawias i heble. nie sztuka rozpędzić budę - sztuka ją zatrzymać w pełni nad tym panując.

[ wiadomość edytowana przez: aureel dnia 2012-11-14 00:08:00 ]
  
 
adzik. Sprawdz dokładnie podłoge. najlepiej by było jakbyś obczyścił bitex bo ja tez miałem " dobra podłoge" A jak obczyściłem i puknąłem młotkiem mocowania belki mi sie rozsypały
  
 
2.3 z galaxy z gratami z rsa powinno ci wystarczyć. na pewno będziesz miał 150KM a spokojnie dojdziesz do 170 jak dobry i zadbany silnik. Najlepiej aby wypowiedziały się osoby które mają 2.3 pod maską.
  
 
Cytat:
2012-11-14 09:50:49, Kleszczak pisze:
2.3 z galaxy z gratami z rsa powinno ci wystarczyć. na pewno będziesz miał 150KM a spokojnie dojdziesz do 170 jak dobry i zadbany silnik. Najlepiej aby wypowiedziały się osoby które mają 2.3 pod maską.



W takiej konfiguracji i dźwięk będzie dość rasowy
  
 
pod warunkiem że wsadzisz stożek i jakiś dobry wydech
a jak chcesz dźwięk subaru to zamień kable zapłonowe na cewkach
efekt gwarantowany :d nie żebym mówił że nic sie nie stanie,
ale jak wysadzisz silnik to miło nie będzie
powiem Ci że ogólnie jestem zadowolony z 2.3 z galaxa
naprawdę bardzo fajnie to przyspiesza
koszt projektu był spory, ale auto się odwdzięcza
zobaczymy w przyszłym roku jak z turbo będzie wywijał
aaa no i jeszcze jedno
gdyby namawiał Cię ktoś na zostawienie skrzyni i sprzęgła od 1.6 16V
nie słuchaj
skrzynia daje radę, zaś nówka sprzęgło LUK wytrzymało pół dnia zabawy, drugiego już zaczynało się ślizgać
  
 
Jaki jest sens budowania auta rajdowego, a nie sciganie sie nim? Lan czy o co chodzi,.. Jesli patrzac od strony finansowej to taniej wyjdzie kupic gotowy woz niz samemu budowac taka prawda. Ale życze powodzenia, bo optymistyczny wariant ktos podal 10k złotego.
  
 
Cytat:
2012-11-14 16:00:02, Zbysio007 pisze:
Jaki jest sens budowania auta rajdowego, a nie sciganie sie nim? Lan czy o co chodzi,..



Szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale też chętnie zbudował bym sobie taki "hardcorowy" wózek z tym że z foki Z zewnątrz auto rajdowe, dobra sportowa felga, halogeny na masce, biały oklejony różnymi wzorami/napisami. Dobry zawias. Wnętrze wybebeszone ze wszystkiego co zbędne, klatka, przemodzona deska, tunel środkowy itp itd. Kubły, najzwyklejsze przełączniki. Brak wspomagania kierownicy, iii długo mógł bym tak wymieniać. I to wszystko po to żeby mieć fajny wóz