[126 BIS] Historia budowy mojego BISa - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2012-12-29 20:49:33, fiat_maniac pisze:
a co za problem, utworzyć konto na jana kowalskiego, czy innego brzęczyszczykiewicza.


A co za problem zrozumieć że ktoś ma to w dupie i nawet jako Osama Bin Laden nie chce się zalogować
  
 
życie to sztuka wyboru , nie chcesz konta na fb - nie masz , twój wybór , tylko nie jęczcie że nie możecie sobie fotek pooglądać ...kiedyś były ryciny na ścianach w jaskini dziś jest jak jest ...
  
 
No dobra, trochę czasu mi to zabrało, ale proszę:

https://picasaweb.google.com/mi.zurawski/HistoriaBudowy126BIS12MPIZSilnikiemUmieszczonymCentralnie

Nie wiem dlaczego nie działa link - skopiujcie sobie powyższy.




[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2012-12-29 22:46:45 ]
  
 
https://picasaweb.google.com/mi.zurawski/HistoriaBudowy126BIS12MPIZSilnikiemUmieszczonymCentralnie


[ wiadomość edytowana przez: max_xa5 dnia 2012-12-29 23:10:27 ]
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=kFKHaFJzUb4
  
 
niezły kawał roboty wykonany, jestem ciekaw jak to się prowadzi właśnie do zwykłych swapów
  
 
Jestem pod wielkim wrażeniem - czysto, ładnie i mocno przemyślane. Super!
  
 
Nie ma co najeżdzać, bo o ile poszerzenia strasznie mi się nie podobają, to da się jakoś przetrawić wiedząc że mają techniczne uzaasadnienie. Wiadomo wygląd rzecz gustu. Nie podoba mi się natomiast budowa klatki, zwłaszcza w części tylnej, chyba nie za bardzo jest zgodna z załącznikiem Ale jak by nie patrzeć kawał dobrej roboty.
  
 
Cytat:
2012-12-29 11:11:06, Tybek pisze:
Na co to jest zarejestrowane ? Dlaczego dupa tak wysoko stoi? (przód z resztą też, ale dupa jest jeszcze wyżej w stosunku do wysokiego przodu) ? To jest zwykłe 1.2 ? Jak to zapitala w stosunku do zwykłego swapa/seryjnego 126p (chodzi mi o rozkład mas- czy jest duża różnica), czy ciężko było polutować to wszystko do kupy, żeby to zachowywało poprawną geometrię ?



up
  
 
Mi osobiście podobają się poszerzenia. Przednie dla mnie były ładniejsze zanim je poprawiałeś, ale to Tobie mają się podobać. Tylne są też fajne,. Ogólnie projekt wymagał mnóstwo czasu, chęci i jak wiadomo kasy. Jak najbardziej mi się podoba
  
 
Cytat:
2012-12-29 11:11:06, Tybek pisze:
Mi tam się podoba, rzeźba po całości Mam kilka pytań Na co to jest zarejestrowane ?


Jako BIS:



Cytat:
Dlaczego dupa tak wysoko stoi? (przód z resztą też, ale dupa jest jeszcze wyżej w stosunku do wysokiego przodu)?


Wydaje się, że stoi wysoko, bo krawędzie nadkoli śa wyżej w stosunku do seryjnych. Poniżej masz porównanie z seryjnym maluchem:



Cytat:
To jest zwykłe 1.2 ? Jak to zapitala w stosunku do zwykłego swapa/seryjnego 126p (chodzi mi o rozkład mas- czy jest duża różnica), czy ciężko było polutować to wszystko do kupy, żeby to zachowywało poprawną geometrię ? P.s przy takiej budowie nie myślałeś żeby wrzucić silnik od motocykla ? p.s. 2- Dobrze widzę, przednie amortyzatory są od motocykla? Zamontuj sobie od sporta jakiegoś ze zbiorniczkiem wyrównawczym- będziesz mieć pełną regulację- napięcie wstępne sprężyny, regulację siły dobicia i odbicia


