łada 21083 problem z jazdą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam łade samare 91r poj 1.5 i mam problem samochód po około 6 km jazdy gaśnie wycieraczki przestają chodzić itp. wiem że coś jest nie tak z elektryką bo po zapchaniu samary zapala i można dojechać do domu no ale już bez swiateł i tu pytanie co może być aha wymieniłem akumulator na nowy,jestem laikiem i się nie znam a chce choć troszkę wiedzy aby mnie nie przekręcił elektryk pozdrawiam
  
 

głowne obwody zasilające do sprawdzenia pod kątem styków.
masz problem z nimi, nagrzewają sie kontakty i styk przepada.
Schemat elektryki do reki i sprawdzić.
Sprawdzić tez jako jednąz pierwszych stacyjkę i ładowanie (alternator, jaki daje napięcie ?)

Jest to niebezpieczne i grozi pożarem.
  
 
Obstawiam na ładowanie,tez tak miałem,jak nie masz miernika to poluzuj sobie kleme plusową odpal silnik,i odłącz poluzowaną kleme,jesli auto zgasnie znaczy ze nie ma ładowania a prąd bezposrednio ciągnie z akumulatora,lepiej szybko sprawdz bo szkoda akumulatora.
  
 
Obstawiam teorie Bartka, sprawdź skrzynkę bezpiecznikow, prawdopodobnie jakiś styk jest nadpalony.
  
 
Z odłączaniem akumulatora na zapalonym silniku bym uważał bo skok napięcia może uszkodzić co nieco.

1. Lamka ładowania - świeci czy nie, a jak tak to kiedy
2. Woltomierz na desce rozdzielczej - na odpalonym silniku wskazówka najlepiej jakby była w połowie białego pola co odpowiada napięciu ok.14,1V
3. Miernikiem sprawdzić napięcie bezpośrednio na akumulatorze.
  
 
Nie wolno odłączać plusa na włączonym silniku bo idzie duży prąd z alternatora który może spalić np. regulator napięcia.
  
 
bardzo dziękuje za posty umówie się z kolegą niech mi posprawdza według waszych wskazówek mimo nierozwiązanych problemów i tak jestem zadowolony z łady 91r 89 tyś przebiegu i kupiłem ją za tysiaka