PIERWSZY FIAT 125p GTJ - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oj Gregor, teraz to już za dużo wymagasz od starego człowieka
Pamiętam że '78 i '79 to były próby na metanolu, ale kto czym do pracy jeździł to już ponad moje siły
  
 
Stary to jest węgiel
To capri to była chyba treningówka.
Nie wiem, czy przypadkiem, własnie Lewandowski tym nie upalał.
On zawsze był "kasowy" i miał zaj....ste układy za granicą.
W którymś filmie o FSo są ujęcia z tym fordem - w tle..
Muszę poszukać.
Wczoraj wieczorem rozmawiałem z jedną osobą na temat tych silników 16 V od 124 Abarth-a.
Jeden z tych silników, z uszkodzonym tłokiem (kompletny ) leżał do niedawna u Adama Polaka.
Nie wiem , kto go nabył ??? ( podejrzewam że Skwara). Musze go zapytać.
  
 
Cytat:
2015-01-27 18:34:05, Besslein pisze:
Łukasz jeżeli będziesz potrzebował pomocy przy laminatach , to wysłałem Ci na priwa namiar do kumpla z Krakowa który chętnie pomoże . Chłopak jest fachowcem od tego typu zabaw .



SERDECZNIE DZIEKUJĘ
  
 
Łukasz mnie ciekawi Twój patent z półosiami i wieszakami na nie - napiszesz coś bliżej w temacie?
  
 

Cytat:
2015-01-28 09:22:07, Furiosus pisze:
Łukasz mnie ciekawi Twój patent z półosiami i wieszakami na nie - napiszesz coś bliżej w temacie?



Ja ogólnie mnóstwo części robię sam...

Jeżeli mówimy o tym co zauważyłeś na zdjęciu, to to jest jeden z mostów który będę testował. Most z krótszym przełożeniem 4,55
Most pochodzi z poloneza Trucka - wersja benzynowa, jak Wiesz on jest inaczej montowany do tamtego wozu. Aby uzyskać tam większy prześwit pod mostem, jest pod resorami, a nie jak we fiacie- nad.
Wszystkie uchwyty są nowe, odwzorowane z Fiata, i ustawione dokładnie w taki sam sposób, aby pasowały do płyty podłogowej.
Co do półosiek, tam też jest mała modyfikacja, bo oryginalnie, most ma bębny. Ja zrobiłem go na tarczę, i do tego z płytą kotwiczną na dwa zaciski ( czyli osobny zacisk , oddzielny układ na ręczny )
Do mostu dorabiany jest dodatkowo ( dokręcany ) uchwyt drążka poprzecznego.

Ten most przewidziany jest jedynie na próby, jak już uda się trochę Fiatem pojeździć, i dobrze ustawię auto, mam zamiar całkowicie zblokować w nim układ różnicowy, i analizować jego jazdę
na wąskich odcinkach typu tor gokardowy.


[ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-01-28 10:11:17 ]
  
 
A nie prościej było gruchę przełożyć???
  
 
Może i prościej, ale to jest mega zabawa z takimi patentami.
Poza tym most z Trucka jest znacznie wytrzymalszy.

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-01-28 11:28:21 ]
  
 
Cytat:
2015-01-28 08:10:10, gregor125 pisze:
Stary to jest węgiel To capri to była chyba treningówka. Nie wiem, czy przypadkiem, własnie Lewandowski tym nie upalał. On zawsze był "kasowy" i miał zaj....ste układy za granicą. W którymś filmie o FSo są ujęcia z tym fordem - w tle.. Muszę poszukać. Wczoraj wieczorem rozmawiałem z jedną osobą na temat tych silników 16 V od 124 Abarth-a. Jeden z tych silników, z uszkodzonym tłokiem (kompletny ) leżał do niedawna u Adama Polaka. Nie wiem , kto go nabył ??? ( podejrzewam że Skwara). Musze go zapytać.



coraz ciekawiej ale nie do konca prawda

silnik był jeden jeden 1szt.
tylko w aucie AJ
abarthy przyszły nowe na silnikach 8v
dopiero pod koniec 75 r wtedy jak zespół Fiata w ME miał dużą przewagę punktową Jaroszewicz dostał 16v
to był najnowoczesniejszy silnik do 124 abartha
a AJ startował w ME był konkurentem zespołu Fiata
dlatego był blokowany
ten silnik był montowany w PN 125p RC GTJ
i innych wynalazkach OBRSO
finalnie został zajeżdżony wybuchł
i kupił go Kindermann
od niego rozwaloną niekompletną głowice
kupił jeden z włąscicieli rajdowych replik FSO
głowica ta została zamieniona na kompletna głowice
do 131 Abarth nowszego typu i gdzieś jest w Polsce moze juz w 131

ta wersje (mniej wiecej podobną) słyszałem od kilku byłych zawodników i mechaników
tak wiec przyjmuje ją za w miare prawdziwą
A Polak nie miał nic wspólnego z 124 abarthem
Jedynie Stawowiak startował chyba 2 rajdy symbolicznie
jak AJ juz miał Lancie Stratos
  