Tak, to zwykle 1.2 8v MPI, co parametrów jazdy to jedzie zdecydowanie lepiej niż klasyczny swap ze względu na inne, korzystniejsze przełożenia skrzyni biegów. Co do budowy i zachowania właściwej geometrii, samo złapanie punktów bazowych do mocowania sanek zajęło 4 dni pomiarów. Przełożyło się to jednak na późniejsze ustawianie geo - różnice pomiędzy lewa a prawą stroną mam jedynie 2mm. O silniku motocykla nie myślałem w tym projekcie, może będzie w kolejnym. Amortyzatory przednie nie są od motocykla - są seryjne maluchowskie plus dorobiona sprężyna do nich z odpowiednią, gwintowaną tuleją. Zamiast seryjnych amorów można założyć bile lub jeszcze inne - dowolność jest pełna. I tak mam pełną regulację ich wysokości o twardości. Takie rozwiązanie wydało mi śię najprostsze w wykonaniu bez kombinowania ani z górnymi, ani z dolnymi mocowaniami - wszystko plug&play.
  
 
Cytat:
2012-12-30 12:20:11, CEHU pisze:
Nie ma co najeżdzać, bo o ile poszerzenia strasznie mi się nie podobają, to da się jakoś przetrawić wiedząc że mają techniczne uzaasadnienie. Wiadomo wygląd rzecz gustu. Nie podoba mi się natomiast budowa klatki, zwłaszcza w części tylnej, chyba nie za bardzo jest zgodna z załącznikiem Ale jak by nie patrzeć kawał dobrej roboty.


Osoby, które zobaczyły malucha na żywo powtarzały, że zdjęcia nie oddają właśnie charakteru poszerzeń. Dużo lepiej wygląda na żywo niż na zdjęcia. Jeśli chodzi o klatkę, to rzeczywiście nei jest ona budowana zgodnie z załącznikiem z prostej przyczyny - ten samochód nigdy nie był budowany z zamiarem startów w jakichś wyścigach czy radach.
  
 
Fejsa nie uzywam wiec foto story nie ogladalem.

Jesli mam byc krytyczny...

Widzialem samochod na zywo i najbardziej nie podobały mi sie koła-waskie felgi i na nich jakies jeszcze wezsze waskie oponki - mocno to sie gryzło z rozdmuchanymi poszerzeniami. Z przodu kapcie na oko sprawiały wrazenie jakis 155.

Klatka tez nie za bardzo mi przypadła do gustu, wygladała raczej jak jakas imitacja klatki. Moze to przez te wykładziny w srodku - stanowczo ich za duzo, ja tam lubie bardziej surowe 126p.

No i nie rozumiem dlaczego tak slaby silnik jak do centrala ?

No i do bolu dbasz zeby nikt nie zapomniał o twoim samochodzie- chocby takimi tematami jak ten, czy podbijaniem tematu o samochodzie na innych forach - jak dla mnie wydaje sie to byc troche na siłe, ale moze mi sie wydaje.



[ wiadomość edytowana przez: piotres87 dnia 2012-12-30 23:30:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: piotres87 dnia 2012-12-30 23:32:40 ]
  
 
Cytat:
2012-12-30 23:29:15, piotres87 pisze:
Fejsa nie uzywam wiec foto story nie ogladalem.


Zrobiłem również na Picasie. Link w wątku.

Cytat:
Jesli mam byc krytyczny... Widzialem samochod na zywo i najbardziej nie podobały mi sie koła-waskie felgi i na nich jakies jeszcze wezsze waskie oponki - mocno to sie gryzło z rozdmuchanymi poszerzeniami.


Felgi mają 5,5", przodu są opony 155/65R13, z tyłu 175/50R13. Do czego miałyby być szersze opony z przodu? I po co miałyby być szersze opony z tyłu? Przód ma wyłącznie skręcać, a tył napędzać. W wyścigach i rajdach udziału i tak nie biorę. Jakie według ciebie byłyby lepsze rozmiary?





Cytat:
Klatka tez nie za bardzo mi przypadła do gustu, wygladała raczej jak jakas imitacja klatki. Moze to przez te wykładziny w srodku - stanowczo ich za duzo, ja tam lubie bardziej surowe 126p.


