VFTS.pl - Łada 2107 Carloz - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hr to wozy zbudowane wg grupy N lub A a vfts ma B nawet jak by dopuścili B to i tak nie jesteś zgodny z tym silnikiem.
E1 to nadwozie max 20 lat z tego co pamietam.
  
 
Cytat:
2015-01-29 11:48:17, Carloz pisze:
HR -2000 albo nawet E1 -2000 - nikt tutaj nie ma zamiaru walczyć o tytuły, chodzi o zabawę tylko i wyłącznie.


nie do końca to rozumiem choć z mojego punktu widzenia się z tym zgadzam
tylko że po co w takim razie 50K pln inwestować ? dla zabawy ?
nie lepiej było gotowca z Węgier za 10.000€ kupić ? pełno tego jest !
  
 
Cytat:
2015-01-29 23:00:44, morphio pisze:
nie do końca to rozumiem choć z mojego punktu widzenia się z tym zgadzam tylko że po co w takim razie 50K pln inwestować ? dla zabawy ? nie lepiej było gotowca z Węgier za 10.000€ kupić ? pełno tego jest !



Nic nam do tego
Dużo wiecej pieniedzy przepuściłem przez wydech.
Każdy ma jakiegos bzika....aczkolwiek osobiście wole budowac wozy które potem można sprzedać czy jeździć w innych zawodach.
  
 
Cytat:
2015-01-29 23:00:44, morphio pisze:
nie do końca to rozumiem choć z mojego punktu widzenia się z tym zgadzam tylko że po co w takim razie 50K pln inwestować ? dla zabawy ? nie lepiej było gotowca z Węgier za 10.000€ kupić ? pełno tego jest !



Chodziło o to, żeby zrobić to po swojemu i mieć przy tym zabawę składając, a potem mieć radochę z jeżdżenia tym. Dzięki temu się człowiek może nauczyć sporej ilości rzeczy. A jednorazowy wydatek 10 czy 15 tysięcy euro bardziej boli, niż rozłożone przez rok nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych

Ja mam 29 lat, ojciec ma 56. Coś tam jeden i drugi potrafi jeździć, ale ani jeden ani drugi Kubicą czy Faggiolim nie jest i już raczej nie będzie. A cała idea jest taka, żeby jeździć pod górę, w jakichś KJSach, różnych imprezach, żeby samemu mieć z tego radochę i ludziom jej nieco dać. W końcu zawsze lepiej się ogląda porządnie działającą Ładę niż niekończące się serie Civików 15-letnich.

A robimy to porządnie, bo nie ma ciśnienia na czas jakiś określony, kiedy to musi być gotowe. Fundusze na to są, więc wolę mieć zwrot w postaci fajnego auta w ciągu 2 lat niż zarobić 1000 złotych na lokacie 20000 zł w ciągu 2 lat i nie mieć w tym czasie ani pieniędzy ani radochy.

Ot i cała historia Naszym celem jest dołączyć do grupy "gentlemen drivers", jakich jest setki np. we Włoszech, w Niemczech czy w Wielkiej Brytanii.

P.S. W najbliższym czasie pójdą wzmocnienia podłogi poprzeczne - tunel na wysokości foteli tylnych będzie chwycony do klatki, dodatkowo mocowania foteli zostaną zrobione na wzór węgierski - czyli na rurach wzmacniających jednocześnie podłogę. W Polsce niby tak nie wolno, ale jest wiele rzeczy, których nie wolno, a mimo to przechodzą.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-30 10:23:37 ]
  
 
dlatego napisałem :
nie do końca to rozumiem choć z mojego punktu widzenia się z tym zgadzam
  
 
Cytat:
2015-01-29 23:17:49, pioban pisze:
Każdy ma jakiegos bzika....aczkolwiek osobiście wole budowac wozy które potem można sprzedać czy jeździć w innych zawodach.


Zgadzam się całkowicie.
Póki jeszcze nie zrobiłeś silnika, a część zmian da się odwrócić- rozważ na spokojnie, w jakich imprezach i klasach będziesz startować. Żeby nie zostały tylko KJS-y, rywalizacja z Subaru Imprezami w klasie open Classicauto Cup i czeskie imprezy...
Łatwo zabrnąć w ślepą uliczkę, przerabiałem to sam, w znacznie mniejszym co prawda budżecie.

