[126]nanoplex - pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie jak się restartuje "komputer" w elegancie by wrócił do ustawień fabrycznych?

[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2005-04-24 21:27:45 ]
[ powód edycji: tytuł!!!!!!!!!!! ]
  
 
ctrl+alt+del
  
 
no tttak bwiłeś sie w chiptuning maluch i nie wyszło? zawsze tak jest ten kom jest idioto odporny i pewnie nieźle sobie wykombinowałeś jak dodać ze 30 koni -> też to przerabiałem ale niestety .... nie chciał chodzić na nowych mapach zaplonu -> trzeba go było resetować -> polecam sposób prosty aczkolwiek nieco brutalny -> poprostu go ODŁĄCZ od prądu
  
 
Cytat:
2005-04-24 15:22:40, abbadon pisze:
Czy ktoś wie jak się restartuje "komputer" w elegancie by wrócił do ustawień fabrycznych?



A Napletex ma jakies inne ustawienia niz fabryczne?
  
 
co to za bajki
  
 
przeciesz to nie jest zaden komputer to jest poprostu moduł zapłonowy ludzie w co wy wierzycie chyba ze na tylnym siedzieniu masz amige to tak włuż dysk oznaczony symbolem idio 1
  
 
a kto mi wytłumaczy jak ten nopex działa
bo fl ma w aparacie regulator odsrodkowy który tam zwieksza wyprzedzenie zapłonu a ten nopex to jak to robi tym czyś- czyjnikiem podcisnienia czy jak inaczej bo nie kapuje
  
 
Cytat:
2005-04-25 00:24:46, rosck pisze:
a kto mi wytłumaczy jak ten nopex działa bo fl ma w aparacie regulator odsrodkowy który tam zwieksza wyprzedzenie zapłonu a ten nopex to jak to robi tym czyś- czyjnikiem podcisnienia czy jak inaczej bo nie kapuje



Nie Nopex tylko Nanoplex. Modul ma zaprogramowane jakie ma byc wyprzedzenie zaplonu przy danych obrotach i wg. tej krzywej wyprzedza. Dokladniej, ma dwie krzywe wyprzedzenia zaplonu: dla duzego i malego obciazenia silnika. Wyboru dokonuje na podstawie informacji z czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym.
  
 
Uzupełniając Kobzacza dodam że czujnik podciśnienia działa na zasadzie 0-1, czyli Nanoplex posiada 2 charakterystyki.
Z ciekawostek W rallycrossie lutuje sie na stałe kable od czujnika, żeby na stałe była tylko "agresywniejsza" charakterystyka
  
 
robi sie tez tak jak sie ma zwykla podstawke pod gaznik
  
 
a może mi ktoś powiedzieć która to agresywniejsza ch-ka bo kiedys to zrobiłem i mam jedną ale niewiem juz czy dobrą (ta wyższa jest mocniejsza? czyli większy kąt wyprzedzenia zapłonu dla ch-ki przy częsciowym obciązeniu silnika)?
  
 
Cytat:
2005-04-25 07:43:05, mitrok pisze:
Z ciekawostek W rallycrossie lutuje sie na stałe kable od czujnika, żeby na stałe była tylko "agresywniejsza" charakterystyka



Zaciekawiles mnie, bo wiem ze w silnikach z aparatem specjalnie odchudzalo sie ciezarki, aby zmniejszyc ich wychylenie wraz ze wzrostem obrotow a tym samym zmniejszyc dynamiczne wyprzedzenie zaplonu, co pozwalalo ustawic wieksze wyprzedzenie statyczne i auto dobrze przyspieszalo juz od niskich obrotow i pozniej osiagalo maksymalne wyprzedzenie zaplonu. W Nanoplexie, odpowiednikiem takiej operacji jest wlasnie wybranie krzywej dla wiekszego obciazenia.

Testowales oba ustawienia? Co Twoim zdaniem lepiej spisuje sie w sporcie: wieksze wyprzedzenie statyczne a mniejsze dynamiczne (czyli odchudzone ciezarki lub odlaczony czujnik podcisnienia) czy mniejsze statyczne a wieksze dynamiczne (seryjne ciezarki lub zwarty czujnik podcisnienia)? Zakladamy ze problem stukowego mozemy w stanie rozwiazac innymi metodami niz opoznianie zaplonu (paliwo wysokooktanowe).

Cytat:
2005-04-25 08:49:05, snail pisze:
a może mi ktoś powiedzieć która to agresywniejsza ch-ka bo kiedys to zrobiłem i mam jedną ale niewiem juz czy dobrą (ta wyższa jest mocniejsza? czyli większy kąt wyprzedzenia zapłonu dla ch-ki przy częsciowym obciązeniu silnika)?



Charakterystyka przewidziana dla mniejszego obciazenia silnika daje wieksze dynamiczne wyprzedzenie zaplonu i tym samym jest bardziej agresywna. Aby ja wlaczyc na stale, nalezy polaczyc odpowiednie styki, tak jak napisal Mitrok.

