No i koniec jazdy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2013-12-25 22:19:27, fragles94 pisze:
Toś doyebał



Hmm, Piotrek w tym tygodniu pewnie zrobił więcej silników niż ty przez całe swoje życie. Warto posłuchać chłopaka, nawet jeżeli uważasz się za lepszego. I nie pisze tego żebyś się poczuł źle lub gorszy.
  
 
Naczelny - trochę szkoda, że założyłeś teraz ten wątek. Pewnie niedługo przyjdzie mi się znowu tutaj wpisać.
  
 
Cytat:
2013-12-25 22:21:46, pioban pisze:
wymiana wszystkiego na nowe to dopiero błąd


Swego czasu był to główny powód dla którego kilka osób z klubu posprzedawało swoje auta.
  
 
Czyli.

Szukam silnika sprawnego 1.3. Tanio. W stanie celującym. Od emeryta lub kobiety.

  
 
Grono poszukiwaczy silników rosnie
  
 
Cytat:
2013-12-26 10:59:01, NaczelnyFilozof pisze:
Czyli. Szukam silnika sprawnego 1.3. Tanio. W stanie celującym. Od emeryta lub kobiety.



Mogę z tobą się zamienić na 1.7
  
 
Ja mam same 1500 (2103) ale jeden ma przejechane 58tyś od nowosci
  
 
Co to jest skromne 58k od nowości, zależy jak konserwowany to powinien do 200k dokulać się bez problemu.
  
 
58 tys. to fakt, nic. Ale 30 lat to swoje robi. Trzeba przynajmniej wymienić wszystkie elementy gumowo plastikowe.
  
 
uszczelniacze zaworowe na pewno-to widze.
natomiast takiego silnika to nie widziałem dawno.
po podniesieniu dekla wyglądał na nowy
na docisku i kole zamachowym nie ma śladu zuzycia.
suchy do tego stopnia że miska i dekiel zaczęły rdzeieć.
  
 
Dziś oglądałem silnik 1.3 za 350zł

http://tablica.pl/oferta/silnik-lada-2107-2106-2103-CID5-ID3wrn7.html#786f1a1cd3

No ale sprzedający nie zgodził się na oglądnięcie panewek. Cena też nie podlega negocjacji bo całyc zas dzwonią kupcy ukraińscy i silnik pójdzie w tej cenie na ukrainę.

Teraz coś innego:

Cytat:
Silnik leży w garażu, auto z 1983r, silnik wymieniany był w 1987.przebieg nie znany. Pali, jeździł, czy do remontu, to tego nie wiem i tak samo z olejem. Silnik suchy, bez wycieków. Stoi od 8 lat.



Czy taki silnik po 8 latach trzeba rozebrać przed uruchomieniem i wyczyścić? Odrdzewić? Czy zalać oliwą i jechać. Bo to że uszczelki trzeba to wiem.
  
 
Koniecznie !! jak nie rozbierzesz, nie sprawdzisz tylko włożysz i będziesz go od razu odpalał to licz się z remontem w bardzo krótkim czasie, swego czasu wyrwałem na allegro silnik 1500 + 1300 + skrzynię czwórkę za 200 peelenów
  
 
Wyrwałem silnik 1,5 który z samochodu który stał ok 2 lata nieruszany pod chmurką w błocie. Został od razu uruchomiony, bez przeglądu i od tego momentu po zrobieniu ok 500km na I II i III biegu zostawiał zasłonę dymną.
  
 
też by mi sie przydał taki silnik co ma 50000...ale

moj ma 105000...wiem to napewno bo znam historie auta...
ma 10.5atm...i sporo masła
też muszę pomysleć może jakaś próba olejowa itp...
kiedyś parę lat temu widziałem na allegro nowy silnik na palecie...no i ten to napewno na ukraine poszedł...pozdr..


  
 
Z ciekawości rozbiore tego po 50000 co mam i zrobie przegląd.
Musze mieć jakiś na zapas.
Mam tez jeszcze 2 silniki.jeden po 100000 ale stoi od 2 lat.
I jeden z niewiadomym przebiegiem,ten potrzebuje na pewno remontu.
Zrobie taki jeden silnik na oryginał tylko dobrze złożony może ktos bedzie chciał to na wymaine wtedy sprzedam.
  
 
Jako że wolny wieczór był.

Wytaszczyłem z graciarni stary silnik 1300. Rozkręciłem. On rok temu miał słabą kompresje i straszliwe przedmuchy przez odmę spalinami. No i mocy to tam za wiele nie było.

No i tak. Wał 50.8 i 47.8 mierzone zwykłą suwmiarką. Czyli nigdy szlifu nie było wału. Panewki nie są śliczne, wżery, ale bez tragedii. Jednynie środkowa podpora wału ma najbardziej zużytą. W każdym razie silnik na tym kiedyś normalnie jeździł.

A z innej beczki.

Czy do bloku 1300 z tłokami 79 mm mogę wwwiercić posiadane tłoki 82mm z 1700?
  
 
Rozwiercałem z 76 na 80 i sie dało ale trzeba to robić z płytą.
Bo krzywi sie blok,ale najpierw i tak przeba pomierzyć czy jest tyle mięsa.
  
 
Spokojnie możesz na 82 wiercić.
  
 
Cytat:
2014-01-01 21:10:30, SzokoLada pisze:
Spokojnie możesz na 82 wiercić.



A to wszytsko jest plug&play? Czyli sworznie tłoka 82 są takie same jak 79?

Wtedy powstanie taki dziwny silnik większy od 1300 ?
  
 
średnica sworznia taka sama
do 82 pewnie sworzeń dłuższy
Jaki skok ma 1300?