Zmiana bloku na 2.3 - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
2,2 ma mały stopień kompresji, więc niedoładowane się nie sprawdzi. mocowo może być słabszy od 2.0
Sylwe, wrzuć całe 2.3 na osprzęcie RSa i będziesz miał coś ok 170 kucy
  
 
Powstrzymałbym się na razie z pisaniem czegokolwiek do czasu aż kolega Sylwe napisze nam co ma bo wg. dotychczasowych odpowiedzi niewiele się dowiedzieliśmy a nawet nie ma pojęcia jak wygląda silnik z 2.3 a jak z RSa.
  
 
napisał że ma rs'a w cabsie, domyślnie N7A by wypadało, mocowo to różnie wszystko, zależnie od stanu silnika. Duży wpływ mają również przeprowadzone modyfikacje. Akurat moc mojego silnika to moja słodka tajemnica, mam zastosowane różne patenty których jeszcze na tym forum nie widziałem
  
 
Ciekawe , ciekawe te patenty ,fajnie ja też majsterkuje i serwisuje swojego Escorta przynosi mi dużą frajdę jak nie które nowsze fury nie dają rady he he jednak zrobiło się mało i trzeba szukać trochę więcej mocy ,kto w temacie to wie jestem w trakcie załatwiania dobrego 2.3 no jest tego sporo na rynku ale chodzi i też o kasę
  
 
to zapraszamy kolegę do założenia swojego wątku w dziale tuningowym.
Pokazać auto, co się robi...
  
 
dokładnie, zakładaj swój wątek i opisz autko dokładniej. W między czasie na pewno uzyskasz też więcej info odnośnie budowy rs 2.3
  
 
Matko czytam czytam i nie wierze ze jestem na forum escorta
Po pierwsze , głowica od Scorpio jest inna i dużo gorsza pod względem osiągów niż od n7a !
Po drugie , po założeniu wału z rsa do 2.3 to najprawdopodobniej kompresja będzie tak niska ze nie odpali silnik .
Po trzecie , odradzam silnik ze scorpio . Stosunkowo dużo przeróbek , i dużo różnic . Do tego balansery które są zupełnie zbędne i problemu z miską od rsa itp .
Po czwarte . Najprostszym rozwiązaniem jest rozwiercenie bloku pod większe tłoki z 2300 ale wał oraz korby zostawiamy RSowe ! Robi sie nie całe 2200 i silnik dużo lepiej nadaje sie do sportu czy do uturbienia ponieważ ma mniejszy skok wału niż 2300 to oczywiście jest zbawienne dla panewek i dużo szybciej się wkręca na obroty a należy pamiętać ze Rs ma max moc wysoko .

Może cokolwiek pomogłem
  
 
To że jest lepsza to ja wiem Tu chodziło o wygląd zewnętrzny
Tak BTW to masz może sprawdzdone info, czy wysokość cylindra (i całego bloku) N7A i Y5B jest taka sama? myślałem o rozwierceniu bloku 2.0, na 2.3 tylko nie wiem czy tłoki nie wystają z bloku.
  
 
U WIĘC TO NIE TAKIE PROSTE he he jedni piszą tak ..... a drudzy ni jak ?????
  
 
Przeróbkę na 2.3 można rozwiązać na kilka sposobów, bo są rozwiązania proste dające mniejsze przyrosty, i rozwiązania bardziej zaawansowane, które dają lepsze parametry, ale są droższe i trudniejsze. Dlatego też jest wiele teoretycznie rozbieżnych opinii.


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2014-03-14 17:23:07 ]
  
 
Venom_4x4 napisałeś mi że najprostszym rozwiązaniem to cały silnik 2.3 ale na osprzęcie i wałkami z rsa natomiast kolega INTEL napisał tak że mogę zostawić wszystko tylko rozwiercić blok na 2.3l i wstawić tłoki , nie wiem czy dobrze myślę
  
 
Tak to prawda zgadzam się, dla tego poruszyłem ten temat bo opcji na przyrost mocy jest wiele niektóre mniej zawansowane dające małe efekty a nie które bardziej
  
 
Cytat:
2014-03-14 17:24:15, Sylwe pisze:
Venom_4x4 napisałeś mi że najprostszym rozwiązaniem to cały silnik 2.3 ale na osprzęcie i wałkami z rsa natomiast kolega INTEL napisał tak że mogę zostawić wszystko tylko rozwiercić blok na 2.3l i wstawić tłoki , nie wiem czy dobrze myślę


W zasadzie nie widzę rozbieżności. Możesz zrobić i to i to. Podałem ci najprostsze i chyba najtańsze rozwiązanie. Przeróbka na 2,2 w bloku RSa wymaga z zasadzie remontu całego dołu. Jak zrobisz dół to warto by i górę, więc lecisz w koszta.
  
 
Wstawiaj VR ,nie bedziesz miał dylematu.
  
 
Chyba na razie wstawię Y5B na osprzęcie rsa