VFTS.pl - Łada 2107 Carloz - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
SzokoLada pisze: 79÷2×0,25=9,875, czyli średnica rury ma być około 1 cm? :-/



a u mnie 81÷2×0,25=10,125 a mam 50mm
ale jeśli zrobimy 81÷(2×0,25) wtedy to 162mm
  
 
Kolektor 4-2-1 raczej na średnie obroty, na wysokie, a takich będziesz raczej używał, powinien być 4-1.
  
 
Cytat:
2015-09-01 07:42:40, SzokoLada pisze:
79÷2×0,25=9,875 Czyli średnica rury ma być około 1 cm? :-/ Hungarczycy zbudowali nie jedną rajdówkę, idę o zakład, że wiedzą co czynią. Jeżeli jest taki wydech, to jest taka potrzeba. Tylko moim zdaniem, kolektor 4-1 powinien być min do polowy nadwozia. A jeszcze lepiej, do samego końca. [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-09-01 07:48:48 ]



Do samego końca, czyli do połowy nadwozia I side pipe pod progiem
  
 
Cytat:
2015-09-01 13:18:33, SzokoLada pisze:
Kolektor 4-2-1 raczej na średnie obroty, na wysokie, a takich będziesz raczej używał, powinien być 4-1.



Koło 7600-7800 będzie max, użyteczne prawdziwie obroty powinny byc między 5000 a jakieś 7000. W kwestii motora się zdajemy całkiem na Havassy'ego, bo chłop ma wiedzę ogromną i doświadczenie w tej kwestii. W ogóle nie oferował 4-1 kolektora.
  
 
Cytat:
Hungarczycy zbudowali nie jedną rajdówkę, idę o zakład, że wiedzą co czynią. Jeżeli jest taki wydech, to jest taka potrzeba. Tylko moim zdaniem, kolektor 4-1 powinien być min do polowy nadwozia. A jeszcze lepiej, do samego końca.



Masz 100 % racji.
Z węgrami nie będę polemizował.

A ja na szybko takl liczę.
79,00 : 4 = 19,75 x 0,25 = 4,9 cm = 50 mm - seria 42 mm, albo 40 mm
  
 
Cytat:
gregor125 pisze:
Najszybsze policzenie wydechu w wolnossącym 4 cylindrowym, to połowa średnicy tłoka x 0,25.



Cytat:
gregor125 pisze:
A ja na szybko tak liczę. 79,00 : 4 = 19,75 x 0,25 = 4,9 cm = 50 mm - seria 42 mm, albo 40 mm



??
  
 
Cytat:
2015-09-03 09:10:25, morphio pisze:
??



Odpowiedź.
  
 
Lusterka i wlotex:


Poduszki pod silnik spod kabiny Robura (albo innej IFA'y ). Takie były dokładnie zamontowane w tym aucie, które stało u Havassy'ego, kiedy tam byliśmy w maju.


Kupiona nowa przednia szyba, przekładnia kierownicza, kompletny nowy mechanizm sprzęgła, docisk itd... We wrześniu postępy powinny być spore, mamy nadzieję. Plan jest taki, żeby zimą się tym już dało jeździć
  
 
Cytat:
Poduszki pod silnik spod kabiny Robura (albo innej IFA'y ). Takie były dokładnie zamontowane w tym aucie, które stało u Havassy'ego, kiedy tam byliśmy w maju.



Nie od Robura, tylko od Wartburga 353 W- a to IFa jest.
  
 
Cytat:
2015-09-03 14:27:19, gregor125 pisze:
Nie od Robura, tylko od Wartburga 353 W- a to IFa jest.



To nie są spod motora poduszki, tylko spod kabiny. Nie wiem dokładnie z czego, ale spod kabiny. Od jakiegoś dostawczaka/ciężarówki IFA.
  
 
Mam wartburga , to chyba rozpoznaję daną część.
Poza tym mam takie zamontowane i zawsze montowałem w Fso.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c93eb0ee1664951e

Ale ogólnie robota bardzo ładna
Czyściutko itp. Super.
::

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-09-06 21:50:50 ]
  
 
Cytat:
2015-09-04 07:32:41, gregor125 pisze:
.Mam wartburga , to chyba rozpoznaję daną część. Poza tym mam takie zamontowane i zawsze montowałem w Fso. http://www.fotosik.pl/zdjecie/c93eb0ee1664951e Ale ogólnie robota bardzo ładna Czyściutko itp. Super. :: :: [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2015-09-04 07:33:37 ]



No to strasznie twardo siedzi motor i skrzynia w Wartburgu, bo to jest beton straszny te poduchy, co są u nas. Bez znaczenia - wkrótce powinno być kilka nowych update'ów.
  
 
Cytat:
2015-09-04 09:26:33, Carloz pisze:
No to strasznie twardo siedzi motor i skrzynia w Wartburgu, bo to jest beton straszny te poduchy, co są u nas. Bez znaczenia - wkrótce powinno być kilka nowych update'ów.



Może forma od odlewu taka sama, ale już w obu przypadkach guma o różnych parametrach.

Grunt, żeby działało
  
 
Koniec wakacji i rzeczywiście coś się dzieje. Tarcza sprzęgła jedzie już kurierem, przednia szyba zamontowana. We wrześniu będzie poskładany motor ze skrzynią i sprzęgłem, całość trafi do auta. Przekładnia będzie przerabiana pod przyspieszacz i wspomaganie.

Końcem września powinna być duża dawka zdjęć
  
 
:]




Coś się dzieje. W przyszłym tygodniu duży update powinien być.
  
 
Tradycyjny docisk? Wytrzyma? A jakie koło zamachowe? Jaka tarcza? Ceramiczna?
  
 
Cytat:
2015-09-23 09:22:54, SzokoLada pisze:
Tradycyjny docisk? Wytrzyma? A jakie koło zamachowe? Jaka tarcza? Ceramiczna?



Docisk zwykły, wytrzymuje. Tarcza spiekowa metalowa. Koło zamachowe stalowe, lżejsze, wyrównoważone u Havassy'ego - jakaś jego konstrukcja (ma jako jeden z niewielu maszynę do wyrównoważania wałów i kół).
  
 
Cytat:
Carloz pisze: ma jako jeden z niewielu maszynę do wyważania wałów i kół.


dlatego dłużej to wytrzymuje i tyle kosztuje
  
 
Wyrównoważanie w przypadku wał i kół jest poprawnym słowem Wyważanie też. Wyrównoważanie to słowo, które forsują na uczelniach ;P
  
 
Kilka zdjęć dokumentujących postępy:





Bateria nowa, będzie z tyłu z lewej strony w bagażniku:


Przewody hamulcowe w oplocie stalowym:


Więcej zdjęć tutaj: http://vfts.pl/2015/09/motor-w-srodku/

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-09-29 21:55:28 ]