Polerowane kolektory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy posiada ktoś z was w swojej ładziance polerowane kanały w kolektorach?
Opłaca się to robić, czytałem różne opinie, że ponoć to szkodzi gaźnikowi :p. Jesteście się w stanie wypowiedzieć?
  
 
Jeśli chodzi o kanały ssące to tu porting nie polega na polerowaniu kanałów a na ich wyrównaniu, powiększeniu i ujednoliceniu średnicy kanału na całej jego długości, identycznie dla wszystkich cylindrów. Obrabia się powierzchnię kanałów ale nie na lustro bo to sprzyja skraplaniu się paliwa na ściankach oraz jego niewłaściwym mieszaniu się z powietrzem - tworzeniu jednolitej mieszanki. Można "wypolerować" wydechowe kanały bo zmniejszy to pochłanianie temperatury spalin przez głowicę i kolektor, przyśpieszy wylot spalin i zmniejszy osadzanie się cząsteczek stałych na powierzchni kanału wydechowego.

tyle mojej teorji

robię to w moich głowicach i ma to sens, silnik zyskuje na mocy i dynamice. inną kwestią jest modyfikacja silnika i (lub wymiana) gaźnika



[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-09-07 09:56:29 ]
  
 
Oki, a jestem w stanie w domowych warunkach powiększyć kanały? Bo podejrzewam, że to dosyć precyzyjna robota i nie bardzo wiem jak się za nią zabrać