Jaki akumulator? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ptaszyno
Napięcie na żarówkach obojętnie czy to będą 60W czy 100W będzie takie samo jak na zaciskach akumulatora jeżeli prrzekrój przewodów jest odpowiedni to nie będzie to miało wpływu (praktycznie ) na jakiś spadek napięcia na żarówkach(pomiar voltomierzem na biegunach żarówki).
Przekrój przewodów do reflektorów -to rzeczywiście 0.75 mm2.
Natomiast pobierany prąd przez żarówkę jest funkcją jej mocy.
itak;60W -pobiera prąd 5A, 100W- 8,3A Zadowolony?
 
 
Ptaszyno
Napięcie na żarówkach obojętnie czy to będą 60W czy 100W będzie takie samo jak na zaciskach akumulatora jeżeli prrzekrój przewodów jest odpowiedni to nie będzie to miało wpływu (praktycznie ) na jakiś spadek napięcia na żarówkach(pomiar voltomierzem na biegunach żarówki).
Przekrój przewodów do reflektorów -to rzeczywiście 0.75 mm2.
Natomiast pobierany prąd przez żarówkę jest funkcją jej mocy.
itak;60W -pobiera prąd 5A, 100W- 8,3A Zadowolony?
Adam S
 
 
Czy ja wiem, czy tak bez roznicy? 8,33A plynie sobie kabelkiem o przekroju 0,75mm2 bez spadku napiecia?

Wracajac do inzynierow, siedzieli i wymyslili by zastosowac w autkach po 2 akumulatory, jeden z napieciem 12V a 2 z U=.. no wlasnie nie pamietam, 36, 32V? Cos w tych okolicach, wszystko po to by odbiorniki o duzym poborze pradu zasilac wiekszym napieciem (a wiec mniejszym pradem) co umozliwi stosowanie cienszych przewodow.

Mam dla Ciebie nastepne zadanie!
Jesli rozrusznik pobiera 117A przy 12V to co sie stanie jesli na polaczeniach miedzy biegunem akumulatora a rozrusznikiem pojawi sie rezystancja, powiedzmy 0,1 Ohma albo 0,5 Ohma?
  
 
Witam!
A mnie się wydaje Panowie, że za dużo kombinujecie. Obsługa (właściwa) akumulatora polega na: sprawdzeniu czystości biegunów akumulatora, dolewaniu ubytków wody destylowanej i ewentualnym doładowaniu akumulatora. Jeżeli są ubytki w celach to dolewa się wyłącznie wody, bo tylko ona może wyparować. Dolewając elektrolitu podnosicie gęstość elektrolitu w celi, a to już pierwszy krok do zniszczenia płyt.
Nic więcej nie róbcie. Wszystkie pomiary dotyczące akumulatora należy wykonywać miernikiem z obciążeniem, np. widełkowym.
Recepta: kupić nowy akumulator 55Ah, właściwie zamontować klemy i jeździć 5 lat, bez dotykania. Jak zaczniecie wsadzać tam swoje mierniki itp, czas użytkowania się skraca.
Pozdrawiam
major
  
 
Ja tam lubie podyskutowac z madrzejszymi od siebie bo moge sie czegos nauczyc.

Powiedz majorze, co zrobic jesli akumulator sie nagrzewa od umieszczonego blisko parownika, chyba lepiej stosowac wtedy obslugowy bo jest mozliwosc dolania wody?
I dlaczego nie stosowac o troche wyzszej pojemnosci?

Dlaczego sadzisz, ze mielibysmy cos popsuc (wiem, mlotek tez mozna zlamac )?

Adamie, konczyles cos w kierunku elektryki czy elektroniki?
Ja jestem technikiem elektrykiem, egzamin oczywiscie na 5, na koncie praktyki w zakladzie remontujacym silniki elektryczne oraz transformatory i to te najwyzszych mocy, rowniez z ocena 5.. ho ho Legitymuje sie tez legitymacja SEPowska uprawniajaca mnie do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie: obslugi i konserwacji dla nastepujacych urzadzen i instalacji: sieci, urzadzenia i instalacje o napieciu do 1kV, linie kablowe, instalacje elektroenergetyczne, oswietlenie elektryczne wew. Zespoly pradotworcze o mocy do 50kW.
W sumie legitymacje ta wyrobilem by moc legalnie pracowac przy naglasnianiu bo zarabiam jako akustyk i realizator dzwieku oraz muzyk. W kierunku realizacji skonczylem tylko studium za to z praktykami w Kongresowej i w stolecznej estradzie. hehe ale pojechalem... sorry
  
 
Witam!
Wyjaśnij mi Ptaszyna o jaki parownik Ci chodzi. Wg mnie w okolicy akumulatora nie ma żadnego źródła ciepła, które miałoby bezpośredni wpływ na temperaturę elektrolitu. A to, że elektrolit ma wyższą temperaturę w czasie normalnej eksploatacji to zjawisko normalne. W czasie ładowania temp. elektrolitu podnosi się nawet do 45 stopni.
Co do pojemności akumulatora ,to z pewnością 60 Ah nie będzie zbyt dużym odstępstwem. Większa pojemność jest niewskazana z tego względu, że alternator ma też swoją moc i co wynika z jego charakterystyki sam będzie się przeciwstawiał czerpaniu z niego prądu o dużym natężeniu (bez wchodzenia w szczegóły teoretyczne). To właśnie z tego powodu przy alternatorach nie stosuje się ogranicznika natężenia. Nie ma sensu stosowanie wiekszych pojemności.
Pozdrawiam
major
  
 
W krzywe histerezy i nasycenie wdawac sie nie musimy ale mozemy z niego uzyskac 85A. Jesli sie wiec zdazy, ze akumulator pociagnie sobie np 0,5A wiecej to chyba nic sie nie stanie?
Pisalem juz o parowniku wczesniej, to urzadzenie przez ktore przeplywa plyn z chlodznicy by ogrzac gaz. Musi on byc zamontowany w odpowiedni sposob do kierunku jazdy i przy akumulatorze jest dla niego niestety najodpowiedniejsze miejsce.
  
 
Ach o parownik gazu chodzi! Jeżeli zamontowany jest przy samym akumulatorze i ma wpływ na temperaturę to proponuję zastosować jakiś ekran, np. używany na ścianach za kaloryferami .
W mojej instalacji też jest parownik blisko akumulatora, ale nie na tyle blisko by miał wpływ na temp.
  
 
Kochani, czytajcie wczesniejsze wypowiedzi zanim zabierzecie glos, przeciez pisalem juz o zastosowaniu podwujnego ekranu z takiego wlasnie styropianu z folia aluminiowa!!!
  
 
Witaj Ptaszyno
Ale mnie ćwiczysz. Otórz jeżeli wsadzisz 0.1 Ohma to spadek napięcia wyniesie 1.17V , przy O.5 Ohma -5.85 V
Adam S
 
 
Przyjmuje sie, ze przewodem o przekroju 1mm2 moze plynac jaki prad?
  
 
Nie wiem jakie są normy dla instalacji elektrycznej w samochodzie ale jeżeli producent dał 0.75 mm2 na światłach gzie płynie prąd 5A to na 1mm2 wypada 6.6A napewno z jakimś znacznym marginesem bezpieczeństwa.
Adam S