Zbyt niskie ładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Gdzie szukać przyczyny tego, że ładowanie jest na poziomie 13,6 V ?

pozdro
  
 
Cześć, no to najprawdopodobniej w alternatorze. Trzeba by go regenerować (na szczęście nie jest to wysoki koszt)
Ja niestety po zakupie mojej , po rocznym postoju znalazłem się w sytuacji konieczności zakupu nowego alternatora bo w starym był pęknięty stojan i sie opłacało się regenerować
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: konrad93 dnia 2014-11-11 08:10:35 ]
  
 
Tak, jak powiedział przedmówca, to może być... wirnik, stojan, diody w alternatorze, ciężko zgadywać.

Jednakże regulator napięcia można wymienić bez wyjmowania alternatora (łącznie ze szczotkami). Zwykle to on się psuje.
  
 
a moze to obciążenie prądowe jest wysokie i spada napięcie ?
na początek sprawdzilbym wszystkie połączenia elektr. poczyścił, przesmarował miedzią.
  
 
jak dla mnie jest ok
  
 
Cytat:
2014-11-11 08:48:51, bartixr pisze:
przesmarował miedzią.



Powodzenia.
  
 
Cytat:
2014-11-11 19:42:43, fragles94 pisze:
Powodzenia.



Pochwal się czym ty zabezpieczasz połączenia masy i głównych plusów ?

Twój wpis to zaśmiecanie forum tak naprawdę.
  
 
Panowie zamiast się tu sprzeczać, powiedzcie mi lepiej jaki związek z ładowaniem ma kontrolka...bo mam taki myk, przerobiłem deskę rozdzielczą, bo po wstawieniu klatki oryginalna nie wchodziła, zrobiłęm własną płytkę drukowaną, układ ścieżek jest taki sam, tylko wersja mini i teraz zonk mam taki, że
A. nie pali się kontrolka ładowania,
B. Standardowo po przekręceniu kluczyka na alternatorze, na przewodzie do wzbudzania powinno być 12V, a nie ma ale jak połącze przewody dochodzące do kontrolki ładowania, to napięcie na w/w przewodzie się pojawia,

pytanie co źle zrobiłem
  
 

jak co ? źle połączyłeś.

Zrób to zgodnie ze schematem swojego alternatora.

Bez plusa na wzbudzenie (z kontrolki ładowania) nie będzie napięcia ładowania.
Alternator mozę się sam wzbudzić przez magnetyzm szczątkowy przy wysokich obrotach (ale tez nei każdy).
  
 
nie no schemat już przejrzałem i wiem że właśnie na tym wejściu musi być podane 12V po przekręceniu kluczyka, żeby wzbudzić alternator i to już jest ok, bo ładuje, pytanie tylko czemu się kontrolka nie świeci i jaki ona ma wpływ na to że na tym przewodzie wzbudzania pojawia sie 12V lub nie, tu już ze schematami poległem
  
 
Alternator samowzbudny - na wzbudzenie musi być podane 12V przez żarówkę, bez żarówki (lub przy przepalonej) ładowania nie będzie.
Jeżeli alternatowi samowzbudnemu podasz na stałe 12V bez żarówki to może być różnie...

Alternator obcowzbudny - na wzbudzenie jest podawane cały czas 12V, żeby kontrolka na desce działała potrzebny jest przekaźnik.
  
 
ok to mam kolejne pytania, czy ma znaczenie jaka jest ta kontrolka, u mnie to zwykła żaróweczka i na 100% sprawna, alternator to model T222-14B-50A i pytanie klucz, który to jest ten przekaźnik, gdzie go szukać ? bo może jego szlag trafił, bo hmm jego sprawność może chyba mieć wpływ na to ze na wzbudzeniu mam 12V po złączeniu kabli zasilających kontrolkę
  
 
Kiedyś pisałem trochę o tym TU (post po środku, ze schematami, 2013-07-29 22:10:59)

U siebie przekaźnika do kontrolki w przypadku alternatora obcowzbudnego nie znalazłem.
Żarówka kontrolki ładowania (u mnie w zegarach w 2107) była ciut większa niż od pozostałych kontrolek.
  
 
hehe wiem, Twój post znalazłem i nim się kierowałem i też uważam że właśnie w 2107 nie ma tego przekaźnika
  
 
Cytat:
2014-11-12 11:44:27, bartixr pisze:
Pochwal się czym ty zabezpieczasz połączenia masy i głównych plusów ? Twój wpis to zaśmiecanie forum tak naprawdę.



No na pewno nie smarem miedzianym, bo nie do tego służy. Jest wiele preparatów konserwujących połączenia i styki elektryczne (zazwyczaj w aerozolu), a do tego nie powodują, że wygląda to wszystko jak gówno.
  
 
Cytat:
2014-11-12 19:00:04, fragles94 pisze:
No na pewno nie smarem miedzianym, bo nie do tego służy. Jest wiele preparatów konserwujących połączenia i styki elektryczne (zazwyczaj w aerozolu), a do tego nie powodują, że wygląda to wszystko jak gówno.



Stary, doradź chłopakom konkretnie, nazwy, hasla, ceny... kolejny post w którym się drapiesz po głowie a nic nowego nie wnosisz oprócz opinii, ze coś jest "g..m"

Owszem sa spreje typu "kontakt" od czyszczenia, wielu uwielbia wazelinę techniczną.. niektórzy po prostu wd40..
stosowałem, i uważam, ze przeciwko utlenianiu się połączeń, przeciw soli skuteczny jest smar miedziany.
Przeczyścić połączenie, złożyć porzadnie i zakonserwować smarem.