Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pony007 Kalisz | 2013-11-16 15:16:22 Tak wyszło |
bing17 FSO 125p Łódź | 2013-11-16 23:36:09 Znajome mi 1300 z laborki Termodynamiki Napisz mi na PW co studiujesz na PŁ itd. |
brightblade Fiat 126p szczecin | 2013-11-17 14:37:00 takie małe pytanie, mając taki warsztat nie zastanawiałeś się żeby zrobić z przodu coilover ? |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-11-18 14:41:32
czego nie rozumiesz ? złożyliśmy silnik bazowy - seryjny, który był badany na hamowni silnikowej . Silnik seryjny wypluł 24,6 KM. Badaliśmy jakie obciązenia daje prądnica alternator chłodnica oleju wałki rozrządu i inne Następnie jako że byliśmy w posiadaniu silnika 650 cm chłodzonego wodą - zbadaliśmy z ciekawości opory także dla prądnicy, alternatora i pompy wody mechanicznej, w różnych konfiguracjach, także z pompą elektryczną. I to wszystko. Mnie bardziej interesuje takze to o co zapytał Szymon.... |
max_xa5 126p 91r, 126p 84r Opole Lubelskie | 2013-11-18 16:09:53
Przecież tu nie ma żadnego dołu od 126p. Jest blok i głowica od bisa, wszystko chłodzone wodą. |
pony007 Kalisz | 2013-11-18 22:16:49 Chyba pomyliłem fora |
jacekes F&F Sympatyk 125p Poznań | 2013-11-18 23:17:09 Nie, tu po prostu jest specyficznie. |
szymon1977 Blackpool UK | 2013-11-18 23:49:34
----- Jest tu zdecydowanie specyficznie. Ze względu na wysoką wiedzę, zdecydowanie wyższą niż spotkałem na jakimkolwiek innym forum zachwytów nad swoim pomysłem nie ma się co spodziewać. Zamiast tego grad szczegółowych pytań. Ale nie łam się. Być może, któreś z nich uświadomi Ci o problemie, z którego nie zdawałeś sobie sprawy. I pomoże go usunąć zanim będzie trzeba rozbierać gotowy samochód. Swoja drogą pomysł ciekawy. Nigdy z takim się nie spotkałem. Ps. A ja do tych będących w temacie się nie zaliczam. ===== Czym się różni wkręcenie seryjnego silnika 126p do 7800 ob/min od murzyna na zebraniu ku-klux klanu? Niczym. I tu i tu efektem jest miazga. [ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2013-11-19 00:24:49 ] |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-11-19 01:50:53 Szymon ze zdjęć wynika, że to po prostu silnik z bisa postawiony w pionie.
Bo nikt nie klaszcze i nie lajkuje od razu tylko padają techniczne pytania i dywagacje? |
pony007 Kalisz | 2013-11-19 10:36:34 Nie, bo padają słowa, mające dopiec lub pokazać jak bardzo głupio robię- bez pokrycia.
No właśnie jestem z tych, którzy nie lubią lajków i przyklaskiwania, bo po pierwsze jeszcze nie ma nad czym klaskać, a po drugie zdecydowanie wole dyskusje techniczne. Zresztą wystarczy poczytać jakieś moje posty- wydaje mi się, że chyba nigdy nie klaskam. Po to się rejestruję i piszę na forum właśnie, żeby podyskutować- bo zwyczajnie czasem jest jakiś problem, który chce przygadać- niestety bardzo mało jest osób chętnych do dyskusji, sugestii TECHNICZNYCH. A tych co chcą się dzielić wiedzą nie ma w ogóle - zapraszam na moje forum: https://odrdzewiacz.fora.pl/ (monologi). Wszędzie tylko gleby, leży jak trzeba/pieje jak koza, "maluch nr 1497308 by ziomekxD". Na naszych forach bardzo rzadko spotyka się naprawdę ciekawe i wartościowe tematy (są na szczęście wyjątki) techniczne, eksperymenty polegają bardziej na magnetyzerach i ceramizerach niż - a zresztą, chyba każdy widział co ludzie wyprawiają na zagranicznych forach, mniej swapów- więcej robienia seryjnego silnika, inne głowice, pompy, chłodzenie. I to jest właśnie pokaz zdolności technicznych, bo w swapie, to większość "tunerów" nawet nie zagląda do silnika, a wielki wysiłek sprowadza się do zrobienia flanszy i zawieszenia silnika, no WOW. Nie mam zamiaru nikogo obrazić, ale ciężko wyjaśniać tak zupełnie od zera, że miska oleju to jeszcze nie silnik 126p, a blok silnika BIS/ CC to wspólny odlew skrzyni korbowej, a cylindry (tuleje) są w nim zatopione, więc zasadniczo to ja tam niewiele zmieniam. Możecie iść na złom, popatrzeć sobie na silniki, części- próbować zrozumieć, wrócić do domu i przeczytać parę, chociaż książek serwisowych. Zresztą, widać na zdjęciach jak często zmieniam koncepcję - zdecydowanie za dużo opcji przemyślałem - dzięki czemu w tej kwestii mam wiedzę i niby dlaczego miałbym się nią nie dzielić? To chyba dobre z mojej strony. [ wiadomość edytowana przez: pony007 dnia 2013-11-19 10:38:19 ] [ wiadomość edytowana przez: pony007 dnia 2013-11-19 10:39:11 ] |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2013-11-19 11:47:15 Nikt się z Ciebie nie śmieje. Ludzie przez własne doświadczenia warsztatowe zadają pytania dotyczącą poszczególnych rozwiązań i oczekują wytłumaczenia dlaczego chce zrobić akurat tak, a nie inaczej, dlaczego tak jest wg. Ciebie lepiej. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-11-19 21:14:52 Nie przejmuj się - parę osób może jest mało delikatna ale motywacje mają dobre.
