Błąd 44 - co może powodować ten błąd?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Komputer wyświetla trzy błędy: 12, 32 (EGR dawno zaślepiony i z tym błedem da się żyć) oraz 44 którego nie było wcześniej.
Reset nie pomaga. Błędy pojawiają się ponownie.

Auto przy przyśpieszaniu lekko poszarpuje. Dzieje się tak zarówno na LPG i benzynie.

Co może powodowac ten błąd 44? Dodam tylko, że sonda lambda jest oryginalna i ma ok 2 lata. Wykręciłem ją i wyczyściłem benzyną. Sonda wygląda bardzo dobrze z tym, że z jednej strony była "okopcona".

Jakie jeszcze podzespoły mogą powodowac błąd 44?

Pozdrawiam i z góry dziękuję,
R


[ wiadomość edytowana przez: Ravpraca dnia 2014-07-05 13:10:40 ]
  
 
Cytat:
2014-07-05 13:09:30, Ravpraca pisze:
Witam, Komputer wyświetla trzy błędy: 12, 32 (EGR dawno zaślepiony i z tym błedem da się żyć) oraz 44 którego nie było wcześniej. Reset nie pomaga. Błędy pojawiają się ponownie. Auto przy przyśpieszaniu lekko poszarpuje. Dzieje się tak zarówno na LPG i benzynie. Co może powodowac ten błąd 44? Dodam tylko, że sonda lambda jest oryginalna i ma ok 2 lata. Wykręciłem ją i wyczyściłem benzyną. Sonda wygląda bardzo dobrze z tym, że z jednej strony była "okopcona". Jakie jeszcze podzespoły mogą powodowac błąd 44?



Cytat:
2006-09-11 11:21:15, Dominik_Olechnowicz pisze:
"...wbijasz jedna igle miernika w kable sondy druga igle do masy gazujesz sobiesz i patrzysz jak chodza napiecia powinno sie szybko zmieniac od 0-1V, nie powinno byc stanu ustalonego. 0-0,2 mieszanka uboga; 0,7-0,8 bogata, 0,5V-jest git ....reszta to sptany przejsciowe ..."



Cytat:
2003-12-13 22:01:50, Zoltar pisze:
Zczytuje się poprzez błyski. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski również trwające 0.4 sekundy. 12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS 13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu 14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie 23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT) 24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS) 32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu 33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie 35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu 42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu 44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka 45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka 51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM) 53 = błąd immobilajzera



  
 
Cześć Bogdan,

Tak - ja to wszystko wiem co zacytowałeś.
Pytanie tylko - jeśli sonda jest sprawna, połączenie z komputerem jest sprawne to co jeszcze moze powodować ten błąd?

Nie wspomniałem - błąd pojawił się po niedawnej wymianie wtryskiwaczy. Jeden z wtryskiwaczy przeciekał. Wymieniłem wszystkie cztery i te które założyłem sa na pewno sprawne (zostały dokładnie sprawdzone).
Po tej wymianie silnik pali na dotyk i pracuje bardzo stabilnie na benzynie i LPG - tylko ten błąd 44 którego nie było wcześniej.

Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję.
  
 
Miałem niedawno błąd 44 (chwilowo pokazał się też 45). Okazało się, że padła lambda, miała jakieś 2 lata (ale jakaś badziewna z allegro). Wymieniłem lambde i problem zniknął.


Pozdr
  
 
właśnie dlatego wkleiłem przypominacza ...

Czy jesteś pewny , że sonda jest sprawna ???

Błąd rozumiem, po resecie "wraca" ?

  
 
Tak - tak jak napisałem wyżej błąd po resecie wraca.

Czy sonda jest sprawna? Teraz to nie wiem...
Po podpięciu miernika na benzynie wskazania pływają na wolnych obrotach od 0,1 do 0,9V. Po przegazowaniu na benzynie równiez wskazania pływaja (tylko trochę inaczej)

Po przełączeniu na gaz wskazanie na wolnych obrotach jest stałe i wynosi 0,9V. Po przegazowniu praktycznie się nie zmienia i pokazuje 0,8V.

Czy więc sonda działa poprawnie?
  
 
Cytat:
2014-07-08 14:45:07, Ravpraca pisze:
Po przełączeniu na gaz wskazanie na wolnych obrotach jest stałe i wynosi 0,9V. Po przegazowniu praktycznie się nie zmienia i pokazuje 0,8V. Czy więc sonda działa poprawnie?


Nie.
  
 
rysiu1 - dziękuję za informację. Dlaczego więc na benzynie działa poprawnie? Czy to będzie wina sondy czy może coś innego np. instalacja LPG powoduje takie wskazania?
  
 
Cytat:
2014-07-09 16:31:48, Ravpraca pisze:
rysiu1 - dziękuję za informację. Dlaczego więc na benzynie działa poprawnie? Czy to będzie wina sondy czy może coś innego np. instalacja LPG powoduje takie wskazania?


Nadal stawiam na to że coś nie tak z sondą i powinieneś ją wymienić ..nawet tylko testowo na tę starą , którą posiadasz

Sam piszesz , że i na benzynie i na Pb tak samo źle pracuje ....więc dlaczego teraz pytasz czy to może instalka LPG ??
  
