[jaszczurtd] Jaszczur Frytkownica mTDDI - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2015-05-22 23:03:26, jaszczurtd pisze:
Kubzik, wiem, ale w tym roku obiecałem sobie że schudnę, i dotrzymam słowa...


napisane, do dziennika
  
 
po pierwszym poście się zgubiłem w opisie.
Jeżeli chodzi o schudnięcie to jest tu duża grupa wsparcia na ten temat. Można nawet osobny wątek założyć, mi się udało zrzucić 13 kg od początku stycznia i to dzięki grupie wsparcia FEFK.
  
 
Cytat:
2015-05-23 09:15:07, Kleszczak pisze:
po pierwszym poście się zgubiłem w opisie.



Ty tak na serio?
  
 
czytam, czytam, i nie wiem co mam napisać. Dzielnie brniesz przez 'terra incognita'. Szacun.
  
 
Jakiś czas temu założyłem alternator 150A z VR6/Galaxy, pasuje bez większych problemów, aczkolwiek miejscami na milimetry:





Tu przymiarki kolektorów - będzie wreszcie FMIC:




I pytanko: ktoś wie dlaczego tak się może dziać z chłodnicą? Odkształca się u góry i odrobinę na dole - to już druga która w ten sposób się skrzywiła. Nie cieknie, przynajmniej na razie - ale fajnie by było wiedzieć czemu tak się dzieje i ewentualnie temu zapobiec...


  
 
Nie widzę fotek
  
 
to u mnie na oryginalnym alternatorze mam 0.5mm do chłodnicy.
  
 
Tak chłodnica puchnie w Scorpio cosworth z powodu za wysokiego ciśnienia na chłodnicy. Rozwiązaniem problemu jest podciecie sprężyny w korku zbiorniczka. Ja tego u siebie po zmianie chłodnicy na nową nie zrobiłem i po 2 latach nowa spuchla

Może rozwiązaniem jest też kupno takiej chlodnocy jak ja teraz mam w escorcie. Zupełnie inna konstrukcja rdzenia (rurkowa). Te dwie chłodnice to ten sam producent i ten sam numer, tyle że ta pierwsza była kupiona dwa lata temu. Ta rurkowa ostatnio. Kupiłem po numerze myśląc że przyjdzie to samo a tu zdziwienie :

FOTO


Ciekawy napinacz paska żeś wyrzebil wygląda pancernie, nie to co badziewiasty oryginał


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2015-05-29 10:24:49 ]
  
 
Wiesiu, o widzisz, dzięki za to info z chłodnicą.

A co do napinacza - to jest przerobiony napinacz z transita. Oryginalny objechał śrubę, poza tym jak sam pisałeś - badziewiasty.
  
 
Dziś kolejny dzień rzeźby przy FMIC:


Tu i ówdzie trzeba było sobie pomóc boszką, niestety w escorcie z klimą jest na tyle mało miejsca że nie ma za bardzo innej możliwości.
Rdzeń jest prawie w całości widoczny przez szparę w zderzaku, więc powinno to spełniać swoje zadanie:


I przerobiłem jeszcze gruszkę sterującą zmienną geometrię w turbinie z podciśnieniowej na ciśnieniową:
dmuchamy

A tu gustowna zaślepka wyjścia na egr:


  
 
customy są najlepsze.
Ta samo jak recyrkulator spalin w RSie zaślepiony jednogroszówkami
  
 
Kleszczak, ten konkretny IC już został przetestowany w boju przeze mnie z podobnym silnikiem w fieście DI, i daje radę.
  
 
Co się robi jak się nie ma "szybkiego i bezproblemowego" dostępu do giętarki, ale ma się "szybki i bezproblemowy" dostęp do kogoś ogarniętego z migiem?


  
 
da się? da!
  
 
Mały update.
Tak wygląda "sztuka dla sztuki" w ujęciu końcowym


Tu powód dla którego były potrzebne takie zawijasy:


I na miejscu. Wraz z oryginalnym, nowym katalizatorem - wiem że przy takich modach ludzie się z reguły pozbywają takich ustrojstw, ale ja stwierdziłem że zrobię odwrotnie. Ubytek mocy, nawet jeśli jakiś będzie, to na pewno nie będzie jakiś szczególnie wielki.


Tu turbinka z kolektorem przed montażem - troszkę odnowiona:


I c.d fmic:


Od spodu:


W komorze już widać jak pójdzie reszta rur:



[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-06-07 01:36:42 ]
  
 
jaki efekt przewidujesz?
  
 
a ten wydech nie stopi ci gumy na polosi?

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
PiEkU, nie, tak już było, i wszystko było w porządku. Poza tym nawet w oryginale tam idzie blisko rura wydechu, i to jeździ.

Kleszczak, nie mam zielonego pojęcia... Coś tam na pewno się polepszy przez wydajniejsze turbo które szybciej wstaje (zmienna geometria), ale ile, i jak, to się zobaczy.
  
 
W razie czego mozesz wstawic blache aluminiowa miedzy polos a wydech.
  
 
W razie czego mozesz wstawic blache aluminiowa miedzy polos a wydech.