Charakterystyka dla duzego obciazenia silnika posiada mniejsze dynamiczne wyprzedzenie zaplonu. W zamysle producenta mialo to przeciwdzialac np. spalaniu stukowemu podczas jazdy pod gorke. Aby na stale wybrac te charakterystyke, wystarczy odlaczyc czujnik podcisnienia od modulu.
  
 
Testowane to bylo dawno temu i okazalo sie ze lepiej samochod chodzi na zwartych stykach.
  
 
Mitrok: Ale to pewnie bylo przy "normalnym" kacie statycznym.
Znajdzcie na googlach "ignition timing for modified engines", podawalem link w watku o tuningu SOHC.

W grzebnietym silniku, z ostrym walkiem, zaleca sie zwiekszenie kata poczatkowego (statycznego), zmniejszenie maksymanlnego wyprzedzenia (ograniczenie wychylenia ciezarkow) i odelzenie ciezarkow albo utwardzenie sprezynek. W tym artykule sa odpowiednie wykresy - sorry ze nie podaje linka ale zainteresowani znajda.
  
 
ja jezdzilem na pelnym obciazeniu zawsze czyli zwartych stykach. ale mniemam ze to niemozliwe w bojowych warunkach pomierzyc roznice poniewaz ja jej nie zauwazylem.
  
 
Cytat:
W grzebnietym silniku, z ostrym walkiem, zaleca sie zwiekszenie kata poczatkowego (statycznego), zmniejszenie maksymanlnego wyprzedzenia (ograniczenie wychylenia ciezarkow) i odelzenie ciezarkow albo utwardzenie sprezynek.


Ten sam efekt mozna uzyskać z naszymi korektorami bez obróbki sprężyn i ciężarków. Wrzuciłem na strone tutaj prostą animacje pokazującą możliwość dostrojenia kąta potencjometrem.
Statyczny kąt wyprzedza się aparatem natomiast maksymalny kąt ustawia się podczas jazdy przed granicą stuku. W ten sposób cała charakterystyka zmienia kształt. Statyczny w zaleznosci od silnika ustawia sie na 15-20 stopni.
  
 
pobawie się w archologa

Założyłem w końcu po latach to ustrojstwo i mam kilka pytań.
- normalnie ustawiony czujnik ile ma wyprzedzenia zapłonu
- bez robienia fasolek do ilu da sie go wyprzedzić
- czujnik podciśnienia znikł a kabel poszedł do masy czyli pełne obciążenie jak wywnioskowałem z różnych źrudeł
- przerywa mi obrotomierz i przy okazji słychac jak by gubił w tym momęcie zapłon, zwarcie? nie odpinałem obrotomierza bo dopiero pierwsze testy
- czy daje coś nano z CC?? po za szarym wyglądem
  
 
Cytat:
2011-10-01 01:38:26, Try3ek pisze:
pobawie się w archologa Założyłem w końcu po latach to ustrojstwo i mam kilka pytań. - normalnie ustawiony czujnik ile ma wyprzedzenia zapłonu - bez robienia fasolek do ilu da sie go wyprzedzić - czujnik podciśnienia znikł a kabel poszedł do masy czyli pełne obciążenie jak wywnioskowałem z różnych źrudeł - przerywa mi obrotomierz i przy okazji słychac jak by gubił w tym momęcie zapłon, zwarcie? nie odpinałem obrotomierza bo dopiero pierwsze testy - czy daje coś nano z CC?? po za szarym wyglądem




ad.1 to zależy od koła pasowego ale umówmy się że 10 stopni
ad2. około od 5 do 12,13 stopni
ad3.tak pełne obciążenie
ad4. sprawdź odstęp między czujnikiem a kołem pasowym, bo mogą przez to wypadać zapłony (0,5mm)
ad5. nie nie daje, najlepiej dać czerwony lub niebieski nano


[ wiadomość edytowana przez: malyglod dnia 2011-10-01 19:21:26 ]
  
 
no odstęp muszę sprawdzić bo nie mam kapy z prowadzeniem pod mocowanie.
A co obrotomierza to jak wkręcę go na 5-6tyś i puszcze gaz to spada gwałtowanie na zerwo, kwestia może tego że kabel mam wpięty po środku pomiędzy nano a cewkę, muszę dać chyba od samej cewki, obrotek na aparacie działał bez problemowo
  
 
Własnie przymierzam się do montażu nano i mam pytanie czy tych kół pod nano były dwa typy bo gdzies wyczytałem cos takiego
Cytat:
Ze względu na różnice pomiędzy modułami, moduł powinien być dostosowany do koła pasowego, i tak:
- dla Nanoplexów 210 i 211 (szary i czarny) stosujemy koło pasowe nr 46577004 (statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu - 4 stopnie).
- dla Nanoplexa med 213A (niebieski) i dla czerwonego Nanoplexa stosujemy koło pasowe nr 46577369 (statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu - 10 stopni)


a w sklepach i z tych używek które mam to mam tylko jeden typ ??