Ale to tylko luźna sugestia, zrobisz jak uważasz
  
 
Cytat:
2015-01-31 10:51:47, Pereira pisze:
Zgadzam się całkowicie. Póki jeszcze nie zrobiłeś silnika, a część zmian da się odwrócić- rozważ na spokojnie, w jakich imprezach i klasach będziesz startować. Żeby nie zostały tylko KJS-y, rywalizacja z Subaru Imprezami w klasie open Classicauto Cup i czeskie imprezy... Łatwo zabrnąć w ślepą uliczkę, przerabiałem to sam, w znacznie mniejszym co prawda budżecie. Ale to tylko luźna sugestia, zrobisz jak uważasz



Najwyżej będę ostatni, za Lancerami, nie boli mnie to
  
 
Najłatwiej jest "dysponować" cudzą gotówką, co nie chłopaki ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2015-02-01 11:08:50, emde pisze:
Najłatwiej jest "dysponować" cudzą gotówką, co nie chłopaki ?


Nie napinaj się niepotrzebnie, nie o to tu chodzi.

Jak napisałem- to luźna sugestia wynikająca z moich (bolesnych) doświadczeń. Kolega zrobi, jak będzie uważał. A ja tak czy owak będę kibicował projektowi
  
 
Cytat:
2015-02-01 11:08:50, emde pisze:
Najłatwiej jest "dysponować" cudzą gotówką, co nie chłopaki ?



Emdeszek już tak lubi.
  
 
Cytat:
2015-02-01 11:33:55, Pereira pisze:
Nie napinaj się niepotrzebnie, nie o to tu chodzi.


Ja się napinam ?

Tradycją na tym forum jest to, że przy każdym projekcie budowy auta, tym bardziej grubym, pojawiają się zawsze "złote rady", zazwyczaj zakładające inny kierunek budowy niż przewiduje właściciel. Jakbyście nie wiedzieli, że kolega i tak zrobi po swojemu, tym bardziej, że w tym tym temacie wielokrotnie pisał, że nie ma absolutnie ciśnienia na wyniki. Boli was to, że ktoś ma ochotę na zabawę za sporą kasę i nie ma presji na miejsca na podium ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2015-01-30 09:26:54, Carloz pisze:
W Polsce niby tak nie wolno, ale jest wiele rzeczy, których nie wolno, a mimo to przechodzą. [ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-30 10:23:37 ]



Niestety czesto jest odwrotnie. Zadaj sobie proste pytanie - czy chce mi sie z idiotą na BK kłócić? Taki gosc zaprze się ze cie nie dopusci bo nie jest zgodne z zal. J i w sumie bedzie mial racje. Lepiej sobie juz na tym etapie zaoszczedzic nerwów.

Homologacja do łady ma chyba 8 stron i wlasciwie za duzo tam nie ma, wiec i nie bedzie sie jak doczepić o wiekszosc rzeczy.

Ja rowniez budowalem auto z podobnymi założeniami, czyli dla funu i nauki. I tez pewnie przekroczylem ladną kwotę. Powodzenia i rób tak jak Ci sie podoba, bo to Ty bedziesz tym jeździł i to Twoje/Wasze auto.

Pzdr i powodzenia
  
 
Cytat:
Boli was to,



Emde, nie naciskaj na odcisk. Nie oceniaj wszystko swoją miarką. Ja pomimo tego, że robie po swojemu, to Lubie słuchać rady innych, zawsze to może być lepszym, niż moje zamysły.
  
 
Spoko, zobaczymy, co z tego wszystkiego wyjdzie. Na szczęście porobiło się tyle amatorskich imprez w Polsce, ze będzie co robić. A jak się w RSMP albo RPP zgłosi kiedyś 8 załóg, to i na BK za absurdy przestaną udupiać.

A homologacja VFTSa oryginalna jest w ogóle śmieszna na dzisiejsze standardy i w życiu czegoś takiego nie chcieliśmy robić. Nam bardziej zależy na zrobieniu samochodu takiego, jak topowe auta na Węgrzech.

Wzmocnienia - tunel do klatki złapany + mocowania foteli wspawane. W tym tygodniu powinny być foty, jak już będzie pomalowane i w miarę estetyczne. Elektryka się robi, w tym tygodniu powinna być w miarę skończona.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-02-01 21:10:32 ]
  
 
Zgadza sie, że imprezy są, ale nawet one bazuja na tych samych regulaminach (chyba że organizowane calkiem poza pzm). Tylko ile mozna wokół trzepaka jeździć? I to tak mocnym autem

A rpp nie zlikwidowali przypadkiem?

Homologacja faktycznie jest smieszna, ale to dobrze bo pozostawia pole do manewru. Fajnie jest opisany zbiornik paliwa - ma byc w bagazniku i miec nie mniej niz iles tam litrow.

