Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
izka Miłośnik FSO AUDI 80 B3*/ FIAT 12 ... kraków | 2003-10-14 11:22:57 Witam
Elektyka w moim C+ to odwieczny problem Potrzebuje pomocy w lokalizacji gdzie i do czego podpięte są czujniki dwóch kontrolek w plusie ( troche mnie draznią jak sie swiecą ) a mianowicie; 1. Kontrolka świateł stopu świeci się non stop pomimo całkowitego remontu układu hamulcowego i sprawnych świateł a powinna zgasnąć po naciśnięciu hamulca 2. Kontrolka układu eklektycznego silnika zaświeca się podczas jazdy i sama gaśnie a ja niemego zlokalizować powodów Gdzie to jest podpięte? A kolejny problem to auto nie chce na zimno zapalić na benzynie za to bez problemów pali na gazie co robić? idzie zima. Mam nadzieje ze prawidłowa odpowiedz nie brzmi "Te typy tak mają" bo to juz słyszałam kilka razy od pana elektryka ktory chyba nierozgryzł poczciwego plusika |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2003-10-14 12:45:36 Ostatnio pomogła wymiana żarówki.
Swojego czasu w C+ brakowało ładowania i wymiana żarówki spowodowała pojawienia się ładowania. OT taki mały niuans C+. |
izka Miłośnik FSO AUDI 80 B3*/ FIAT 12 ... kraków | 2003-10-14 15:09:03
Bede wdzieczna widze ze plusiki juz tak maja a co do mojej skrzynki z bezpiecznikami to niemem watpliwosci ze moze byc przyczyna wszelkich dziwnych rzeczy ale coż skoro wszystko działa to musze sie przyzwyczaic do dyskoteki na tablicy deski rozdzielczej dzieki |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-10-14 15:31:35 1. Należy zrestartować urządzenie mikroprocesorowe sterujące kontrolką świateł stopu odpinając wtyk do niego i wpinając ponownie. Pomaga na jakiś czas. Nie doszedłem do przyczyny tego zjawiska, ale czasem winne mogą być „sprawne” żarówki świateł stopu lub zaśniedziałe ich styki w lampie – raz świecą, raz nie, co znamionuje niewielką i czasami uwidaczniającą się przerwę w obwodzie i skoki napięcia. Microurządzonko zaczyna wtedy wariować i po jakimś czasie świeci żarówką non stop pomimo, że żarówki świecą (może tego nie zauważamy, że np. słabiej) . Zauważyłem że problem najczęściej dotyczy modeli w których owa kontrolka świeci światłem ciągłym a nie przerywanym (w 96 r zmienili na ciągłe). Nic więcej na ten temat nie powiem poza niestety standardowym ten „typ tak ma”.
2. Kontrolka układu elektrycznego silnika jest „podpięta” do komputera sterującego pracą silnika. Jej świecenie i znikanie bez powodu przy jeździe na LPG to niestety normalny objaw przy braku emulatora sondy lambda. Dowiedz się czy Twoja instalacja gazowa posiada coś takiego jak emulację sondy lambda. Ktoś kto się na tym zna to powinien rozpoznać to po otworzeniu maski w samochodzie (kabel sygnału sondy jest przecięty i podpięty do instalacji LPG). Jak jej nie ma to... cóż, albo zrobisz montażystom gazowni karczemną awanturę i może dla świętego spokoju Ci takie urządzonko zamontują... albo się do tego przyzwyczaisz . 3. Przyczyną problemów odpalenia zimnego silnika 1.6 GLI Bosch (model plus) może być niestety duuuuużo rzeczy. Najczęściej występujące to: - za niskie ciśnienie paliwa pompy paliwa (co było wałkowane na tym forum i opis diagnozy tego uszkodzenia gdzieś trzeba sobie wyszukać) - niesprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego (silnika) ; przez niektórych nazywany automatem ssania, bo w istocie jego działanie odpowiada za właściwe wzbogacenie mieszanki w czasie pracy zimnego silnika; zrób test – odpal na gazie i po chwili (zimny) silnik przełącz na benzynę – jeśli będzie pracował bardzo nierówno i miał obroty poniżej 1100-1200 rpm to bardzo prawdopodobne, że owy czujnik jest uszkodzony i nie podaje prawidłowych wartości rezystancji do jednostki sterującej - uszkodzony wtryskiwacz paliwa – iglica zaworu wtryskowego może się nie uchylać wystarczająco i mogą występować opóźnienia w czasie jej reakcji, co wyklucza dostarczenie większej, niezbędnej do rozruchu dawki paliwa i dlatego cylindry nie otrzymują odpowiednio wzbogaconej mieszanki; nie zawsze uszkodzenie wtryskiwacza polega na całkowitym braku jego działania; z wtryskami Boscha tego typu jak zamontowany w C+ 1.6 GLI zdążyłem się już bardzo zaprzyjaźnić i niestety uważam je za najgorszy syf jaki wynaleziono, a mechaniczne uszkodzenia wtryskiwaczy to najbardziej wredne i najtrudniejsze do diagnozy usterki, bo nie dają się sprawdzić elektrycznie (na testerze-programie diagnostycznym) , ale tylko przez podmianę - uszkodzony lub niewłaściwie ustawiony silnik krokowy (jest śruba regulacyjna opierająca się o dźwignię silnika krokowego, służąca do ustawiania przepustnicy) - uszkodzony potencjometr przepustnicy; bardzo delikatny mechanizm z jakimiś dwustykowymi ślizgaczami, do diagnozy (mierzy się napięcie pomiędzy odpowiednimi stykami przy wychylonej i zamkniętej przepustnicy) również bardzo niewdzięczny, bo te g...e styki mają tendencję do rozłączania się od ścieżek oporowych w czasie niekorzystnych zjawisk występujących podczas pracy silnika (drgania, wysoka temperatura itp.) do jakich wprawianie w ruch silnika za pomocą rozrusznika należy z pewnością zaliczyć . [ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2003-10-14 15:32:31 ] |
izka Miłośnik FSO AUDI 80 B3*/ FIAT 12 ... kraków | 2003-10-14 15:40:20 Mrozek jestes wielki
Saghat jedyną moją ingerencją do swiateł stopu było podpiecie trzeciego swiateła stopu ale to było dawno |
GT Miłośnik FSO Żaba Hindenburg | 2003-10-14 22:59:02 komp od sprawdzania zarowek jest przystosowany na 3x21W ,ale wykorzystane to jest tylko w ATU+, ja mam u siebie 3ci stop i nie mam zadnych szopek |
Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2003-10-14 23:27:03 A ja mam 3x21W i raz ta kontrolka się pali a raz nie. Może spróbuję patetn dra Mrozka... |