Niva project - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To jest MPI. Jak ma filtr plastikowy i kwadratowy, to MPI, jeżeli ma "zwykły" filtr, to SPI.
  
 
Wielkie dzięki Szoko. Teraz mam jasność.

Temat klimatyzacja. Czy macie jakieś przemyślenia na temat pt: z jakiego auta da się przeszczepić klimę w miarę małym nakładem prac? Oczywiście nie musi być climatronic wystarczy manualna.
  
 
Zerknij tutaj
  
 

  
 
Niestety nie rozumiem tej strony nawet po przetłumaczeniu przez google . Kilka zdjęć, ktoś dołożył klimę (delphi?).... Ale skąd to wziąć, w jakiej cenie...

A może jakiś przeszczep od twingo, tico, etc? Widzę, że na Allegro pełno tego i za niewielką cenę.
  
 
Dokładnie tak jak piszesz. Zrób to sam. Ja będę też kleił z tego co będę miał pod ręką.
  
 
No to stałem się posiadaczem Nivy. 2004rok, MPI, przejechane jakieś 90kkm (ale któż to wie ile naprawdę).

Opony terenowe, rosyjskie, tak więc pełna egzotyka Buczy, brzęczy, puka, stuka, hałasuje ale jedzie.

W najbliższym czasie do zrobienia:
- wymiana olejów
- wymiana opon na bardziej cywilizowane bo od tych uszy odpadają
- ogarnięcie LPG ,bo raz się przełącza, raz nie (bardziej to drugie), poza tym butli kończy się homologacja za pół roku
- ogólne odszczurzenie.
- przed zimą fajnie by było zakonserwować podwozie (chociaż teraz też jest całkiem OK)


Postaram się na dniach wrzucić kilka fotek.

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2013-11-04 23:00:45 ]
  
 
  
 
Może głupie pytanie, ale gdzie się włącza tylną wycieraczkę?
  
 
Na środkowym kokpicie.
  
 
Mam oryginalną felgę 16 cali. Jaka najszersza opona tam wejdzie? Chodzi o to żeby weszła na felgę oraz żeby weszła w nadkole. Jak móeię 185/75 to patrzą w warsztatach jak na głupka. Mają 205/coś tam...
  
 
na lade 4x4 i 185 wejdzie i 205 wejdzie ...

poczytaj równolegle forum http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=65893&p=7930351#p7930351

znajomy jeździ całorocznie na Kama Flame 205...
dzięki szerokiej oponie w zimie nie zapada się w miękkim puchu, ale i nie wgryza się ubity śnieg.

Oponę musisz dostosowac do stylu jazdy i warunków pogodowych.
  
 
Wielkie dzięki.
Jestem już właściwie zdecydowany na tę oponę.

Mam jednak pytanie. Czy wybór normalnej opony to dobry pomysł czy lepiej celować w oponę do dostawczaka oznaczoną jako C? Chodzi mi o to czy zwykła opona nie będzie za delikatna a z drugiej strony czy opona C nie będzie zbyt toporna? Jazda w 90% po czarnym, ale czasem też w lekkie pole/błoto chcę wjechać.
  
 
No dobrze. Przestudiowałem pół Internetu i wiem, że opony C to pomyłka. Po przeczytaniu długaśnego Wątku wskazanego przez Bartixr dochodzę jednak do wniosku, że mam dwie możliwości:
1. Zimówki, które wskazałem
2. Jakieś opony AT. Ale tu niestety nie widzę nic, co by wchodziło be przeróbek.

Rosyjskich opon nie chcę.

Co o tym wszystkim myślicie?
  
 
A w czym problem z ruskimi oponami?
  
 
Takie coś jeszcze znalazłem. KLIK
Problem z ruskimi oponami mam taki, że wszystkie moje doświadczenia pokazują, źe są do d... twarde, śliskie...
  
 
No coś, ja mam inne zdanie. Konkretnie piszę o oponach do nivy, a nie do klasyki.
  
 
Cytat:
2013-11-10 23:21:21, SzokoLada pisze:
A w czym problem z ruskimi oponami?



otóż to.

na czym rosyjskim jeździłeś ,że masz takie nastawienie?
może na uniwersalnym vli-5 ?

lepsza rosyjska opona, coś z serii Kama, albo białoruska - Belshina.. aniżeli tani koreańczyk czy chińczyk..
  
 
Dziękuję za opinie.

Pytanie następne: ile wchodzi płynu chłodniczego do układu? Gdzieś wyczytałem że 10 litrów, ale jak dzisiaj zmieniałem to weszło może 6.

I jeszcze jedno. Co stosujecie di zabezpieczenia przed rudą do środka auta? Na podwozie daję TO ale w środku? Nie chciałbym się otruć...

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2013-11-11 15:08:25 ]
  
 
Ech, wiedziałem że tak będzie . Wymieniłem wczoraj płyn chłodniczy. Długo czekać nie trzeba było i zaczęło kapać. Tylko że nie mogę zlokalizować skąd. Kapie jakby na rozrusznik i później po rozruszniku spływa na rurę wydechową. Dostęp w to miejsce mocno utrudniony. Patrzę na schemat instalacji chłodzącej i tamtędy żadna rurka nie idzie (chyba że w tym MPI jest inaczej?) Z rurek do nagrzewnicy też nie cieknie. Macie jakieś pomysły?