Węgrzy, Litwini i Czesi mają inne podejście - mam nadzieje ze niedlugo sie u tych ostatnich spotkamy

Pzdr

[ wiadomość edytowana przez: vc587 dnia 2015-02-02 16:25:22 ]
  
 
MEGA PROJEKT

Cytat:
2015-01-19 19:31:34, Carloz pisze:
Będzie do tej rury mocowane - przyspawana konstrukcja pod elektryczne wspomaganie z Punto + przyspieszacz przełożenia 1,5. Trochę się będę musiał nagłowić w CADzie jak to wszystko pomieścić, bo tego już się nie da na oko zrobić. _2012_0354.jpg[/img] [ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-19 19:47:18 ]



Analizowałeś już samo elektryczne podłączenie tego wspomagania z Punto do Łady ? Interesuje mnie podobne rozwiązanie, ( elektro wspomaganie seicento , punto ) i nie wiem czy takie wspomaganie wymaga oryginalnego komputera, czy można to jakoś na " żywca "podłączyć, tj. samo zasilanie i to wszystko?

  
 
Cytat:
2015-02-02 13:14:14, Lukasz_Wais pisze:
MEGA PROJEKT Analizowałeś już samo elektryczne podłączenie tego wspomagania z Punto do Łady ? Interesuje mnie podobne rozwiązanie, ( elektro wspomaganie seicento , punto ) i nie wiem czy takie wspomaganie wymaga oryginalnego komputera, czy można to jakoś na " żywca "podłączyć, tj. samo zasilanie i to wszystko?



Wspomaganie od Punto 2 jest kompletne - sterownik + czujniki + silnik. Potrzebuje jedynie zasilania przechodzącego przez bezpiecznik 60A. Za około miesiąc się za to będziemy zabierać dokładnie, to opiszę krok po kroku co trzeba zrobić, żeby to zadziałało. Trzeba tylko uważać, bo często sprzedają bez sterownika. Całość na złomach kosztuje ~400-500 zł.

Ogólnie patenty są różne stosowane - od Yarisa, od Ignisa - zasadniczo da się zastosować wszystko, co jest kompletne do zastosowania pod kolumnę.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-02-02 13:27:51 ]
  
 
Cytat:
2015-02-02 13:14:14, Lukasz_Wais pisze:
MEGA PROJEKT Analizowałeś już samo elektryczne podłączenie tego wspomagania z Punto do Łady ? Interesuje mnie podobne rozwiązanie, ( elektro wspomaganie seicento , punto ) i nie wiem czy takie wspomaganie wymaga oryginalnego komputera, czy można to jakoś na " żywca "podłączyć, tj. samo zasilanie i to wszystko?



a nie myślałeś nad zmianą oryginalnego układu kierowniczego na listwe, coś takiego jak w moim samochodzie ? tylko + wspomaganie ! można, jak się jakiś czas temu dowiedziałem, zastosować elektryczną pompę wspomagania z saxo/106 i jak to kolega opowiadał, działa super, koszt nie wielki a nie ma dużego poboru prądu (który i tak się produkuje non stop) i nie zabiera siły z koła pasowego !! sam tak będę modził w kombicy
  
 
Cytat:
2015-02-03 15:31:12, morphio pisze:
a nie myślałeś nad zmianą oryginalnego układu kierowniczego na listwe, coś takiego jak w moim samochodzie ? tylko + wspomaganie ! można, jak się jakiś czas temu dowiedziałem, zastosować elektryczną pompę wspomagania z saxo/106 i jak to kolega opowiadał, działa super, koszt nie wielki a nie ma dużego poboru prądu (który i tak się produkuje non stop) i nie zabiera siły z koła pasowego !! sam tak będę modził w kombicy



Owszem, myślałem nad listwą, ale z ojcem doszliśmy do wniosku, że skoro Węgrzy wszyscy jeżdżą na standardowym rozwiązaniu, to widocznie tak jest łatwiej i nie trzeba się głowić jak upchnąć listwę pod motorem.

Z tym prądem 60A to tylko szpice będą takie, normalnie nie powinno to jakoś wybitnie żreć prądu. Ciekawi mnie inna kwestia, czy podczas kręciołków nie będzie problemu z przegrzewaniem się tego wspomagania, bo kręcenia może być sporo + quickener x 2 może trochę dać temu w dupę. Pożyjemy, zobaczymy
  
 
Morphio ma w swojej listwe. Jeździłem tym, jest naprawdę super. Całkiem co innego niż przekładnia. Reakcja natychmiastowa, a i wspomaganie nie jest w tym przypadku potrzebne.