Olej do Łady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś w sklepie Quaker State w Czeladzi znalazłem promocje oleju silnikowego .
Quaker wprowadził na rynek szwajcarski olej robiony z ropy pensylwańskiej tylko pod inną nazwą. Jak wiadamo Quaker jest konfekcjonowany w Szwajcarii . Przy kupnie 4 litrów syntetyka 5W40 za 150 zł dostajemy dodatkowo 4 litry połsyntetyka 10W40 i 4 litry 15W40 !!! Razem 12 litrów czyli trzy wymiany !!! Jak to się pomiesza to super olej wyjdzie ! Jutro jadę kupić .
  
 
Olej to wyjdzie super,ale ładziance mysle taki mix na dobre nie wyjdzie(żadnemu innemu silniczkowi zreszta też
Ale wracając do Quaker state minerała 15W40 Wiesz jaką on ma klasę API???Bo ja zdaje sie przesadziłem ze zbyt dobrym Castrolem , którym mam teraz zalany silnik . Mechanik wlał mi Castrola 15W40 Klasa SJ i niestety chyba będę musiał go wymienić na inny bo ten ma zbyt dużo dodatków myjących co mojemu silniczkowi na dobre nie wyjdzie...
  
 
ja tam do siebie leje Lotos 15W40 i kosztuje na stacji Rafinerii 38 zl za 5l.
  
 
... a ja lece na orlenowski GAS Lubro 15W40 i też nie narzekam... 10PLN za litr...
... przecież nie bede lał Castrola GTX Magnatec za 38PLN/litr... to nie AUDI czy BMW
  
 
Mineralny Castrol GTX to akurat do ladzianek nie jest glupi
  
 
Wiem soop - ale sa dwa rodzaje o różnej klasie jeden jest SJ - taki mam teraz w 2103 ( i na takim jeździłem samarką ) ale drugi jest klasy SG i jest przeznaczony do silników starzej generacji. I własnie mysle,ze ten bedzie lepszy i nie "wyczyści" mi tak dokładnie silnika. Ale woem tez ,ze sa dobre oleje do starych amerykanów - własnie Quaker state i Pennzoil(oczywiście niektóre rodzaje ) dlatego o nie pytam . Z tym moim nowym Castrolem jest aki problem ,ze na wolnych obrotach jarzy mi kontrolka ciśnieia ( aczasem jak się porżadnie autko rozgrzej to i świeci W tym problem.
  
 
Jeżeli jesteśmy już przy klasie API, to rzecz sie ma tak:
pierwsza litera oznacza rodzaj paliwa (S-silniki benzynowe, C-diesle), druga zaś to klasa jakości (oznaczenie np. 20W/40 to klasa lepkości, która jest miarą gęstości oleju).
Im dalsza druga litera licząc od początku alfabetu, tym wyższa klasa jakości ilustrująca niejako ilość zawartych w oleju składników płuczących.
Tak więc olej klasy SJ bedzie płukał bardziej od klasy SD.

Ja zalewam swoją władzię olejem pod tytułem Selectol Special 20W/40,
klasy SD i ładzianka ma się dobrze (oleju łyka statystycznie rzecz ujmując
1,2 - 1,5 l na 10kkm), a wymieniam co 7-8 kkm.

Gdy za pierwszym razem zalałem VATem 15W/50 klasy chyba SF
(ale na pewno wyżej niż SD), to chlała jak opętana (0,5l/1000km).

Widać lubi gęstszy. A co ona chce, to jej zaserwuję .

Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2003-09-15 21:00:18, AndrejS pisze:
Dziś w sklepie Quaker State w Czeladzi znalazłem promocje oleju silnikowego .
Quaker wprowadził na rynek szwajcarski olej robiony z ropy pensylwańskiej tylko pod inną nazwą. Jak wiadamo Quaker jest konfekcjonowany w Szwajcarii . Przy kupnie 4 litrów syntetyka 5W40 za 150 zł dostajemy dodatkowo 4 litry połsyntetyka 10W40 i 4 litry 15W40 !!! Razem 12 litrów czyli trzy wymiany !!! Jak to się pomiesza to super olej wyjdzie ! Jutro jadę kupić .


