[mk V] 1.4 8v dziwna praca silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od pewnego czasu zauwazylem, ze silnik w mojej esince dziwnie pracuje tzn. gdy jest zimny odpalam pracuje normalnie a po przejechaniu kilkunastu km i gdy dobrze sie rozgrzeje slychac dziwne odglosy jakby zawory walily. w trakcie drogi gdy przyspieszam to slychac a jak puszcze gaz i za chwile znowu przyspiesze znowu na chwile spokojnie. Wydaje mi sie ze tez jakby stracil troche mocy. Ostatnio po przejechaniu ok 50km nie moglem podjechac pod gorke. Auto stracilo moc, dzwiek walenia zaworow jakby palil na 2 gary. Dodalem gazu obroty wzrosly a on jeszcze slabszy. Mial juz ktos moze podobny przypadek?

Wymienione przewody WN, swiece i cewka.
  
 
sprawdziłeś ile oleju masz w silniku?
  
 
olej jest w normie. pilnuje tego bo troszke musze dolewac


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2012-11-20 14:55:38 ]
  
 
Hydropopychacze zaworów padły.Sprawdź też wałek rozrządu-zużycie krzywek.
  
 
czyscilem dzis popychacze i zobaczymy jaki bedzie rezultat po kilkudziesieciu km.
  
 
zrobione 30 km po czyszczeniu popychaczy i efekt do bani. po 15 km znowu zaczelo klekotac. ma ktos jakies pomysly albo przerabial ktos to?
  
 
A w czym miało pomóc czyszczenie hydropopychaczy?
Sprawdziłeś zużycie wałka rozrządu?
  
 
po prostu myslalem ze moze cos to da. jesli chodzi o walek to wydaje mi sie ze byl lekko chropowaty albo nawet mial ryski delikatnie.
  
 
z wałkiem to chodzi o to czy zostały mu jeszcze krzywki, odkręć koniki i kręć silnikiem(klucz na koło pasowe) suwmiarką trzeba zmierzyć ile wysuwają sie popychacze
  
 
dzis sprawdzalem jak wygladaja krzywki na walku rozrzadu i oto wyniki pomiaru od strony kola zebatego:
4.76mm; 4.76mm; 4.78mm; 4.94mm; 4.90mm; 4.60mm; 4.52mm; 4.74mm
Widac ze krzywki sa zjechane. jak myslicie, lepiej kupic nowy czy uzywany? wiadomo uzywany tez moze byc troche starty. wznios krzywki na nowym walku powinien miec 5.79mm. czy jest jakas tolerancja ile moze byc krzywka zjechana zeby silnik dobrze chodzil i zeby nie stukalo nic?


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2012-11-25 18:41:50 ]
  
 
nie pamietam dokladnie ile kosztuje nowy walek, ale to nie byla jakas kosmiczna kwota. jak chcesz nim jeszcze troche jezdzic to uzywane nigdy do konca nie zastapi nowego. mozna miec szczescie, ale tez i pecha.
  
 
Wreszcie dostalem na szrocie walek uzywany ale jest ok. Nie dosc tego jak wyciagali go to zauwazylem zupelnie nowe popychacze komplet:150zl Zalozylem i autko bez porownania ciszej chodzi. tylko mam pytanie... Jak mozno naciagnac pasek rozrzadu i jak sprawdzic czy jest wystarczajaco naprezony?
  
 
skręcaj pasek w lewo lub w prawo o jakies 90 stopni względem osi wzdłużnej jeśli za dużo to za luźny za mało za mocno napięty;p
  
 
juz jest ok. dzieki za pomoc