2.0 rs2000 czy mondeo mk1 ? - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
RS to całe auto nie tylko silnik mam wymieniać co jest innego ? a wszystko inne z N7A to kundle

wiec jak chcesz RS to ratuj RS a jak chcesz coś innego to wsadź cokolwiek

A ludzie już nie takie trupy ratowali by cieszyć się innym autem


[ wiadomość edytowana przez: Diviz dnia 2014-02-19 00:04:19 ]
  
 
Secior,pięknie to napisałeś, zgadzam się po całości i wolę niezgnilego kundla niż łatanego często w beznadziejny sposób RSa, który różni się od zwykłej wersji tylko tym ze jego vin w bazie forda pokazuje że ma silnik 2.0. Przestańcie w końcu radzić żeby latać trupiaszcze rsy skoro to ani bezpieczne ani sensowne. mało kto potrafi porządnie naprawić nadwozie,zresztą po takiej naprawie nawet rs to zlepek skundlonej blachy i szpachli.

Lepiej zacznijmy dbać aby escorty przestały gnic i szukajmy nadwozi które nie były dotykane przez blacharzy i nie mają jeszcze rdzy. A zgnile auta zostawmy by były dawcami lub zabawkami do niszczenia.

A i w swoim aucie mam wszystko z RSa poza tarczobebnami (leżą w domu), zegarami (bo mam wg mnie ładniejsze),obrzydliwym płaskim grilem i tylnym zawieszeniem, resza to czysty rs.


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2014-02-18 22:33:46 ]
  
 
Wiesiu, Secior, w błędzie jestescie.
RS jest RSem TYLKO wtedy, kiedy VIN to wskazuje. RS to nie oznaczenie silnika, bo silnik to N7A. Znaczek RS2000 przylepiano tylko do konkretnych escortów które w ten silnik zostały uzbrojone w fabryce. Nie masz RSa, pomimo że masz z niego wszystko. Masz Cabrio z N7A. RS to hatchback 3d i nic innego.

Nie piszcie że to nie na znaczenia. Gdyby nie miało, to nikt by 'Mony Lisy' czi innej 'Damy z łasiczką' w muzeach nie trzymał i nie wyceniał na miliony, bo kopia też jest równie dobra!
Gniją wszystkie escorty, nie tylko RSy. Nie tylko RSy są spaprane blacharsko. Nadwozi niespapranych ze świecą szukać.

Rs to auto w pewien sposób kolekcjonerskie. Dlatego, że wyszła ich ograniczona ilość, dlatego że to była najwyższa po cosworth'cie wersja, a co ważne Cosworth to również Escort RS.

Orginał to orginał, nieżależnie co to jest. Dotyczy to każdego auta i każdej wersji. Nie mów że nie ma różnicy w wartości zwykłego capri a Capri GT4, czy mustanga i mustanga shellby gt500. Na tym właśnie polega wartość RSa. Poprostu jest RSem, a nie 1.4 z wrzuconym 2.0 (często nawet w dowód nie wbitym)

Tak na marginesie.
Skoro to forum Fanów escorta, to chyba nie powinno się nikogo o takich sprawach przekonywać. na forum golfa czy innego auta to bym zrozumiał, ale nie tu. Gdzie w takim rozumowaniu pojęcie uwielbienia dla modelu, skoro nikt nie widzi różnicy pomiędzy wielotysięcznymi egzempalrzami dla ludu i ok. 6000 egzemplarzy escortów RS2000? (od mk5 do mk7, wliczając 4x4, saubery i F1)

W czasach kiedy sporowadzano je do nas masowo i było w czym wybierać można było swapować, jednak te czasy już minęły. Ten kto teraz chce RSa nie szuka byle czego z N7A pod maską, nawet jak buda igła. pierwsze co sie sprawdza to Vin. nie Rs to się dziękuje. I tyle w temacie swapowania.

RS2000 swapowany nigdy nie był - nie musiał.


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2014-02-19 00:39:56 ]
  
 
dobrze napisane..rozwiewa wątpliwości

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
  
 
Dla mnie vin to tylko vin .
Moj vin pokazuje totalnego mega golasa ktory jedyne co ma to elektryczna regulacje swiatel.
W chwili obecnej brakuje mu od mega full opcji el. Lusterek i spryskow na reflektory ktore beda w tym roku.
Autem jezdze, korzystam z jego udogodnien, dokladam mu co tylko sie da i z tego czerpie przyjemnosc, gapienie sie na vin jakos mnie nie rajcuje xd zwlaszcza ze jestem ostatnim wlascicielem swojej bryki i ma cieszyc tylko mnie, poki smierc nas nie rozlaczy
A ze cabrio nie bylo rs to jak wsadzisz do niego graty rs to wg mnie masz cos lepszego niz stworzyl ford
Masz karmanna rs2000 xd
I nie sprzeczac sie tu. Odbiegacie od tematu panowie xd
Zapodasz mi moze pelna liste gratow potrzebnych do wsadzenia mdo? Byloby latwiej ogarnac cennik
Dodam tylko ze tak jak dla was niszczeniem rsa jest swap tak dla mnie jego zniszczeniem jest duszenie go LPG

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-02-19 07:51:52 ]
  
 
Cytat:
2014-02-19 07:49:38, dawid5995 pisze:
Dodam tylko ze tak jak dla was niszczeniem rsa jest swap tak dla mnie jego zniszczeniem jest duszenie go LPG



Dokładnie. Ja uważam, że miejsce gazu jest w kuchence i zapalniczce.