 
Bogdan - to nie tak. Auto idzie "jak burza" zarówno na benzynie jak i na LPG. Tylko poszarpuje przy przyspieszaniu.

Z kolei wskazania sondy na benzynie są prawidłowe a na gazie jak widać nie.

Podepnę starą sondę i jak będzie źle to kupuję nową.

Pozdrawiam,
R.
  
 
Nie bawiłem się w podmianę starej sondy. Kupiłem nową oryginalną ale niestety jest identycznie jak było.

Czy tos z Was ma jakiś pomysł co to może być?
Sprawa dość pilna bo jadę w trasę ponad 1,5kkm zwiedzać południe naszego kraju ...
  
 
Cytat:
2014-07-23 16:09:35, Ravpraca pisze:
Nie bawiłem się w podmianę starej sondy. Kupiłem nową oryginalną ale niestety jest identycznie jak było. Czy tos z Was ma jakiś pomysł co to może być? Sprawa dość pilna bo jadę w trasę ponad 1,5kkm zwiedzać południe naszego kraju ...


możliwe że ktoś źle podłączył emulator sondy (chodzi o gaz)
  
 
Cytat:
2014-07-23 22:15:02, rysiu1 pisze:
możliwe że ktoś źle podłączył emulator sondy (chodzi o gaz)


I dlatego pomiar na sondzie pokazuje, że jest walnięta ??

Trochę się już gubię w zeznaniach kol. Ravpraca ..bo co niby ma wspólnego wymiana wtryskiwaczy do złego podłączenia emulatora sondy na LPG ???
  
 
Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

Mam taką centralkę:
LPG

Ustawienia są: OFF OFF ON ON.

Zachowanie sond jest bardzo dziwne. Co do wymiany wtryskiwaczy to możliwe, że błąd mógł byc wcześniej przed wymianą ale tego nie mogę potwierdzić.

Jedyne co moim zdaniem takie zachowanie może powodować to "zwarcie się " przewodów: fioletowego z szarym.

Proszę o podpowiedzi jeśli coś jeszcze przychodzi Wam do głowy.
Inaczej czeka mnie tylko wydłubanie centralki i sprawdzenie kabelek po kabelku wszystkich połaczeń. Spraw pilna w niedziele ruszamy w trasę.
  
 
Dziwię się tylko jednemu ..skoro nie sprawdziła się prawie pewna diagnoza że pomoże wymiana sondy ...i podejrzewałeś LPG , dlaczego nie podjechałeś do gazowników tego zweryfikować ?

Tym bardziej jak ściga Cię termin wyjazdu a z tematu oczywistego zrobiła się zagadka
  
 
Byłem u dwóch gazowników.
Jeden nie miał analizatora spalin i czasu, a drugi zaproponował wywalenie centralki i wstawienie "śrubki". Skończyło się na wymianie filtra gazu i sprawdzeniu sondy miernikiem (zdaniem fachowca działała poprawinie).
  
 
Cytat:
2014-07-26 10:51:56, Ravpraca pisze:
Byłem u dwóch gazowników. Jeden nie miał analizatora spalin i czasu, a drugi zaproponował wywalenie centralki i wstawienie "śrubki". Skończyło się na wymianie filtra gazu i sprawdzeniu sondy miernikiem (zdaniem fachowca działała poprawinie).


I pomogło?? Może byś świece przeglądnął i kable, może któraś coś nie teges i dlatego przerwy w zapłonach i szarpie...
  
 
Nie pomogło - nie zakładał bym nowego wątku.

Kable mam oryginalne packard, świece Denso - wszystko niedawno wymieniane.
  
 
Cytat:
2014-07-26 10:51:56, Ravpraca pisze:
Byłem u dwóch gazowników. Jeden nie miał analizatora spalin i czasu, a drugi zaproponował wywalenie centralki i wstawienie "śrubki". Skończyło się na wymianie filtra gazu i sprawdzeniu sondy miernikiem (zdaniem fachowca działała poprawinie).


Teraz dużo jest takich prymitywów gazowników ..szczególnie tych starszej daty ..dla nich jedynym rozwiązaniem jest zawsze "śruba" czyli sprowadzenie instalki do epoki kamienia upanego (w której pozostali ze swoją wiedzą) ...masakra!

Nie będę się wymądrzał bo o LPG mam znikome pojęcie ..owszem filterek sobie wymienię ..ale to tyle w tej materii ...A dobrze by potwierdzić lub wykluczyć , że to centralka gazu miesza ...no ale trza miec oprogramowanie do danej instalacji ..i bez gaziarza się niestety nie obejdzie przypuszczam

Szkoda

  
 
Z mojej trasy przejechałem do tej pory ponad 600km i auto spaliło 7,9l gazu na 100km. Sama trasa, ale auto zładowane z 4 osobami. Tak więc daruje mu to poszarpywanie. Na górki wokół Laskowej mocy wystarczy

Gazownikowi w łapki chyba tego auta nie dam.