Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2014-11-28 11:14:05
|
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2014-11-30 16:40:07 Ostatecznie można dźwignie rozpieraka na szlifierce spiłować.
Często, jak są wyeksploatowane okładziny i bębny, to ręcznego nie można naciągnąć. Wtedy można naspawać dźwignie i ręczny jest. Problem się zaczyna, gdy się później składa na nowych częściach, wtedy jest za ciasno. Sam tak robiłem. W ogóle, te tylne hamulce, to temat rzeka. Niby takie proste, a tyle z nimi walki. Można linki ręcznego zmienić także [ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2014-11-30 16:42:33 ] |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2014-12-01 08:48:08 nie tędy droga |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2014-12-01 10:36:55 Tak. Również wysokość pedału jest uzależniona od ręcznego. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2014-12-03 10:03:56 niestety
|
kuba_gorzad SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2103 Piotrków Trybunalski | 2015-06-02 17:45:15 mam ten sam problem w 2103. W 2103 powinny być samoregulatory czy nie?
|
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-06-02 19:32:51 Tak, na szczękach. |
kuba_gorzad SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2103 Piotrków Trybunalski | 2015-06-03 00:02:42 kolejne pytanie, czy jak One chodzą "pod palcami" to tak ma być czy są za luźno. Dokręcone na maxa też się dają radę w miarę łatwo przesuwać a wydaje mi się, że ruszać się nie powinny? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-06-03 06:38:44 Samoregulator ma siedzieć bardzo sztywno. Dopiero siła siłownika jest w stanie go przesuwać. Palcami nie ma prawa się przesuwać. |
janjestemjan Kandydat na Kandaydata łada 2107 kielce | 2015-06-06 10:23:40 Tylko Chuck Norris potrafi przesunąć palcami samoregulatory na szczękach od LAdy...
Tylko Chuck Norris nie wybucha śmiechem na widok Ryśka z "Klanu" zgadzam się |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2015-08-20 21:47:55 Byłem dziś na przeglądze moją Nivką i wyszło, że tylne hamulce cieniutko hamują. Ale po "podpompowaniu" łąpią już dobrze. Na pedale czuć to tak, że przy pierwszym wciśnięciu pedał wpada dość mocno a jak kilka razy wcisnę to łapie OK. Przy następnym hamowaniu (po przejechaniu kawałka drogi) sytuacja się powtarza. Hamulce nie są zapowietrzone, bo już jakiś czas temu tak myślałem i porządnie odpowietrzyłem.
Uradziliśmy z diagnostą, że owo słabe hamowanie spowodowane jest tym, że szczęki odbijają za mocno, wciskają tłoczki do cylinderków i dlatego trzeba najpierw podpąpować, żeby było OK. Po wbiciu pieczątki w drodze powrotnej zaciągnąłem do połowy ręczny i rzeczywiście pedał zaczął zachowywać się o wiele lepiej. I teraz pytanie o ten osławiony samoregulator. Ja tam nic takiego nie widzę. Są szczęki, rozpieracz od ręcznego, dźwignia od ręcznego, dwie sprężyny - koniec. Ktoś gdzieś pisał o jakichś samoregulatorach, ale ja tego nie widzę. Że niby w cylinderku? A może tam nie ma żadnego samoregulatora tylko należy odpowiednio ustawić pozycję zerową szczęk za pomocą linki od ręcznego? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-08-20 22:16:50 Oba opisywane rozwiązania idą ze sobą w parze. Widzę, że łapiesz o co chodzi, teraz tylko to przenieś na auto. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2015-08-20 22:22:54
A tak konkretniej? Nie rozumiem tych obu rozwiązań i ich "iścia" w parze. Czy dobrze rozumiem, że zerową pozycję szczęk ustawiam napięciem linki od ręcznego a cylinderek się do tego po prostu dopasuje (odbije ile trzeba i finito)? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-08-20 22:36:27 Cylinderek powinien sam juz trzymać. Dopiero potem podciągamy reczny. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2015-08-20 22:40:31 .Czyli wg tego co piszesz, jak by linkę ręcznego w ogóle wywalić, to i tak tłoczek powinien nie cofać się na maxa tylko troszeczkę. Tylko nie jestem sobie w takim razie w stanie wyobrazić skąd ten tłoczek "wie" o ile ma się cofnąć. Przecież jak długo sprzężyny będą ściskać szczęki tak długo będą wpychały tłoczki i finał będzie taki, że tłoczki zostaną wepchnięte na maxa.
No chyba że chodzi Ci o to, że cylinderek trzyma dopuki jest ciśnienie w układzie, wtedy podciągamy ręczny i jak ciśnienie zejdzie to szczęki trzymają się już na lince od ręcznego a nie na cylinderkach. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2015-08-20 22:42:52 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-08-21 00:00:34 Nie. Wewnątrz cylinderka jest blokada, które nie pozwala siłę sprężyn cofnąć tloczki. |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2015-08-21 08:31:28 Samoregulatory w cylinderkach pozwalają tłoczkowi jedynie na niewielkie cofniecie się, byle tylko okładziny przestały dotykać bębna. Wraz ze zużywaniem się okładzin, odległość ta ciągle pozostaje stała - na tym polega idea działania samoregulatora, |