PRZED KUPNEM POCZYTAJ SOBIE http://www.motoroil.pl/

JA OSOBIŚCIE ZDECYDOWAŁEM SIE NA http://www.flpoland.pl/ (SORKI ALE PARAMETRÓW NIE PAMIĘTAM -JESZCZE GO NIE WYMIENIŁEM, A PO KUPNIE LEŻY I CZEKA NA WYMIANE W PIWNICY,TO JUŻ NIEDŁUGO.........)
  
 
Moja od nowosci jezdzi na Castrolu GTX i jest super. Nigdzie nie cieknie, tlyk ostatnio zaczeła mi wiecej pić, ale to sa uszczelniacze i pierscienie, bo daje mi z odmy okropnie.
  
 
zeczywiscie wybuchowa mieszanka
ja jezdze na mineralnym 15W/40 i na nic innego nie wymienie. A 120 złotych? Ja 4 litry mojego oleju kupuje za 35zł
  
 
A promocja zeczywiscie rewelacyjna. To tak jak by do każdego sprzedanego roweru dorzucali kółko od motorynki - ot może się przyda
  
 
Kamil czy mozesz byc tak dobry i podac mi nazwe tego oleju, czy masz gaz, i czy ma sie to jakos do niego
  
 
za 35 zł to pewnie orlen,albo selektol.
  
 
Albo LOTOS.
  
 
Cytat:
2003-09-16 22:37:24, Grzesiek_Bialystok pisze:
za 35 zł to pewnie orlen,albo selektol.




Ja kupuję Selectol Special w cenie 33,99zł za 5 litrów.
 
 
Anonymous to byłem ja, syvo!!!
  
 
Mojej Ladnej podaje od kupna od poprzedniego wlasciciela Elf Sporti SRI 15W40 (API: SJ). Juz tak jej 3 razy zapodalem a za 500 km zapodam 4-ty. Grzes, kolega od ktorego kupilem Ladna tez Elfa wlewal. Ladna ani oleju nie chlipie (nie musialem od 40kkm nic dolewacale a teraz ma 150kkm) plamek nie robi slowem jest mniam .

Pozdawiam
  
 
Oczywiscie: gaz posiadam. Olej: Orlen Lubro Gas 15W40 mineralny. Jak kiedys wlalem jakiegos wynalazku za chyba 6 dych to wymienilem go po 2 tygodniach bo to tu to tam ciekło. Na tym oleju jedzie świetnie.
  
 
Co wy wszyscy tacy nerwowi!?
Używam Quakera od 10 lat, najpierw w Cienkolu, potem w Alfie, teraz w Nivie z LPG i uważam że to bardzo dobry olej ( a próbowałem różnych) w dobrej cenie. Mieszać można oleje bez problemu, latem między wymianami dolewam gęstego, zimą żadkiego. Na Quakerze 5W30 Cienkol palił w trasie ok. 4,6 litra, a przedtem ponad 5 litrów. Bez uszczelki pod głowicą zrobiłem 200 km i nic się nie stało z silnikiem choc autko brało 5 litrów wody na 10 km. W Nivce (przebieg 200000) olej spisuje się ładnie, silnik czyściutki, dolewam 0,5 litra na 10000 km. Dlatego polecam promocje, bo olej dobry, cena też, a na pewno zajedzie się dalej niż na Lotosie.
  
 
No ja też mam raczej dobre wiadomoście na temat Quakera, ale nie ptrzebyuję w ogóle syntetyka- może więc dogadamy sie w die trzy osoby i jkażdy weźmie to co mu będzie najbardziej pasowało???
Paweł