Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - archiwum 2015 - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oj po cichu liczę na starą 200
  
 
Wreszcie zeszli na dobrą drogę, oby tak dalej. Aktualizacja mi się podoba. Skoda nawet fajnie wygląda.
  
 
Cytat:
2015-01-08 10:45:26, Piotr1-60 pisze:
Proszę bardzo...



Kółka w 500 w miarę względne (w porównaniu do za dużych w Zastavie i Multipli).
Aktualizacja super!
  
 
Coś mi się wydawało, że dziś, góra pojutrze zrobią aktualizację, wchodzę na stronę i jest. Ale tego się nie spodziewałem Fiat 125p terenowy i Skoda 110R. Jestem bardzo zadowolony z jednego i drugiego modelu. Wreszcie dali kolejny prototyp (szkoda, że dopiero trzeci) i dali kolejną Skodę i to tą bardziej "egzotyczną". Wreszcie poszli do rozum do głowy. Oby tak dalej.
  
 
Spodziewalem sie ze aktualizacja bedzie dzisiaj ale tego to sie nie spodziewalem
  
 
Takiej aktualizacji sam się nie spodziewałem. Kolejny prototyp i to jeszcze Fiat 125p 4x4, prędzej spodziewałem się już Beskida albo Syreny 110 . A Skoda, to kolejne miłe zaskoczenie, miały w ogóle się nie pojawiać z wyjątkiem Skody 120. A teraz mamy Skody jak grzyby po deszczu
Dea w końcu się nawróciło i zaczęło myśleć o Nas. Tylko jak tak dalej będzie. To szkoda będzie się pożegnać, jeśli 180 numer ma być ostatni.
Ale poczekamy zobaczymy, na razie Panowie nie ma co myśleć. Daleko jeszcze do nr 180.
 
 
No szczena opada
Zmienili szefa ds produktów czy co, co aktualizacja to super auta.
a na 180 numerach na pewno się nie skończy, ile razy było to wałkowane. Zapewne zaraz zwiększa do 200 numerów i tyle.
  
 
Super jest ta zapowiedz,tego się nie spodziewałem,ale cały czas mam nadzieje na Stara 66 w skali 1/43.Prototyp Fiata 125 4x4 był zrobiony na podzespołach Łady Nivy,jakby wszedł do seryjnej produkcji na pewno by znalazł nabywców i wypełnił by lukę w tego typu pojazdach,szkoda.
  
 
no mnie ta aktualizacja również bardzo cieszy . Oby tak dalej.
Dobrze, że ta skoda nie jest czerwona
Może jeszcze dadzą zwykłego 125p "kombiaka"

a właśnie - Marianok - mam to samo marzenie
Nie wyobrażam sobie kolekcji bez Stara 200 Oby tylko nie dali ciała z dystrybucją, jak w przypadku Jelcza 315
Modeli zamówionych w połowie listopada - ani widu, ani słychu
  
 
Dzwoniłem w sprawie Jelcz i skończył się nakład, domówili, trzeba czekać
  
 
teraz dopiero zauważyłem Fiat ma czerwone tablice, XWA pewnie,
chciałem pisać już XWR jak to w JZS często bywało
  
 
Jak myślicie będzieto taka dwumodelowa aaktualizacja czy dorzuca ccoś jjeszcze?
  
 
Niedlugo powinna byc tez aktualizacja zlotej...

W sumie to tylko Warszawa zostala z zapowiedzi
  
 
Ta zapowiedź jest rzeczywiście super. Przywraca wiarę w sens kontynuowania całej kolekcji. Jestem naprawdę bardzo mile zaskoczony. Skoda Rapid w czasach mojego dzieciństwa to było rzecziwiście ''coś''.
Choć pamiętam je głównie w kolorach jasnoczerwonych i czarno-żółtych.
  
 
nie myl kolego pojęć. Rapid to Rapid (lub jak kto woli Garde) czyli:


a ta nasza to 110R i z tego co mi wiadomo nigdy zwana Rapidem nie była

Rapida w kolekcji to nie jeden by chciał akurat, zapewne i nie tylko fan KAP ale i Abrexu. Dlatego prędzej będzie pewnie Favoritka, Felicia, 100 i 1203 (bo one w Abrexie są), a na Rapida, 105, 1201 czy Octavię Combi sobie poczekamy (może wogóle się ich nie doczekamy nawet...)

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2015-01-10 10:58:14 ]
  
 
w wczesnych latach 80 w mojej okolicy facet miał 110R i zawsze była mowa o Rapidzie, auto jeździło bajecznie, było zrywne, porównania z Porsche uzasadnione
  
 
Cytat:
2015-01-10 10:52:24, cichy_555 pisze:
nie myl kolego pojęć. Rapid to Rapid (lub jak kto woli Garde) czyli: a ta nasza to 110R i z tego co mi wiadomo nigdy zwana Rapidem nie była Rapida w kolekcji to nie jeden by chciał akurat, zapewne i nie tylko fan KAP ale i Abrexu. Dlatego prędzej będzie pewnie Favoritka, Felicia, 100 i 1203 (bo one w Abrexie są), a na Rapida, 105, 1201 czy Octavię Combi sobie poczekamy (może wogóle się ich nie doczekamy nawet...) [ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2015-01-10 10:58:14 ]


Widzę,że kolega skorzystał z Wikipedii. Rzeczywiście jest różnica co do nazewnictwa. Ale w moich czasach na 110R mówiło się rapid. Myślę, że starsi koledzy potwierdzą.
Ale brawo za czujność.
  
 
Nie rozumiem problemu z nazwą ,,naszej''skody 110R.Kiedyś zbierałem prospekty z samochodami i na pewno u mnie w pokoju wisiał plakat skody 110R w rajdowym malowaniu która została ekspresyjnie uchwycona kiedy wychodziła z zakrętu na torze rajdowym a plakat był podpisany skoda rapid.
  
 
Cytat:
2015-01-10 11:51:59, rihoru pisze:
w wczesnych latach 80 w mojej okolicy facet miał 110R i zawsze była mowa o Rapidzie, auto jeździło bajecznie, było zrywne, porównania z Porsche uzasadnione



Chyba wyłącznie z powodu umieszczenia silnika z tylu, bo nawet nie z wyglądu

Porsche 911 z początku lat 70-tych miało co najmniej 2x większy silnik
i najsłabsza wersja 10 s do 100 km/h (najmocniejsza 7,5)

Skoda 110R 0-100 w 18,5 s
  
 
Z tego co ja pamiętam, to chyba w roku 1975 na bazie Skody 110R Coupe powstała wersja rajdowa 130RS. Miała ona silnik OHV - 1289 cm3, zasilany przez dwa gaźniki Webera. Zależnie od potrzeb miała stopień sprężania od 10,5 po 11,7:1. Moc maksymalną od 100 do 145 KM. W zależności od przełożeń skrzyni biegów Skoda 130 RS osiągała prędkość maksymalną od 145 po 220 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h osiągała w 7,5-8,5 sekundy, zużywając przy tym ok. 15-25 l paliwa na 100 km.
Sportowa kariera Skody 130RS zakończyła się w początkach lat 80-siątych, kiedy to decyzja Międzynarodowej Federacji Sportów Samochodowych FISA (obecnie FIA) podjęła decyzję o likwidacji klasy pojemnościowej do 1300 cm3.