Hamulce przednie. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio wymieniłem u siebie hamulce w większej części. Z tyłu okładziny, z przodu elastyczne przewody, tarcze, klocki, cylinderki nasmarowane pastą (tak, że wciskały się ręką). Po wymianie pedał flak.. Wpadał do podłogi, hamowanie jak wózkiem dla lalek.

Odpowietrzałem parę dni, przelałem chyba 1 l płynu i to samo.

Wtedy przypomniałem, sobie słowa fachowca z Wału Miedzeszyńskiego: Nie spal pan hamulców przez pierwsze 200 km, bo się wtedy układają-wygrzewają.

Po przejechaniu 200 km hamulce stają dęba i pedał ma opór w połowie drogi
  
 
Nie wiem czy mamy tak samo, ale ja mogę ręką kołem kręcić. Przednich hamulców wcale nie mam, więc jak przejechać 200 km żeby się nie rozbić ?
  
 
My dalej nie wiemy, czy podaje pompa płyn przez rurki, bo nic nie piszesz konkretnie. A zgadywać można długo. Opisz to konkretniej, co robiłeś, co się dzieje i td.
  
 
Skoro odpowietrzając układ przez odpowietrzniki leci płyn to pompa musi podawać płyn przez rurki. Pytanie dla czego pedał jest miękki. Jutro po południu będę miał trochę czasu żeby się nim trochę zająć. W tym czasie chcę między innymi przez wymianę zdań zdobyć jak najwięcej informacji żeby wiedzieć do czego się dotknąć.
  
 
W takim przypadku ja stawiam na pompę.
  
 
A tył na pewno jest dobrze odpowietrzony?
  
 
Tył jest na pewno odpowietrzony bo tył hamuje. Tym bardziej przekonuje mnie to do wymiany pompy. Dzisiaj ją rozebrałem i nic szczególnie niepokojącego nie zauważyłem ale pamiętając wcześniejsze samochody to bywało tak że wszystko wyglądało ok, a okazywało się że po założeniu zestawu naprawczego hamulce zaczynały hamować. Wymienię więc pompę lub kupie zestaw naprawczy i zobaczymy co będzie.

Tak na marginesie to czy pompy od innych popularnych samochodów pasują do łady ?
  
 
Pasuje od poloneza/malucha. Najlepsze filmy Delphi. Koszt około 50zł. Pasują bez żadnych modyfikacji, jedynie króćce na wężyki od zbiorniczka hamulcowego są pod kątem a nie proste, jednak można je wymienić lub podłączyć nieco dłuższe wężyki.
  
 
Cytat:
2014-04-12 22:05:45, mylkus3 pisze:
Pasuje od poloneza/malucha. Najlepsze filmy Delphi. Koszt około 50zł.



Po co, jeśli oryginał AvtoVaza wyjdzie Cię 60 zł.
  
 
pompa przepuszcza pomiedzy sekcjami dlatego tył hamuje.
  
 
Problem został rozwiązany po wymianie pompy. Okazało się że stara pompa nie cofała się ( nie odbijały sprężyny ), to było przyczyno lekko działającego pedału hamulca. Po wymianie na nową pompę od malucha i odpowietrzeniu, działają jak brzytwa.

Dzięki wszystkim za zaangażowanie i pomoc w rozwiązaniu problemu.
Teraz trzeba poszukać następnej usterki i ją usunąć
  
 
A jednak pompa.
  
 
Witajcie,
otóż mam taki problem, że w 2103 poci mi sie na powierzchni między przewodem hamulcowym (elastyczny) a cylinderkiem. Wszystkie te części są nowe, poskładane raczej dobrze. (Mówimy o hamulcach przednich). Założone zamienniki (Fenox). Ktoś miał taką przypadłość? Jakieś pomysły na rozwiązanie?
  
 
A jest podkładka miedziana? Ewentualnie sprawdź powierzchnię styku wężyka i cylinderka, może jest jakiś zadzior.
  
 
Łepek śruby - podkładka miedziana - przewód - cylinderek. Na podkładce się nie poci.

Też myślałem, że może to jakaś wada powierzchni... ale z obu stron tak się dzieje.
  
 
Łepek śruby - podkładka miedziana - przewód -podkładka miedziana- cylinderek.
  
 
Tak też próbowałem... to wtedy zaczęło wręcz tryskać na wszystkie strony po wciśnięciu pedału. (Poza tym - składałem wg tego, co zastałem. A wcześniej tam nie ciekło.)

Chyba dam inne przewody... może w nich wina?

[ wiadomość edytowana przez: Artur_ dnia 2015-11-02 09:26:48 ]
  
 
Ja podałem poprawną kolejność składania.
  
 
I to, co podałeś, potwierdza schemat zamieszczony w książce.

Także przyznaję Ci rację.

Nie zmienia to jednak faktu, że po dodaniu owej podkładki zamiast pocenia się, płyn hamulcowy tryska na wszystkie strony. Postaram się dojrzeć, z którego łączenia (podkładka-cylinderek czy przewód-podkładka) tak tryska.
  
 
I po temacie - winne były przewody Fenoxa.