A do swap'a na NGA (2.0 z Mondeo) potrzebny jest Ci cały silnik kolektorami i wtryskami, komputer najlepiej z oznaczeniem DEEP. W NGA musisz zmienić smok pompy oleju oraz miskę olejową. Możesz też pokusić się o wymianę pompy oleju, w przeciwnym razie będziesz musiał założyć filtr od Focus'a, który jest krótszy od Escort'owego. Do silnika NGA musisz też założyć pompę wody z Escort'a.
Narazie więcej nie pamiętam.



-----------------
2004-2007: FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI
2007-2010: Ford Escort Flair 1.8 16v (RKC) MK7 Turnier
2010-2016: Ford Escort CLX 2.0 16v (NGA) MK6 Hatchback 5d
2016-20xx: Ford Focus Ghia 2.0 16v MK1 FL Turnier
2019-20xx: Ford Escort XR3i (RQB) MK5 Cabrio


[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2014-02-19 08:10:27 ]
  
 
kolektor ssacy mozna dac z RBQ, wtryski z mdo 2.0, rozrzad z escorta, pompe oleju lepiej wkladac z esc skoro i tak miske montujemy z escorta. bagnet jaki ci bedzie pasowal. to chyba wszystko.
wydech jaki ci pasuje, focus 1.8/2.0 albo rs2000 przerobiony na zetec
  
 
Cytat:
2014-02-19 08:50:02, Wymiot pisze:
kolektor ssacy mozna dac z RBQ, wtryski z mdo 2.0, rozrzad z escorta, pompe oleju lepiej wkladac z esc skoro i tak miske montujemy z escorta. bagnet jaki ci bedzie pasowal. to chyba wszystko. wydech jaki ci pasuje, focus 1.8/2.0 albo rs2000 przerobiony na zetec



Rozrząd tu i tu jest taki sam...

A wydech może być z Escort'a 1.8 RQB lub RKC.


-----------------
2004-2007: FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI
2007-2010: Ford Escort Flair 1.8 16v (RKC) MK7 Turnier
2010-2016: Ford Escort CLX 2.0 16v (NGA) MK6 Hatchback 5d
2016-20xx: Ford Focus Ghia 2.0 16v MK1 FL Turnier
2019-20xx: Ford Escort XR3i (RQB) MK5 Cabrio

[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2014-02-19 08:54:29 ]
  
 
Ooo ale historia, czytam i nie wieżę żeby takie rzeczy na tym forum zapisano. Rs jest Rs-em tylko i wyłącznie wtedy, kiedy wynika to bezsprzecznie z numeru VIN. Rs to historia, to nie tylko inny silnik z innym zawieszeniem i innymi hamulcami, maską i światłami (bez MK7).
Inna sprawa, jeśli ktoś swapuje "zwykłego" lub inaczej "cywilnego" escorta, będzie nadal tylko escortem MK ileśtam z N7A pod maską i resztą gratów w zależności od złożoności swapu, ale jeżeli ktoś w ten sposób ratuje N7A od wycieczki do huty to jestem jak najbardziej za.
Rs-a 2000 nie swapowano i tu można by gdybać dlaczego, jedno jest niezaprzeczalnie pewne, nie było na co swapować, duże silniki ciężko jest upchnąć w komorę silnika bez większych przeróbek, może dlatego świat poszedł w stronę dmuchania zeteców na całe szczęście zostawiając w spokoju konstrukcję Rs-a.
  
 
Muszę się nie zgodzić że twierdzenie iż "swapując rs2k do cabrio robisz coś lepszego niż ford" jest słuszne. Otóż nie bez przyczyny do cabrio nie pakowano silnika 2.0. Najmocniejsze cabrio to było XR3i z RQB 130PS pod maską - ja miałem takie. Różnice z rsem były minimalne - jedynie inne fotele, zwykła maska no i silnik. Skrzynia, hamulce, zawieszenie, kolorystyka tapicerki, zegary, zderzaki, lampy - to wszystko było to samo co w RS2000, nawet wydech od kata do tyłu. Ja wsadziłem tam rs2000 i nie żałowałem (bardziej żałuje ponownego swapa na 1,8 i turbo). Ale to nie było coś lepszego niż zrobił ford. Cabrio ma zupełnie inną sztywność nadwozia i prowadzi się inaczej. Owszem, na torze w wyrazowie pokonałem niejedną twardą budę a ustąpiłem tylko lukiemu, ale założę się że stawiając cabrio o takich samych parametrach (silnik, zawias, opony) obok hatchbacka to htb wygra wyścig na torze. Po pierwsze jest lżejszy a po drugie buda jest sztywniejsza i dzięki temu będzie się lepiej prowadzić. Minimalnie, ale mimo to lepiej.
  
 
legenda to cosworth, a rs to po prostu escort z najmocniejszym silnikiem, pakietem stylistycznym itp.
  
