Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-05 15:02:09 Kolejne pytanie. Może mi ktoś opisać dokładnie jakie przewody idą do alternatora, ile ich jest i gdzie powinny być podłączone. Gdyż mam jeden wolny styk na wsówkę na alternatorze i nie bardzo wiem po co on jest. |
Cezary_84 Łada 2105/07 Mińsk Mazowiecki | 2013-05-05 17:17:36 Występują dwie końcówki na śrubę. Z jednej idzie brązowy przewód do + klemy akumulatora. Z II końcówki wychodzą 2 pomarańczowe przewody które idą do bezpieczników. Wsówka jest do lampki ładowania na desce. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-05 18:33:30 Tylko na alternatorze mam miesce na 2 wsówki. Jedno jest na regulatorze napięcia(elektroniczny) a drugie bezpośrednio na alternatorze. Zastanawia mnie po co jest to drugie. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-05-05 19:14:15 Jezeli pamięć mnie nie myli, to powinien być też kondensator. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-05 20:05:30 Owszem kondensator jest ale przewody nie są na pewno podłączone pod wsówkę. Przewód od kondensatora , tak mi się wydaje, idzie do alternatora i obok niego wychodzi z alternatora tak jakby drugi przewód który jest podłączony do śruby wychodzącej z alternatora. Ma ktoś może schemat alternatora siódemki będzie łatwiej wytłumaczyć |
Cezary_84 Łada 2105/07 Mińsk Mazowiecki | 2013-05-06 00:33:01 |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-06 18:44:37 A więc tak. Na początek wielkie podziękowania dla cezarego który znalazł chwilę czasu i udostępnił zdjęcie. Niestety mój alternator jest chyba trochę inny, gdyż ma regulator napięcia wraz ze szczotkami a na tym zdjęciu (chyba) go nie widze. Chodzi o tą wsówkę nr 6. Tam właśnie niemam nic podłączone. Różnica u mnie jest też w tym że niema przewodu nr 5. Jak wnioskuję on wchodzi do szczotek, a ja w tym miejscu mam właśnie regulator napięcia razem ze szczotkotrzymaczem i również jest ten styk, i niewiem za bardzo po co on jest. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-06 18:51:56 |
Cezary_84 Łada 2105/07 Mińsk Mazowiecki | 2013-05-06 19:54:23 taki sam jak mój, tylko kabelek 1? wychodzi z innego miejsca. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-06 20:01:48 No właśnie a u mnie niema takiego kabelka? czy to możliwe?
Z tego co wyczytałem to 2? to jest wyjście na przewód zerowy? Bo to jest oczywiście zdjęcie podglądowe, zapomniałem dodać [ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-06 20:03:53 ] [ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-06 20:14:32 ] |
Cezary_84 Łada 2105/07 Mińsk Mazowiecki | 2013-05-06 21:15:28 pamiętam, że jest jeszcze jeden rodzaj alter, ale w bezkresnych czeluściach nie mogłem go znaleźć i tam jest inne osadzenie szczotek, więc możliwe, że i kabelek jest inaczej rozwiązany. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-07 12:19:04 Właśnie szkoda. Może to było by rozwiązaniem zagadki. No ale trudno i tak dużo mi pomogłeś. A może ktoś jeszcze wie coś na ten temat? |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2013-05-07 12:30:09 Aktualnie mam podłączony altek z regulatorem takim jak na zdjęciach powyżej. Opis tego typu regulatora widziałem w książce do Samary.
Wcześniej miałem podłączony altek z regulatorem typu jak na tej aukcji http://allegro.pl/regulator-napiecia-lada-i3194580728.html Jego opis był w książce do 2107. Mogę dziś wieczorem zrobić zdjęcia jak mam to podłączone i jak zachowuje się wskaźnik napięcia. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-07 16:08:13 Byłbym bardzo wdzięczny. Bardzo by mi to pomogło. |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2013-05-07 21:10:06 Najpierw teoria dla alternatora z takim regulatorem napięcia z książki do Samary:
A tak to wygląda u mnie praktycznie: W 1 podłączony jest przewód ze wsuwką (instalacja samochodu) W 2 czyli do śruby podłączony jest: - kondensator - przewód z regulatora z oczkiem - pojedynczy przewód z oczkiem (instalacja samochodu) - podwójny przewód z oczkiem (instalacja samochodu) W 3 podłączony jest przewód ze wsuwką który w środku w alternatorze podłączony jest do mostka. Wcześniej jeździłem z takim alternatorem W jego przypadku nie ma żadnego przewodu wychodzącego ze środka alternatora, czyli: W 1 czyli do śruby podłączony jest: - kondensator - przewód z regulatora z oczkiem - pojedynczy przewód z oczkiem (instalacja samochodu) - podwójny przewód z oczkiem (instalacja samochodu) W 2 podłączony jest przewód ze wsuwką (instalacja samochodu) Mam jeszcze alternator polskiej produkcji, ale nigdy go jeszcze nie podłączałem Napięcie na akumulatorze, ciepły silnik http://www.youtube.com/watch?v=LTSH1NZTEqw Moment załączenia i wyłączenia się wentylatora, ciepły silnik, włączone pozycje: http://www.youtube.com/watch?v=9ipWZOzWFGQ Kiedyś ktoś też pytał jak chodzą wycieraczki, u mnie chodzą tak (zgaszony i odpalony silnik, sucha szyba): http://www.youtube.com/watch?v=ypn-79KBqPw |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-07 21:56:51 Wielkie dzięki tego mi brakowało. Teraz widać dokładnie jak powinna poprawnie działać instalacja. Teraz trzeba coś zrobić żeby moja tak działała.
Problem w tym że to jest jakby połączenie tych dwóch alternatorów. niema wyjścia z alternatora do regulatora. Kest te wejście nr 1 . Jednym słowem brak jednego przewodu. Ale wydaje mi się że i ten regulator coś może szwankować, choć kupiłem nowy. Aj ta jakość części. Jutro zrobię zdjęcie, jak to u mnie wygląda. [ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-07 22:13:33 ] |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2013-05-07 22:05:45 Dzięki za info, na sprawdzenie tego alternatora jeszcze przyjdzie czas. Ten co teraz mam to reanimowałem z totalnego trupa jak koledze wywaliło na niego płyn z termostatu - diody i uzwojenie były ok, nowe łożyska i regulator, wyczyszczona obudowa i śmiga
Silnik od Ciebie stoi i czuwa, pozbierałem do niego już trochę nowego osprzętu (aparat, kompletne sprzęgło itp). A drugie 1.3 zdążyłem poskładać przed wyjazdem - jeździ jak złe [ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2013-05-07 22:07:00 ] |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-15 21:43:56 Relacja z ostatniej chwili. Dzięki uprzejmości kolegi Michała (Emde) zamieniliśmy dzisiaj akumulatory. Na jego jest to samo a u niego aku jest napewno sprawny, więc to nie jest na pewno źródło. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-16 10:35:52 Dzisiaj zainwestowałem w miernik, bo stary pokazywał jak chciał. Oto wyniki:
-Napięcie rano na akumulatorze 12,6V -ładowanie bez obciążenia 14,05V -ładowanie z obciążeniem (światła mijania, dmuchawa i radio) 13,95V |