[MKVII] 1.4 mk7 na 1.6 mk6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Znalazłem kilka podobnych tematów, ale nigdzie nie było dokładnej odpowiedzi.
Otóż mam silniczek ze skrzynią 1.6 16v DOHC Efi z mk6, ten z alu dolotem. Silnik jest w super stanie, z auta, które miało małą przygodę w tył.
Silnik miałem sprzedać za 250zł, ale jakoś klient się nie odzywa i motor stoi, a nie chcę go rozbierać na złom, bo go szkoda. Jako, że przymierzam się do zmiany samochodu, to mam 2 pytania:
1. Małe: Silnik ten ma rozrusznik z przodu, a widziałem, że inne 1.6 mają z tyłu. Zapewne skrzynia nie będzie pasować? Jeśli trafię mk 7 z tym drugim 1.6 uszkodzonym i przełożę silnik ze skrzynią i wiązką silnika(do kostek), to czy pozostałe wiązki będą pasować? Jak z pinami na kompie?
2. Większy problem. Jeśli znajdę mk7 z silnikiem 1.4 (na wielopunkcie, jeśli się nie mylę) i przełożę jak wyżej, włącznie z eecIV, to czy główna wiązka będzie pasowała? Jeśli nie, to czy wystarczy pozamieniać piny, czy trzeba zmieniać całą wiązkę? Domyślam się, że łapy silnka są takie same, czytałem, ze trzeba zmienić chłodnicę, ale z jakiego powodu? Mała wydajność, czy nie można jej podpiąć?

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2013-01-05 22:54:02 ]
  
 
skrzynia będzie pasować z twojego silnika niezależnie czy tamten silnik 1.6 ma rozrusznik z przodu czy z tyłu.
kostki powinny pasować ale możesz mieć problem z skrzynka, lepiej jak masz to auto i kompletne wiązki.
  
 
A na czym polegają te problemy ze skrzynką bezpieczników? Ja się trochę znam na autach i elektryce, więc jeśli są to jakieś pierdoły, typu przeplot, brak przekaźnika, czy coś, to nie ma problemu to ogarnąć. Chociaż skrzynkę z mk6 też mam. Tylko czy skrzynka wejdzie plug and play, czy coś jeszcze trzeba przerabiać?
  
 
wszystko pasuje na swoim miejscu, skrzynka jak jest to dobrze, po prosu może być uboższa i nie będziesz miał np. ele szyb albo obrotomierza czy cś jeszcze. skrzynki pasują do siebie.
Bierz wiązkę z 1.6, bierz komputer i silnik, skrzynia z 1.4 i jedziesz. żadna filozofia. Oczywście poduszki silnika z 1.6 bo chyba z 1.4 mogą być inne.
  
 
a i nie wiem do końca jak jest z sprzęgłem czy takie samo czy nie ale po zdjęciu skrzyni sam sprawdzisz ew. włożysz lepszą tarczę.
  
 
Nie kminię, o co chodzi ze skrzynką. Jeśli zostawię tą któa jest w mk7 a zmienię tylko silnik, to chyba można wszystko podpiąć tak, zeby działało? Bardziej interesuje mjnie, czy główna wiązkę silnika z 1.4 (od kompa do kostek przy silniku) jest taka sama jak w 1.6. Bo jeśli jest identyczna (taka sama ilość przewodów), a np. inne jest rozmieszczenie pinów przy kompie, i np. za kostkami prowadzącymi do silnika, to jeśli zmienię silnik i kompa, to powinno wszystko pasować. W grę wchodzi również ew. przeplot przewodów w którymś miejscu, bo nie wiem, ile zaśpiewałby mi ktoś za wiązkę, a jak rozbierałem mk6, to została ona pocięta, a i tak miałem problemy z jej wyjęciem.
  
 
wiesz co, dogadaj się z Kakielem, ma moją wiązkę, kiedyś mu sprzedalem i nie pasowala, nie osdyłał mi bo nie było sensu. Cena do ugadania ale napewno szału nie będzie z ceną.
  
 
Dziękować. To w razie czego, plan mam już ustalony, żebym nie został bez wozu, ale jeszcze to trochę potrwa, bo jutro przyjeżdża rzeczoznawca do aktualnej ibizy, zanim ją potem sprzedam i zgarnę kasę za stłuczkę, to chwila minie, ale jak będę szukał auta, to escorta