Kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zbiorczo zapytam odnośnie Samary :
1. Czy możecie mi doradzić jaki bendiks by pasował do rozrusznika ISKRA AZF3555? na stronie jacarsu mam do dyspozycji :białoruski, ruski, ukraiński i Master Sport. Ostatni pewnie odpada, ale głowię się jaki mi może podpasować, a nie bardzo widzę obecnie wyciąganie rozrusznika i demontowanie go.
2. Czy Samara ma alternator 6-diodowy? Przepaliła mi się dioda w alt. i jak już będę zamawiał części do mojej Ładzianki, to czy "diody alternatora do alternatora 6-diodowego" mi podejdą? Patrzyłem pod maską, ale żadnych oznaczeń nie ma alt. jeszcze jutro wejdę pod auto i zobaczę od dołu, może jakiś model jest rozpisany...
3. Macie jakiś pomysł co może być źródłem tego, że po przekręceniu stacyjki, jakby z automatu palą mi się światła postojowe? + czasami mi nawiew przestaje działać (ale to rzadko). Po skręcaniu wozu po blacharzu mi się takie rzeczy robią ;/ Zwarcie gdzieś na kabelku?
4. Auto ostatnio grzeje mi się dosyć bardzo, chwilę postoi i zaraz załącza się wiatrak na chłodnicy. Szukać gdzieś przyczyny czy lepiej od razu zamówić termostat?

/wybaczcie za niektóre może-banalne pytania. Jestem adeptem mechaniki
  
 
1. Nie pomogę - na rozrusznikach się nie znam.
2. Jeśli nie wiesz jakiego rodzaju masz alternator, to skąd pewność, że przepaliła się dioda? Oznaczeń altka szukaj na tylnej ściance (tam gdzie wyprowadzenia złączy).
3. Nie podłączał ci ktoś czasem świateł dziennych?
Widziałem już wielu takich co lampy wpinają w obwód postojowych. Ewentualnie masz zwarcie między stacyjką a obwodem postojowych - miernik w dłoń i do skrzynki bezpieczników. Od biedy nawet na żarówkę można, choć ja nie praktykuję pod napięciem działać. Jak ktoś nie wie co robi, to łatwo zwarcie zrobić. Ewentualnie możesz mieć przebicie na włączniku świateł...
4. U mnie kiedyś było odwrotnie - termostat się nie domykał "na zimno" i Ładziana koszmarnie długo łapała temperaturę. Irytujące zwłaszcza podczas krótkich jazd zimą. W twoim przypadku jeszcze gorzej, bo jak się zrobi naprawdę ciepło, to wentylator może nie wystarczyć. Do tego wcale nie musi to być termostat, bo gdyby się zawiesił i zablokował duży obieg, to chłodnica byłaby zimna i wentylator by nie ruszał. W takiej sytuacji obstawiałbym niedomagającą pompę wodną. Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy.
  
 
Chłodnica do wymiany. Bendiks oryginalny, ruski.
  
 
@MariuszY
2. Od pewnego czasu mam takie objawy : wszystko ładnie ładuje, nie mam z tym problemów, jednak czasami zapala mi się na tablicy lampka "ładowania", z tym że nieraz świeci mocno, a nieraz świeci takim pół-światłem. Stąd jako źródło wskazuje na jakąś przepaloną diodę, która daje o sobie znać.
3. Elektrykę całą ja odłączałem i załączałem po blacharzu. Nikt mi nic nie podłączał o czym bym nie wiedział Ale poszukam tak jak mówisz.
4. Jak teraz sprawdzić pompę czy to w niej tkwi problem? Poziom płynu jest odpowiedni, dolewałem ostatnio, a jednak jest wciąż to samo.
@SzokoLada twierdzisz że to chłodnica? Z zewn wygląda nie najgorzej - może zapchana? Da się to w jakiś 'potwierdzający' sposób sprawdzić czy tylko "objawowo" ?

Alternator sprawdzałem - ISKRA AAK4127
  
 
Na 100% chłodnica.
  
 
Jak Szoko piszę, że 100% to pewnie ma rację.
Co do elektryki to może 2 i 3 są ze sobą związane. Jeśli kontrolka podłączona jest przez przekaźnik to intensywność świecenia wynika wprost z napięcia w układzie, więc bez miernika się nie obejdzie. Jak nie masz - pożycz albo kup za naście złotych. Ustabilizuj wolne obroty i na włączonych światłach mijania sprawdź napięcie na klemach.
Co do szukania przebicia sprawdź na schemacie LINK które styki w skrzynce bezpieczników dostają napięcie "po stacyjce", a na których jest u ciebie. Skoro mówisz, że odłączałeś całą elektrykę to obstawiam byka w kabelkach. W szczególności porównaj ze schematem miejsce wpięcia postojowych do obwodu.