Bardzo trafne podsumowanie 90% polskiego internetu dot. starych samochodów. Do tego jak napiszesz, że coś nie jest ok to zaraz milion szczekaczy, że jak można, przecież się napracował itp - bleee |
pony007 Kalisz | 2013-11-19 21:29:40 1. Już jutro zaprezentuję zdjęcia "niespodzianki"! Sam nie mogę się doczekać
2. Porting gotowy, teraz czas na obróbkę zaworów i osadzenie w gniazdach. Potem oddaję całość do pomiarów i wyrównania przepływu. 3. Trwają prace przygotowawcze (model) do wykonania nowego kolektora ssącego- tym razem już z carbonu- korzystam z zebranych doświadczeń i nie zamierzam już popełnić wielu błędów + wprowadzenie usprawnień. |
szymon1977 Blackpool UK | 2013-11-20 00:07:16
-----
Czy ni będzie problemów z przepływem cieczy chodzącej i oleju a także wyciekami oleju skoro silnik postawisz na boku? [ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2013-11-20 00:15:44 ] [ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2013-11-20 00:18:23 ] |
qubek rozne z wiatrolapami ... ~Warszawa | 2013-11-20 11:28:27
Witaj w internecie! Na ile podobny jest blok z BISa i zwyklego Malucha? To jest cos, o czym dyskutowalismy z jaqo, przez analogie do volkswagenowskiego typ1. Garbusowy bokser tez ma swoj chlodzony woda odpowiednik, ktorego blok (i wal) jest lubiany z kilku wzgledow. To co ludzie czesto robia, to wycinaja plaszcz wodny i obrabiaja to co zostaje tak, zeby mozna bylo osadzic chlodzone powietrzem cylindry od klasycznej wersji (oczywiscie w nieseryjnych, wiekszych wersjach) i chlodzone powietrzem glowice. Tutaj chyba roznice w bloku nie sa wieksze, ale nigdy nie porownywalem obu silnikow na zywo, zwlaszcza po rozkrojeniu. |
pony007 Kalisz | 2013-11-20 19:07:08 No! To ja otwieram zaraz szampana- bo oto nadchodzi:
Niespodzianka- kompresor mechaniczny do doładowania silnika marki EATON, w stanie "nówka". Szczerze powiedziawszy, gabaryty dobierałem na zasadzie na oko, a teraz już wiem, że będzie mi pasował idealnie! Nawet (nie sprawdzony przeze mnie) kierunek obrotów się zgadza. No ciesze się tak ogromnie, że masakra- doładowanie kompresorem zawsze było moim marzeniem. Teraz czas zabrać się do pracy ze zdwojoną siłą, muszę zaprojektować i wykonać cały dolot, mocowanie kompresora i alternatora- sporo pracy. Fajnie, że mam też napinacz! Dzisiaj tylko takie zdjęcia na szybko, jutro zrobię nowe. JEEE!!! |
point legionowo | 2013-11-20 20:35:50 a o co chodzi z tymi wyscigami plaskimi, gdzie to ma jezdzic ? |
pony007 Kalisz | 2013-11-20 20:57:24 Chodzi o to, że nie rajdówka- tylko na tor, asfalt |