VFTS.pl - Łada 2107 Carloz - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Karol, weź jeszcze poprawkę na to że stosując "steering quickener 2:1" to trzeba mieć 3 razy więcej siły, czyli bez poprawy całej reszty się nie obejdzie nawet jeśli użyjesz 1,5:1 to i tak się zmęczysz a na KaJtkaSach bo kręcenia jest w bród !!!
  
 
Cytat:
2015-02-03 18:46:29, morphio pisze:
Karol, weź jeszcze poprawkę na to że stosując "steering quickener 2:1" to trzeba mieć 3 razy więcej siły, czyli bez poprawy całej reszty się nie obejdzie nawet jeśli użyjesz 1,5:1 to i tak się zmęczysz a na KaJtkaSach bo kręcenia jest w bród !!!



Dlatego jest brane wspomaganie od Fiata, które ma bardzo mocny motor na wstępie.

Też się obawiam, jak to będzie wszystko fungować, bo ruchomych elementów i łączników jest dużo więcej niż w listwie. Zobaczymy, jak przekładnia zwykła nie zda egzaminu ze wspomaganiem i quickenerem, to się będzie kombinowało, żeby tam wstawić listwę.
  
 
Cytat:
2015-02-01 21:37:39, vc587 pisze:
Zgadza sie, że imprezy są, ale nawet one bazuja na tych samych regulaminach (chyba że organizowane calkiem poza pzm). Tylko ile mozna wokół trzepaka jeździć? I to tak mocnym autem A rpp nie zlikwidowali przypadkiem? Homologacja faktycznie jest smieszna, ale to dobrze bo pozostawia pole do manewru. Fajnie jest opisany zbiornik paliwa - ma byc w bagazniku i miec nie mniej niz iles tam litrow. Węgrzy, Litwini i Czesi mają inne podejście - mam nadzieje ze niedlugo sie u tych ostatnich spotkamy Pzdr [ wiadomość edytowana przez: vc587 dnia 2015-02-02 16:25:22 ]



Nie weim gdzie to pole do manewru,wszystko co nie ujęte reguluje zał J.
  
 
Cytat:
2015-02-05 11:54:55, pioban pisze:
Nie weim gdzie to pole do manewru,wszystko co nie ujęte reguluje zał J.



Przy tworzeniu książki auta pojawia się wiele rzeczy, które zależą od osoby ją tworzącej.
  
 
Nowy wpis z nowościami na VFTS.pl

Podstawowa i kluczowa zmiana: wzmocniona podłoga i tunel. Wspawane mocowania pasów.




Datą ze zdjęć nie należy się przejmować. Jak wrócę do Polski, a powinienem być na moment w lutym, to będzie poważna aktualizacja.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-02-10 21:05:57 ]
  
 
Karol, muszę powiedzieć że praca idzie naprzód i ładnie to wygląda i nie mogę się doczekać kolejnych newsów ale nasuwa mi się kilka pytań :
- wydaje mi się że mocowania pasów przyspawałeś na odwrót - nakrętka powinna być od zewnątrz
- po co to obsmarowałeś tak brzydko jakimś silikonem ? wystarczyło jakąś pastą delikatnie po spawie pociągnąć
- wzmocnienie podłogi ....... nie ładnie, orygunalne było solidniejsze, tylko obspawać,
- zapomniałeś powiercić i zrobić tulejki w podstawie foteli, potem znowu będziesz to malował ......
- jak już odelżasz budę to trzeba było i odelżyć drzwi - wywalić tę izolację i stelaż, w końcu chyba będziesz montował poliwęglanowe szyby, prawda ??

nie że jestem hejterem czy co, to tylko luźne uwagi z własnego doświadczenia i wiedzy
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2015-02-10 21:39:36, morphio pisze:
Karol, muszę powiedzieć że praca idzie naprzód i ładnie to wygląda i nie mogę się doczekać kolejnych newsów ale nasuwa mi się kilka pytań : - wydaje mi się że mocowania pasów przyspawałeś na odwrót - nakrętka powinna być od zewnątrz - po co to obsmarowałeś tak brzydko jakimś silikonem ? wystarczyło jakąś pastą delikatnie po spawie pociągnąć - wzmocnienie podłogi ....... nie ładnie, orygunalne było solidniejsze, tylko obspawać, - zapomniałeś powiercić i zrobić tulejki w podstawie foteli, potem znowu będziesz to malował ...... - jak już odelżasz budę to trzeba było i odelżyć drzwi - wywalić tę izolację i stelaż, w końcu chyba będziesz montował poliwęglanowe szyby, prawda ?? nie że jestem hejterem czy co, to tylko luźne uwagi z własnego doświadczenia i wiedzy pozdrawiam



Mocowania foteli dopiero dojdą, jeszcze ich nie mamy, musimy się zastanowić jak to poprawnie zrobić.

Ojciec to robił, jakąś pastą to jest obrzygane do zabezpieczania. Mi się też to mocowanie z tyłu nie podoba, ale z pewnością jest znacznie mocniejsze od oryginalnego. Czy mocowania pod pasy są na odwrót? Nie wydaje mi się, to będą 6-punktowe pasy, więc górne pasy idą do rury z tyłu. Otwór za fotelem kierowcy do tunelu nie ma z tymi nic wspólnego, a otwór z przodu to jest tuleja na śrubę od mocowania skrzyni.