Już o tym pisałem - samochód nie służy do rajdów, więc nie było walki o kilogramy, stąd wszystkie dla mnie niezbędne, a dla ciebie zbędne wygłuszenia. Powiem jedynie, że w środku mam na tyle cicho, że założyłem sobie radio, i mogę je bez problemu słuchac/

Cytat:
No i nie rozumiem dlaczego tak slaby silnik jak do centrala ?


Docelowo miał być t-jet z większą turbiną i nowym softem, ale musiałem go odłożyć na jakiś czas. Ten silnik miał służyć jedynie do dopuszczenia pojazdu do ruchu i później miał być zmieniony, ale projekt musiałem przystopować

Cytat:
No i do bolu dbasz zeby nikt nie zapomniał o twoim samochodzie- chocby takimi tematami jak ten, czy podbijaniem tematu o samochodzie na innych forach - jak dla mnie wydaje sie to byc troche na siłe, ale moze mi sie wydaje.



Zdecydowanie ci się wydaje. Otrzymuje sporo próśb o więcej zdjęć, bardziej aktualnych, jeszcze więcej o szczegóły techniczne różnych rozwiązań w tym między innymi przedniego zawieszenia. Każdemu do tej pory wysyłałem mailem odpowiednie zdjęcia z opisem, ale stało się to po prostu dość ciężkie pisać wciąż o tym samym. Stąd album z taką ilością zdjęć, że chyba nie trzeba za wiele tłumaczyć. No i masz rację, że samochód widziało już parę osób, ale im częściej zjawiam się na różnych zlotach tym częściej pojawiają się nowe osoby, które pytają o to samo. Dlatego możesz odnosić wrażenie, że ciągle o moim maluchu jest mowa. Ale uwierz mi nie robię tego celowo, bo najzwyczajniej w świecie mi się nie chce. Zapewne dodatkowo ty, jak i pewnie sporo innych osób widziało już mój samochód i każdą nową informację zaczynają właśnie traktować podobnie jak ty - że specjalnie podbijam i możesz odnieść wrażenie jak napisałeś.

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2012-12-31 01:57:41 ]
  
 
Patrząc na to zdjęcie z porównania z serią to dupa nie siedzi wiele wyżej, ale widać wyraźnie, że progi nie idą idealnie równolegle do gleby, więc nie do końca jest idealnie. Moim zdaniem to nie dupę trzebaby obniżyć. Ja bym podniósł o 2 cm przód. Nie musi być nie wiadomo jak nisko a poprawi balans. Maluch zdecydowanie lepiej jeździ w serii kidy dupa jest niżej. Nie wiem jak w swapie, ale też motur bardziej z tyłu niż z przodu...
  
 
Ja jechałem i powiem że fajnie się odpycha , wiadomo że większy motor to jeszcze większa zabawa , ale tutaj jest naprawdę przyzwoicie !!! co do stylizacji o gustach się nie dyskutuje
  
 
Cytat:
2012-12-30 19:20:56, Zuraw pisze:
Jeśli chodzi o klatkę, to rzeczywiście nei jest ona budowana zgodnie z załącznikiem z prostej przyczyny - ten samochód nigdy nie był budowany z zamiarem startów w jakichś wyścigach czy radach.



co mają starty do załącznika ? załącznik pokazuje bezpieczną klatkę , taką która nie zrobi krzywdy podczas dzwonu , nie tylko podczas startu na oesie , ale w ruchu ulicznym też ....

poza tym gratuluję wytrwałości , fajnie że dokończyłeś projekt a nie rozsprzedałeś go po drodze na części .
  
 
Cytat:
2012-12-30 19:20:56, Zuraw pisze:
Osoby, które zobaczyły malucha na żywo powtarzały, że zdjęcia nie oddają właśnie charakteru poszerzeń. Dużo lepiej wygląda na żywo niż na zdjęcia.



To prawda, na zdjęciach wygląda to mocno źle (już się przyzwyczaiłem a i tak robią wrażenie na -), na żywo wygląda jak fajny, pomodzony maluch
  
 
Kilka zdjęć znalezionych w necie:





  
 
pomaluj wzmocnienia pasa przedniego na czarno bo biją w oczy