Żarówki podświetlanie zegarów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jakie żarówki są pod zegary ? Dzisiaj rozkręcałem tylko przyciski na około i juz wiem jakie, ale jakie pod zegary ? chciałbym zmienić na niebieskie. Ma ktoś takie i jak to wygląda ? I jeszcze jakie żaróweczki są na kontrolki ? (rezerwy i czujnik drzwi)

I czy odczepianie zegarów żeby wymienić jest dosć proste ? Bo widziałem tam 2 śruby ale nie wiem jak z tyłu to wygląda z linką itd.

Z góry dzięki.


[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2010-05-30 21:54:53 ]
  
 
Edward Morawski
Daewoo Espero
str. 179
30V/3W 6 szt.

poza tym polecam wyszukiwarkę oraz na stronie głownej zakładke tuning
  
 
VEndriuV ..litości !!

Czas chyba najwyższy na reprymendę od Wielkiej Moda. na nic innego nie reagujesz , jesteś wręcz niereformowalnie leniwy albo masz permanentny wstręt do słowa wyszukiwarka
  
 
szukałem ale nic na temat jakie są żarówki nie znalazłem. I jeszcze gdzie znajduje się kontrolka otwartych drzwi, bo nie wiem gdzie jej szukać, a nie świeci.


I takie pytanko czy jak podłącze biały neon zamiast żarówki w bagażniku to czy elektryka nie zacznie świrować? Bo ta żarówka za słaba.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2010-05-30 23:08:56 ]
  
 
Co do żarówek klik. A jeśli chodzi o kontrolkę drzwi to wątpię żeby taka była w Espero. Co do neonu to nie wiem jaką moc pobiera takie ustrojstwo, ale jeśli się nie mylę to potrzebna jest do tego przetwornica, więc nie wiem czy warto się w to bawić.
  
 
co do kontrolki, na innym forum powiedzieli, że mają. Skoro czuniki przy drzwiach są to i kontrolka powinna być. A co jak dam bez przetwornicy ? Przecież też jest na 12V.
  
 
Kontrolka otwartych drzwi jest, na panelu zegarów w prawym dolnym rogu.
Do podswietlenia zegarów potrzebujesz bodajże 4 szt diód W3W/W5W i chyba 2 szt diód-zamienników 1,2W ()Takich jak TU
  
 
Dzisiaj miałem zamiar to zrobić, ale nerwy mnie brały jak nie wiem :/ Na początku w ogóle mi nie chciały te wtyczki wyjśc z przycisków, potem razm z przyciskiem wyszedł mi cały srodek i sprężyna wyskoczyła... Potem odkręciłem zegary i dalej nie chciały wyjść, na czym one się tam trzymają ?

Lub jest ktoś z okolicy kto mógłby wpaść to wymienić ? Głównie chodzi o kontrolke rezerwy i otwartych drzwi. Oczywiście odpłatnie. No chyba chyba, że jeszcze w 3 przyciskach nie świecą.
  
 
Cytat:
2010-05-31 06:42:13, VEndriuV pisze:
co do kontrolki, na innym forum powiedzieli, że mają. Skoro czuniki przy drzwiach są to i kontrolka powinna być. A co jak dam bez przetwornicy ? Przecież też jest na 12V.

Czujniki w drzwiach były też np. w starych poldkach, a kontrolki nie było. Służyły one do zapalania lampki w kabinie. Jeśli ten neon jest neonem, a nie rurką z dwiema diodami to raczej nie zadziała. Z tego co mi wiadomo neon wymaga wyższej częstotliwości. Podobnie jest z zenonami. Bez przetwornicy nie będą działać.
  
 
Cytat:
2010-05-31 15:12:50, robert_or3 pisze:
neon wymaga wyższej częstotliwości.



częstotliwości prądu stałego?

Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-05-30 23:31:51, robert_or3 pisze:
A jeśli chodzi o kontrolkę drzwi to wątpię żeby taka była w Espero.



Jest taka książka pt:"Daewoo Espero Instrukcja Obsługi".Ponieważ Espero było na wyposażeniu policji,straży granicznej, czy służby celnej napisana jest prostym i zrozumiałym językiem.Są nawet obrazki (czarno białe niestety )
Ale polecam lekturę
  
 
A najlepiej zainwestować w dobre żarówki świateł mijania niz bawic się w pseudo tuning oświetlenia deski rozdzielczej
  
 
głównie dąże do celu aby auto było sprawne pod każdym względem. I wymiana planowana najabrdziej jest tylko diód i kontrolek które nie świecą. a reszta co działa może zostać.