 
Cytat:
2014-02-19 08:53:40, Clipper_skce pisze:
Rozrząd tu i tu jest taki sam... A wydech może być z Escort'a 1.8 RQB lub RKC. [ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2014-02-19 08:54:29 ]


chodzilo mi o pompe wody i kolektor wydechowy itp
  
 
Cytat:
2014-02-19 19:43:29, Wymiot pisze:
chodzilo mi o pompe wody i kolektor wydechowy itp



Już wcześniej to napisałem...

-----------------
2004-2007: FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI
2007-2010: Ford Escort Flair 1.8 16v (RKC) MK7 Turnier
2010-2016: Ford Escort CLX 2.0 16v (NGA) MK6 Hatchback 5d
2016-20xx: Ford Focus Ghia 2.0 16v MK1 FL Turnier
2019-20xx: Ford Escort XR3i (RQB) MK5 Cabrio
  
 
S3ci0r dobrze prawisz podniecacie się tym RS jakby to Bożyszcze jakieś było pakuj mondka pare ulepszeń i będzie git.Ja zanim wziąłem 1.8 turbo od yeza też miałem taki plan.Zetec to dobre silniki i wytrzymałe ponoć wytrzymują w serii dmuchanie do 0,8 bara bez kucia więc perspektywy są nie wiesz przecież jak plany Ci się zmienią
  
 
Cytat:

Skoro to forum Fanów escorta, to chyba nie powinno się nikogo o takich sprawach przekonywać. na forum golfa czy innego auta to bym zrozumiał, ale nie tu. Gdzie w takim rozumowaniu pojęcie uwielbienia dla modelu, skoro nikt nie widzi różnicy pomiędzy wielotysięcznymi egzempalrzami dla ludu i ok. 6000 egzemplarzy escortów RS2000? (od mk5 do mk7, wliczając 4x4, saubery i F1)

....... Ten kto teraz chce RSa nie szuka byle czego z N7A pod maską, nawet jak buda igła. pierwsze co sie sprawdza to Vin. nie Rs to się dziękuje. I tyle w temacie swapowania. RS2000 swapowany nigdy nie był - nie musiał.



-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
  
 
Kazdy ma prawo do swojej opinii.
A niech ktos powie jaka bedzie najlepsza skrzynia biegow czy ten mtx75 bo cos takiego jest w rs czy ib5 bo chyba ta seryjnie ma mondeo?
  
 
lepsza jest MTX75 mondeo ma chyba właśnie tą w serii
  
 
Cytat:
2014-02-20 00:24:07, tomex3 pisze:
lepsza jest MTX75 mondeo ma chyba właśnie tą w serii



na hydraulice
  
 
Cytat:
2014-02-18 19:46:41, S3ci0r pisze:
smallsize, już tak nie idealizuj. ile jak takich rsów co się nadaje do ratowania? niewiele. zamiast się cieszyć że ktoś wkłada to do escorta czyli w zasadzie nie zmienia się nic. uważasz że jak ktoś przełoży silnik z rsa mk5 do innej budy mk5 ale nie rsa to już to nie jest rs? przecież oznaczenie rs dotyczy silnika a nie budy więc to jest takie gadanie żeby zrobić z tego nie wiadomo jaką ikonę.



nie czytalem postow po tobie. oznaczenie budy RSowej to XR+. tak wlasnie uwazam jak napisales, przelozenie silnika RSowego do innego escorta nie robi go RS'em. to jest escort z silnikiem od RS'a i to jest moje zdanie.

pozdrawiam i nie wdaje sie w dyskusje. swoje zdanie i tylko moje powiedzialem
  
 
Cytat:
2014-02-19 23:53:48, dawid5995 pisze:
A niech ktos powie jaka bedzie najlepsza skrzynia biegow czy ten mtx75 bo cos takiego jest w rs czy ib5 bo chyba ta seryjnie ma mondeo?



MTX z Mondeo ma wysprzęglik sprzęgła hydrauliczny, więc montuj skrzynię z Escort'a IB5. Bierzesz też koło zamachowe ze sprzęgłem ze swojego cabrio.


-----------------
2004-2007: FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI
2007-2010: Ford Escort Flair 1.8 16v (RKC) MK7 Turnier
2010-2016: Ford Escort CLX 2.0 16v (NGA) MK6 Hatchback 5d
2016-20xx: Ford Focus Ghia 2.0 16v MK1 FL Turnier
2019-20xx: Ford Escort XR3i (RQB) MK5 Cabrio

[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2014-02-20 18:26:56 ]