Wady i zalet LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam znalazłem artykuł o instalacji LPG zapraszam do zapoznania się http://blogsamochodowy.blogspot.com/2012/08/wady-i-zalety-instalacji-lpg.html
Pozdrawiam
  
 
7. Nieznacznie spada moc silnika (osiągi silników zasilanych LPG spadają od 4 do 15%).

To chyba nie jest tak do końca prawdą Zdarza się, że starsze silniki lepiej pracują na LPG i mają lepszego "kopa".
  
 
A u mnie spadek mocy nie jest zauważalny. spalanie wzrosło i to znacząco, ale koszta i tak są dużo mniejsze niż na benzynie
  
 
Przegląd troszeczkę droższy Ale to i tak nie robi raczej różnicy w porównaniu do ogółu korzyści
  
 
skoro grzebano temat, to dodam link do artykułu dużo bardziej rzeczowego LPG - tańszy zamiennik benzyny
  
 
Wydaje mi się, że gaz w starszych auta często powoduje więcej problemów i zamieszania niż daje kopa. Zawsze alternatywą dla gazu jest mały samochód, który niewiele pali. Ale wiadomo, potrzeby przewozowe są różne. Kiedyś wydawało mi się, że gaz to zło ostateczne, ale jednak ulga dla portfela jest spora, gdy jeździ się na co dzień na lpg.
  
 
Dla mnie LPG ma więcej wad niż zalet. Raz,że montowany jest w starszych modelach samochodów,a dwa powoduje awarie silnika co też w perspektywie oznacza potencjalne naprawy. Sprawdzi się głównie na trasie,kiedy spalanie faktycznie wyjdzie niższe.
  
 
Ja widzę tylko jedną ewentualną wadę gazu w samochodzie - mniejsza pojemność bagażnika, a zaleta podstawowa - cena przejechanego jednego kilometra to przy obecnych cenach gazu i benzyny to 50-60% ceny jednego kilometra przejechanego na benzynie.
  
 
Wada ? Po zrobieniu 13 tyś km zaczyna samochód się dusić ;/
no ale na 15 tyś km jest przegląd więc w sumie o te 2 tyś nie chodzi.

Oczywiście jeśli ktoś przestrzega gwarancji bo jeśli nie to można te filtry wymieniać co ruszt (koszt 20 zł) a w serwisie 120 zł ;p
  
 
Przede wszystkim jest dużo taniej a minusem jest duża cena za instalacje . Lecz napewno się zwróci
  
 
jest dużo taniej
  
 
jest dużo taniej
  
 
Cytat:
2012-10-29 17:56:17, mikolajdrew pisze:
A u mnie spadek mocy nie jest zauważalny. spalanie wzrosło i to znacząco, ale koszta i tak są dużo mniejsze niż na benzynie



Spadek mocy jest ponoć zauważalny tylko wtedy jak instalacja jest źle zestrojona. Ja walczyłem z tym długo w moim aucie , ale udało się problem rozwiązać ponowną kalibracją. Mało kto wie że dzięki lpg można jeszcze zwiększyć moc auta jak w artykule poniżej

link do artykułu
  
 
Podstawowa zaleta jest taka, że jest dużo dużo taniej.
  
 
Oczywiście zaletą jest to, że jest po prostu taniej Wprawdzie na gazie samochód przeważnie pali więcej, ale i tak w ostatecznym rozrachunku wychodzi taniej Wadą natomiast jest to, że gaz musi być dobrze wyregulowany, inaczej obroty będą nam skakać i będzie szarpać.
  
 
Prawie każdy, kto zakłada gaz, robi to z powodów oszczędności. Można wymieniać inne zalety, ale ta jest główna.
  
 
Ja sądzę, że nie prawie każdy, a każdy zakłada instalację gazową tylko i wyłącznie z oszczędności.
  
 
Cytat:
2013-12-16 14:44:41, monika8765 pisze:
Podstawowa zaleta jest taka, że jest dużo dużo taniej.


Ja mam takie auto ( Golfa IV kombi), że wcale tak dużo taniej nie jest. A nawet bym powiedział że mało co taniej.
Wyliczenia:
pali mi ropy 5,5 litra x 5,10 za litr=28,05zł
pali gazu taki golf 10 litrów na 100km x 2,50 ( najtaniej znalazłem) =25zł
Rzeczywiście 3 złote różnicy jest, ale i święty spokój, żadnych reduktorów, żadnego regulowania instalacji, spokój przy silniku 1,9 TDI
Jeżdżąc 1000 km miesięcznie to te 30 dychy się dorzuca, ale wolę dorzucać.
  
 
Wątek czy opłaca się instalować instalacje gazowe znalazłem również tutaj Czy warto montować instalacje gazowe warto więcej zaczerpnąć tego rodzaju wiedzy.
  
 
Cytat:
2014-04-20 21:00:09, terkdawn2 pisze:
Ja mam takie auto ( Golfa IV kombi), że wcale tak dużo taniej nie jest. A nawet bym powiedział że mało co taniej. Wyliczenia: pali mi ropy 5,5 litra x 5,10 za litr=28,05zł pali gazu taki golf 10 litrów na 100km x 2,50 ( najtaniej znalazłem) =25zł Rzeczywiście 3 złote różnicy jest, ale i święty spokój, żadnych reduktorów, żadnego regulowania instalacji, spokój przy silniku 1,9 TDI Jeżdżąc 1000 km miesięcznie to te 30 dychy się dorzuca, ale wolę dorzucać.



W pełni się z tobą zgadzam, tylko powiedz mi co to jest 1000km w skali miesiąca? To nie jest za wiele, gdybyś mógł zredukować koszty paliwa to i pewnie częściej można by było uderzyć w dalekie trasy. Dlatego opłacalność zależy od robionych przebiegów.