 
Cytat:
finalnie został zajeżdżony wybuchł
i kupił go Kindermann
od niego rozwaloną niekompletną głowice
kupił jeden z włąscicieli rajdowych replik FSO
głowica ta została zamieniona na kompletna głowice
do 131 Abarth nowszego typu i gdzieś jest w Polsce moze juz w 131
ta wersje (mniej wiecej podobną) słyszałem od kilku byłych zawodników i mechaników
tak wiec przyjmuje ją za w miare prawdziwą
A Polak nie miał nic wspólnego z 124 abarthem
Jedynie Stawowiak startował chyba 2 rajdy symbolicznie


No to mamy dwie rozbierzne informacje.
Głowica 16 V z silnika 124 abarth AJ- ta rozwalona leży i może już jest naprawiona u Myszkiera w gdańsku - sam ją widziałem - tylko wtedy była kwestia opłacalności tej naprawy.
Rafał piszesz o kolejnym silniku, który wybuchł ,ale już w GTJ-cie.
I Wybuchło to pod stopą Adama Polaka, na testach w Toruniu, przed zawodami.
Dlatego Polak starował tam PF 125 z silnikeim DOHC.
Ja nie napisałem że miał coś wspólnego ze 124 Abrth.
I silniki były dwa, albo trzy.
Pierwszy był włożony do 124 Abrth w 1975 - do auta - AJ i Żyszkowskiego.
Kolejne dwa przyszły w 77, albo pod koniec 76.
W 131 zamontowanych 16V jest przynajmniej 2 szt.
Jedną ma podobno Cenon- Jaskłowski ...- mam jej zdjecia przed założeniem w pudełku.
A drugą prawdopodobnie Mirek Miernik, który tutaj na forum rozpisał siena temat rajdów histroycznych.
Można go zapytać
  
 
Cytat:
Głowica 16 V z silnika 124 abarth AJ- ta rozwalona leży i może już jest naprawiona u Myszkiera w gdańsku - sam ją widziałem - tylko wtedy była kwestia opłacalności tej naprawy.


Jeżeli nie ma jej już Zaleski u siebie
  
 
poczytajcie tutaj - niestety namiarów na producenta nie podali - ale replika samej czapy za 10 - 16 kilo zielonego papieru...
kliken machen
  
 
Tylko to jest replika głowicy od 131, a w temacie jest mowa o 124
  
 
w sumie jakby nie patrzeć to tylko jedna z ewolucji tego samego rozwiązania
  
 
Idąc Twoim tokiem myślenia można jeszcze założyć głowicę od Tipo 16v/Integrale 16v, a żeby było bliżej oryginału to zamontować na odwrót, tak żeby wydech wychodził na prawą stronę. Ale koledze chyba nie o to chodzi
  
 
GTJ_-_Uszkodzony_Most.jpg

GTJ_1976.jpg
  
 
Pytanie konkursowe...
Wie ktoś może, co to za patent na podszybiu?
Taki czarny prostokąt po szybą, obok pojedynczej wycieraczki?

  
 
Wlot powietrza do środka?
  
 
Pytanie konkursowe nr2

Co to za felgi , te które się tak ładnie prezentują przy fiacie kombi 0661-WX
  
 
Co do drugiego pytania to nie mam pojęcia co to jest, ale na pierwsze odpowiedź jest oczywista i aż się dziwię że to pytanie konkursowe
No chyba że nigdy nie jeździłeś w żadnych wyścigach. Otóż w aucie wyścigowym nawet instalacja elektryczna zostaje okrojona do niezbędnego minimum ze względu na masę auta, nie sądzisz więc że pozostawiona będzie tam nagrzewnica ze wszystkimi kierownicami powietrza, wentylatorami itd. Natomiast jakiś nadmuch powietrza na szybę czołową musi być bo czasem pada deszcz. Najbardziej ekonomicznie jest zrobić to "na krótko" podszybie-nadmuch wewnątrz. Czy to poprawna odpowiedź?
  
 
Odp. nr 2
Repliki ATS f1 odlewane w Polsce ?
Ewentualnie Campagnolo .
Była taka manufakturka pod Stolycą gdzie odlewali w glince/piasku takie kopie .