Jeśli chodzi o drzwi - 5 kg nie odczujemy na łącznej masie, a przynajmniej będą sztywne. A izolacji przecież tam nie ma. Chodzi o to, żeby to w środku też miało jakieś resztki cywilizacji.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-02-10 21:55:19 ]
  
 
załącznik J strona 4 i 24

[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2015-02-11 00:18:28 ]
  
 
Cytat:
2015-02-11 00:12:31, morphio pisze:
załącznik J strona 4 i 24 [ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2015-02-11 00:18:28 ]



Nie popisał się ojciec z blacharzem. Przecież to jest bez sensu zrobione, trzeba odcinać i montować od spodu nadwozia, ehhhhhh... A niby blacharz robił auta do sportu.
  
 
dlatego najpierw się wszystko rzeźbi a potem maluje i montuje sorry za dołożenie roboty
  
 
Tak to wygląda u mnie:

https://www.facebook.com/banymotorsport/photos/a.524194377609788.136012.118076034888293/543451195684106/?type=3&theater
  
 
Cytat:
2015-02-11 17:20:35, morphio pisze:
dlatego najpierw się wszystko rzeźbi a potem maluje i montuje sorry za dołożenie roboty



Spoko, dzięki za informację na wczesnym etapie. Nie prześledziłem załącznika J w tej kwestii, sądziłem, że ojciec z tym blacharzem wiedzą co robią, ale się walnęli. Trudno.

Nauczka na przyszłość - mocowania foteli zrobić poprawne od razu i mocowania pasów też, zanim wszystko będzie malowane. Dużo jeszcze takich nauczek u nas będzie.
  
 
Cytat:
2015-02-12 00:44:34, pioban pisze:
Tak to wygląda u mnie: https://www.facebook.com/banymotorsport/photos/a.524194377609788.136012.118076034888293/543451195684106/?type=3&theater



My od początku chcieliśmy w ten sposób zrobić, ale według gościa od klatki, nikt w Polsce nie puszcza takich mocowań. Podobno coś się w tej kwestii poluzowało, dlatego robimy to podobnie. Oby po zamontowaniu poprawnie tych płytek od pasów nie trzeba było nic spawać poza uchwytem wspomagania.
  
 
a tak to wygląda(ło) u mnie widać na poprzeczkach od foteli wkręcone śruby w miejscach gdzie są wspawane tulejki gwintowane



pozdrawiam
  
 
Cytat:
2015-02-12 16:42:12, morphio pisze:
a tak to wygląda(ło) u mnie widać na poprzeczkach od foteli wkręcone śruby w miejscach gdzie są wspawane tulejki gwintowane pozdrawiam



Ładnie, czysto U nas to jest trochę obsmarkane, ale się to poprawi jeszcze Poza tym jak przyjdzie deska, fotele, kierownik, ręczny itd, to odciągną uwagę

W tej chwili rozglądamy się za skrzynią i dyfrem/mostem. Chcemy mieć 5-tkę węgierską kłową z prostymi zębami i z tyłu przełożenie 4,5 albo nawet 4,7. To nie będzie autostradowe auto

Havassy mówił, że najlepszy jest dyfer od L200, ale jakoś nikt nie jest w stanie nic na ten temat powiedzieć. Trzeba się będzie bardziej wokół tematu zakręcić.
  
 
Cytat:
2015-02-12 16:42:12, morphio pisze:
a tak to wygląda(ło) u mnie widać na poprzeczkach od foteli wkręcone śruby w miejscach gdzie są wspawane tulejki gwintowane pozdrawiam




po walca ta klatka skrecana,gdzie węzłówki?
  
 
bo pewnie sam montował i auto nie jest klasy WRC i raczej w rajdzie australii jechać nie będzie ?
  
 
Nie ukrywam, że też się zastanawiałem, czemu tylna część klatki jest rozbudowana, a przednia skręcana? Może motywem przewodnim jest ewentualna możliwość późniejszego wyjęcia klatki i przeniesienia do innego auta?
  
 
Jak na moje oko, klatka jest skręcana, ale nie rozbieralna.
  
 
Cytat:
2015-02-15 14:47:06, rafal125p pisze:
bo pewnie sam montował i auto nie jest klasy WRC i raczej w rajdzie australii jechać nie będzie ?



Widać sam nigdy tego nie robiłeś.
Zastrzały boczne i ta poprzeczke z przodu i tak trzeba wspawać na stałe najpierw dopiero potem przeciąc i dorobić szlufki.
Do tego czyba każda z nich pownna byz na min 4 sruby.
Dokłądanie masy bez sensu.
Chyba ze juz była właśnie wyjmowana z innego wozu i tak zostało zrobione.
Jak dla mnie za duży jeż.
Pałąk głowny za daleko w stosunku do mocowań ja ma bliżej a mam prawie 2 metry ...
Sorry za ot,taka moja opinia