A zostały mi tylko te diody oraz siłowniki i przyciski przeczyścić od szyb i centralny przód i byłoby wszystko.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2010-05-31 21:52:17 ]
  
 
Cytat:
2010-05-31 17:52:02, robertkaluza pisze:
częstotliwości prądu stałego? Pozdr.

Nom. Na aku częstotliwość jest 0 a to trochę mało jak do neonu.
  
 
Cytat:
2010-05-30 22:20:06, archive15 pisze:
Edward Morawski Daewoo Espero str. 179 30V/3W 6 szt. poza tym polecam wyszukiwarkę oraz na stronie głownej zakładke tuning



30V/3W czy ktoś może przetłumaczyć z polskiego na nasz? W sklepie ni chu chu nie wiedzą co to za żarówki. Poszedłem z Morawskim i nie kupiłem...
  
 
Cytat:
2013-12-02 14:25:30, mariusz_u pisze:
30V/3W czy ktoś może przetłumaczyć z polskiego na nasz? W sklepie ni chu chu nie wiedzą co to za żarówki. Poszedłem z Morawskim i nie kupiłem...





chodziło o W3W .

..Morawski też człowiek (chyba) ..wypić przy lekturze musiał ...albo temu co literki składał się pozajączkowało

taka to
zayebiście "nietypowa" żaróweczka

i ciemnogród w sklepie !

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2013-12-03 21:43:56 ]
  
 
Witka Klubowicze !
Widzę że jestem mocno spóźniony z wyjaśnieniami odnośnie żarówek w budzikach ! Ale, ale - o ile pamiętam to ja tam miałem blue ledy
Pozdrawiam Wszystkich i życzę Wesołych Świąt
  
 
Cytat:
2013-12-15 23:11:51, HenBas pisze:
Witka Klubowicze ! Widzę że jestem mocno spóźniony z wyjaśnieniami odnośnie żarówek w budzikach ! Ale, ale - o ile pamiętam to ja tam miałem blue ledy Pozdrawiam Wszystkich i życzę Wesołych Świąt





jak ja mogłem przegapić Henia HenBasa na forumie!...ja pierdzielę!...to tak jest jak się żyje w Matrixie !!

no a tak poza tem...eleboratów na temat oświetlenia zegarów to Ty się Heniu napisałeś swego czasu , że ho hooo....to był szał wtedy!

posiałeś temat...wszyscy w 'grupie śląskiej" przerabialiśmy, wersje,koncepcje pomysły, jak grzyby po deszczu powstawały oświetleniowe ..pamiętam jak Czarek /w Ryj/ czar(k)ował folie ...i na Ligocie, u niego w pracy, kopaliśmy ..zresztą nie tylko w zegarach ...(kurwa!..fajne boisko było na terenie ale piłki jakoś nikt nie dotknął ...wszyskie byliśma zafascynatowani Espero! ..takie to były czasy


No i coż..żarówki bo żarówki ..nie na choinkę...a tu nowy rok za pasem...nie mogę się doczekać tego naprawdę LEPSZEGO ...może 2014 ?...czego Wszystkim życzę . amen !
  
 
Rozumiem, że ramkę zegarów masz zdjętą (ten kawał plastiku w którym siedzią przyciski awaryjnych, przeciwmgielnych itd.). Musisz zrobić co się następuje:
- odkręcić dwa wkręty wkręcone w białe plastikowe "uszy" wystające z boków skrzynki zegarów
- unieść skrzynkę lekko do góry - dwa wpusty trzymają dół skrzynki do blaszanego szkieletu kokpitu
- odpiąć z tyłu licznika DWIE wiązki przewodów - z lewej i prawej strony (duże wtyczki na zatrzask)
- odpiąć z tyłu licznika linkę prędkościomierza, dostęp tragiczny, najwygodniej od spodu kokpitu przy kolumnie kierowniczej, można też na chama wyszarpnąć skrzynkę, powinno puścić.
Należy uważać, aby nie połamać folii ze ścieżkami, w którą "zawinięta" jest skrzynka (zwarcia, szalejące kontrolki i zegary). Sprawę wielce ułatwia zdjęcie osłony kolumny kierownicy, a jeszcze lepiej zdjęcie całej kierownicy. Żarówki LEDowe do kontrolek (W3W, do skali są bodajże większe - W5W) jak najbardziej mogą być, trzeba tylko pamiętać o biegunowości (odwrotnie połączone nie zaświecą, trzeba przekręcić). Skali liczników nie podświetlaj LEDami - bez kombinacji efekt tragiczny (skala jest specjalnie cieniowana pod żarówki). Kontrolka otwartych drzwi jak najbardziej jest i powinna działać (razem ze światłem nad lusterkiem - ten sam obwód). Powodzenia i mało zadrapań na rękach .