No i koniec jazdy - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
66mm
  
 
W zasadzie uważam ze to bez sensu. Sworznie w niwie są pływające, a w 1,3 na stałe. Żeby był sens w przebudowie, trzeba zmienić również wał. Jeżeli chcesz cokolwiek dłubać przy motorze, to najlepszym blokiem jest blok 213.
  
 


A korbowody z 1.7 do 1.3? Wtedy odpada sprawy sworzni?

To jest tylko takie teoretyzoanie. Mam dwa silniki. I żaden nie jeździ.

Skracanie korb pod schortrooda odpada
  
 
Cytat:
2014-01-01 21:33:39, SzokoLada pisze:
W zasadzie uważam ze to bez sensu. Sworznie w niwie są pływające, a w 1,3 na stałe. Żeby był sens w przebudowie, trzeba zmienić również wał. Jeżeli chcesz cokolwiek dłubać przy motorze, to najlepszym blokiem jest blok 213.


a po co kombinować ze sworzniami? Wiercisz blok 1300 pod te Twoje tłoki z 1700 i przekładasz tłoki razem z korbami z 1700
i masz doprzężone 1400 bez zbierania z głowicy. Oczywiscie wal tez szlifujesz.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2014-01-01 21:46:41 ]
  
 
Cytat:
2014-01-01 21:45:41, andrzej_krakow pisze:
a po co kombinować ze sworzniami? Wiercisz blok 1300 pod te Twoje tłoki z 1700 i przekładasz tłoki razem z korbami z 1700



A uszczelka pod głowicę? Seryjna 1300 nie bedzie za mała?
  
 
Oczywiście ze tak. Ale po co? Cena nie jest = wynikom. Najlepiej dłubać przy 1.7.
  
 
Cytat:
2014-01-01 21:55:24, NaczelnyFilozof pisze:
A uszczelka pod głowicę? Seryjna 1300 nie bedzie za mała?


bierzesz uszczelkę z 1700 i docinasz od strony rozrządu.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Korby od 1,7 są lepsze niż od klasyki.
  
 
Cytat:
2014-01-01 22:48:15, SzokoLada pisze:
Korby od 1,7 są lepsze niż od klasyki.



Ale korby 1.3 i 1.7 mają taką samą długość?
  
 
Taaak naczelny. Nie masz żadnej literatury? O podstawowe rzeczy się pytasz. Wał jest inny. A tak, z ciekawości, zmieniałeś panewke i wałek pośredni?
  
 
Cytat:
2014-01-06 21:39:29, SzokoLada pisze:
A tak, z ciekawości, zmieniałeś panewke i wałek pośredni?


I tu mogło uciekać ciśnienie. Plus czy przeglądałes pompę oleju?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Wałeczek i panewki zostały stare.

Pompa olejowa została ze starego 1.3. W środku wyglądały podobnie.

To co narazie wiem to nagar na drugim cylindrze. Z zaworu spadł zgarniacz oleju i ssało olej do komory spalania.

Może dziś wyjmę blok z silnika to zobaczę co jeszcze padło.
  
 
Widzę że te wałki pośrednie można dostać razem z panewkami. Jak te panewki się wyjmuje? To się nabija?

Opcja numer 1.

Naprawa 1.7Czyli szfil wału z nową pompą i wałkiem. Minimum 469zł. Wymiana prowadic zaworowych czyli pewnie razem z kilkoma zaworami. Prowadnice mają luzyi zasysa olej do cylindrów.

Opcja nr 2.

Szlif 1.3 i szlif bloku pod tłoki z 1.7. Tłoki są nówki przecie. Do tego nowa pompa i malutki wałek. 646 zł

Opcja nr 3.

Poskładanie silnika 1.3. Silnik miał słabą kompresje, ma nawet delikatnie rysniety wał i panewki, ale nigdy kontolka od oleju nie swieciła, 17 000 km ten silnik u mnie przelatał i tylko odma była problemem bo przedmuchy miał straszne. 50zł.

Opcja nr 4.

Zakup sprawnego silnika.


Przemawia do mnie najbardziej opcja 3 i sprzedanie.
  
 
Czy to są realne ceny za które by się znalezli kupcy na pozostałosci po 1.7?

Blok z miską etc po szlifowaniu 200zł
Głowica z prowadnicami do wymiany, zebrana 0.7, troche powiekszone kanały. 50zł.
Wał 75zł.
Korby z nowymi tłokami? Same tłoki kosztowały 180 z pierscieniami. 150?
Nowy aparat zapłonowy 45.

Czy wołać wiecej czy mniej?
  
 
Słuchaj, proponuję, że uwolnię Cię od problemów
Proponuję zamianę: mój samochodzik za Ładę z obydwoma niesprawnymi silnikami:

http://tablica.pl/oferta/lancia-y-ypsilon-1-2-16v-86-km-klima-wspomaganie-w-wa-CID5-ID4t42z.html#2a677b791b

Jakbyś był zainteresowany, pisz na PW.
Serdecznie pozdrawiam.

...o choroba, zobaczyłem właśnie jak daleko jest z Warszawy do Jeleśni To chyba nic z tego nie będzie, bo dojazd kosztowałby więcej niż auta są warte


[ wiadomość edytowana przez: Rafako dnia 2014-01-08 13:28:50 ]
  
 
Niestety w pewnym punkcie nie da się juz rzeźbić w g.... ani poskładać z 2 jednego dobrego, trzeba zrobić kapitalkę. Pytanie czy naprawdę już się poddajesz i nie dasz rady tego ogarnąć. Zrób tak jak pisze Andrzej czyli te tłoki 1.7 i dół 1.3, najwięcej kasy ale i najlepiej by wyszło moim zdaniem.
A jak naprawdę nie chcesz, nie masz $ na dokładkę to sprzedaj.
Poza aparatem zapłonowym wszystkie te ceny są atrakcyjne i gdybym osobiście szukał czegoś do remontu - kupiłbym.