Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-18 19:22:42 P.S. W motorze zmiana drobna - z silnika z nivy 1,6 zostanie tylko głowica. Blok będzie 21213 i zmieniony wał korbowy na 84 mm. Cylindry będą rozwiercane do 85mm. Przy wale korbowym 84mm daje to 1906 cm3. 170 koni z tego jest raczej pewne, a być może powyżej 180 nawet się uda zrobić... Zobaczymy za jakieś 2-3 miesiące.
Niedługo trzeba się będzie rozglądać za skrzynią - Węgrzy robią 6-biegowe o normalnym układzie lub piątki o dziwacznym z 1-ką tam, gdzie normalnie 5... My chcemy mieć 6-tkę o standardowym układzie, kłową z prostymi zębami. Przypuszczalnie to będzie temat na luty... Z bardziej prozaicznych rzeczy to na najbliższy czas trzeba zamówić nową kasetę bezpieczników i je zainstalować pod deską, a następnie porozciągać i poprzerabiać instalację elektryczną. Dużo jeszcze pracy i kosztów przed nami... |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-01-18 20:26:57 Głowica z 1,7 jest lepsza od 1,6 pod każdym względem. |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-18 20:39:28
Nasza i tak zostanie kompletnie przerobiona, wiec nie gra to az takiej roli. Wszystko się okaże na wiosnę |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2015-01-19 16:37:16 a kolumnę kierownicza do czego przykręcasz ? widzę że powycianałeś oryginalne mocowania a w tym kraju kolumny do klatki mocować nie wolno (jeśli się nie mylę) !!! bynajmniej jak ja robiłem klatkę to koleś techniczny z PZM o tym mi wspomniał, być może coś się zmieniło ale ?!?!?!
piękna robota i grubo |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-19 19:31:34
Będzie do tej rury mocowane - przyspawana konstrukcja pod elektryczne wspomaganie z Punto + przyspieszacz przełożenia 1,5. Trochę się będę musiał nagłowić w CADzie jak to wszystko pomieścić, bo tego już się nie da na oko zrobić. Do klatki wolno spawać, nie wolno wiercić. Taki jest przynajmniej ostatni stan, jaki do mnie dotarł. Najwyżej się będziemy jeszcze bardziej głowić... Myślę jednak, że nie powinno być kłopotu, popatrz na Polo WRC: [ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-19 19:47:18 ] |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-19 20:18:36
W sumie to chyba jednak przeniosę ten panel startowy i hebel główny od prądu w miejsce nawiewów na środku deski. I tak z nich nie będziemy korzystać, a przy składaniu tej wersji deski parę rzeczy zrobiliśmy niezbyt mądrze. W następny weekend to zrobię porządnie |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2015-01-20 10:06:55 ..."18.16 Główny wyłącznik kierowcy
Wszystkie pojazdy wyścigowe muszą być wyposażone w główny wyłącznik kierowcy (DMS). Główny wyłącznik kierowcy musi mieć możliwość uruchomienia przez kierowcę normalnie siedzącegoza kierownicą z zapiętymi pasami bezpieczeństwa, gdy koło kierownicy jest na swoim miejscu"... |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-20 10:38:35
Ojciec się rozpędził za bardzo z wycinaniem i tak wyszło ;P Teraz się to skończy bezpiecznym zbiornikiem i dodatkowymi co najmniej 3000 zł... Wzmocnienia te na środku zniknęły, bo mocowania foteli tego wymagały. Niedługo będzie dospawana rura robiąca to samo + chwycenie rury tej poprzecznej na dole z tyłu do tunelu dwoma blachami, bo tam to będzie najbardziej pracowało. Początkowo fotele miały być mocowane jak u Węgrów - czyli 2 rury od boku do tunelu i to dawało dodatkową sztywność. U Siekierki się dowiedzieliśmy, że takie coś nie przejdzie w Polsce. Zobaczymy, z racji, że to nasza pierwsza Łada, będzie pewnie wiele rzeczy, które będziemy robić co najmniej 2 razy... [ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-20 10:41:30 ] |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-24 13:25:23 Zgodnie z obietnicą, teraz to jest zrobione poprawnie.
W dziury idą: na desce - wskaźnik poziomu paliwa, po prawej stronie - awaryjne światła. Instalacja elektryczna będzie praktycznie zupełnie nowa, od przyszłego tygodnia robimy to z elektrykiem. Cóż, robi się nam z tego dość poważna A grupa... ;P [ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-24 13:27:08 ] [ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-24 13:36:36 ] |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2015-01-24 13:43:48 Wywal te przełączniki wyżej jak nie chcesz ich miec wbitych w rzepke w razie W.
Klatka w WRC jest homologowana razem z nadwoziem i ma sie nijak do konstrukcji z załoącznika J. |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-24 14:08:02
Te przełączniki z lewej są tam, gdzie nie ma nogi, więc nie zrobią krzywdy. Poza tym, jeżeli by się miało to przesunąć o tyle, to pewnie by już tego i tak nie przeżył nikt - nadwozie plus klatka są dosć pancerne z przodu... A rozmawialiśmy z delegatem technicznym PZM, który do tego będzie robił książkę dla HR kategorii - można do klatki spawać kolumnę. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2015-01-24 14:20:57 co do delegatów "technicznych" PzM - co jeden to lepszy niestety
kiedyś na rajdzie "Lew Kłodzki" pan DT dopuścił mój samochód do rajdu po czym przed "OS1" chciał mnie udupic "za nie przepisowo zamontowane przednie światła przeciw mgłowe" !!!! na komasacji w obecności wszystkich ważnych person, z dyrektorem rajdu spuściliśmy go na drzewo gość już się do nikogo więcej nie czapiał deska bardzo mi się podoba ale tak jak Piotrek pisze, przełączniki bym przesunął piętro wyżej, [ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2015-01-24 14:21:28 ] |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-24 14:42:49
Zobaczymy, jak będize przeszkadzało, to się je da wyżej, to nie jest wydarzenie. A jak będzie ok, to mogą zostać. Normalnie w tym miejscu jest głośnik i nawiew. |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2015-01-25 11:59:36
To nie problem. Można dać drugą linke i zamocowac pomiedzy fotelami wtedy każdy sięgnie. Ja raczej polecam elektruczne heble.W tradycyjnych trzeba często linki wymieniać/ |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-25 12:32:44
To jest przede wszystkim pod góry budowane, na rajdy, przy obecnym podejściu władz, nie liczę... Więc z prawej nie trzeba będzie sięgać |
MGHRally Fiat 126p Kraków | 2015-01-28 11:40:32 Zapowiada się ładnie! będe śledził postęp prac. Powodzenia! |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2015-01-28 23:16:42
W górach też nie specjalnie widze ten wóz w PL. Nie ma chyba na to klasy |
Carloz Łada 2107 Tuchów | 2015-01-29 11:48:17
HR -2000 albo nawet E1 -2000 - nikt tutaj nie ma zamiaru walczyć o tytuły, chodzi o zabawę tylko i wyłącznie. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-01-29 13:04:27
Lubie to! |