Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-01-28 08:10:10 Stary to jest węgiel
To capri to była chyba treningówka. Nie wiem, czy przypadkiem, własnie Lewandowski tym nie upalał. On zawsze był "kasowy" i miał zaj....ste układy za granicą. W którymś filmie o FSo są ujęcia z tym fordem - w tle.. Muszę poszukać. Wczoraj wieczorem rozmawiałem z jedną osobą na temat tych silników 16 V od 124 Abarth-a. Jeden z tych silników, z uszkodzonym tłokiem (kompletny ) leżał do niedawna u Adama Polaka. Nie wiem , kto go nabył ??? ( podejrzewam że Skwara). Musze go zapytać. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2015-01-28 09:22:07 Łukasz mnie ciekawi Twój patent z półosiami i wieszakami na nie - napiszesz coś bliżej w temacie?
|
Lukasz_Wais F&F MEMBER 3xFiat 125p Iwonicz | 2015-01-28 10:10:14
Ja ogólnie mnóstwo części robię sam... Jeżeli mówimy o tym co zauważyłeś na zdjęciu, to to jest jeden z mostów który będę testował. Most z krótszym przełożeniem 4,55 Most pochodzi z poloneza Trucka - wersja benzynowa, jak Wiesz on jest inaczej montowany do tamtego wozu. Aby uzyskać tam większy prześwit pod mostem, jest pod resorami, a nie jak we fiacie- nad. Wszystkie uchwyty są nowe, odwzorowane z Fiata, i ustawione dokładnie w taki sam sposób, aby pasowały do płyty podłogowej. Co do półosiek, tam też jest mała modyfikacja, bo oryginalnie, most ma bębny. Ja zrobiłem go na tarczę, i do tego z płytą kotwiczną na dwa zaciski ( czyli osobny zacisk , oddzielny układ na ręczny ) Do mostu dorabiany jest dodatkowo ( dokręcany ) uchwyt drążka poprzecznego. Ten most przewidziany jest jedynie na próby, jak już uda się trochę Fiatem pojeździć, i dobrze ustawię auto, mam zamiar całkowicie zblokować w nim układ różnicowy, i analizować jego jazdę na wąskich odcinkach typu tor gokardowy. [ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-01-28 10:11:17 ] |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2015-01-28 11:18:40 A nie prościej było gruchę przełożyć??? |
Lukasz_Wais F&F MEMBER 3xFiat 125p Iwonicz | 2015-01-28 11:27:47 Może i prościej, ale to jest mega zabawa z takimi patentami.
Poza tym most z Trucka jest znacznie wytrzymalszy. [ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-01-28 11:28:21 ] |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2015-01-28 11:53:30
coraz ciekawiej ale nie do konca prawda silnik był jeden jeden 1szt. tylko w aucie AJ abarthy przyszły nowe na silnikach 8v dopiero pod koniec 75 r wtedy jak zespół Fiata w ME miał dużą przewagę punktową Jaroszewicz dostał 16v to był najnowoczesniejszy silnik do 124 abartha a AJ startował w ME był konkurentem zespołu Fiata dlatego był blokowany ten silnik był montowany w PN 125p RC GTJ i innych wynalazkach OBRSO finalnie został zajeżdżony wybuchł i kupił go Kindermann od niego rozwaloną niekompletną głowice kupił jeden z włąscicieli rajdowych replik FSO głowica ta została zamieniona na kompletna głowice do 131 Abarth nowszego typu i gdzieś jest w Polsce moze juz w 131 ta wersje (mniej wiecej podobną) słyszałem od kilku byłych zawodników i mechaników tak wiec przyjmuje ją za w miare prawdziwą A Polak nie miał nic wspólnego z 124 abarthem Jedynie Stawowiak startował chyba 2 rajdy symbolicznie jak AJ juz miał Lancie Stratos |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-01-28 13:52:11
No to mamy dwie rozbierzne informacje. Głowica 16 V z silnika 124 abarth AJ- ta rozwalona leży i może już jest naprawiona u Myszkiera w gdańsku - sam ją widziałem - tylko wtedy była kwestia opłacalności tej naprawy. Rafał piszesz o kolejnym silniku, który wybuchł ,ale już w GTJ-cie. I Wybuchło to pod stopą Adama Polaka, na testach w Toruniu, przed zawodami. Dlatego Polak starował tam PF 125 z silnikeim DOHC. Ja nie napisałem że miał coś wspólnego ze 124 Abrth. I silniki były dwa, albo trzy. Pierwszy był włożony do 124 Abrth w 1975 - do auta - AJ i Żyszkowskiego. Kolejne dwa przyszły w 77, albo pod koniec 76. W 131 zamontowanych 16V jest przynajmniej 2 szt. Jedną ma podobno Cenon- Jaskłowski ...- mam jej zdjecia przed założeniem w pudełku. A drugą prawdopodobnie Mirek Miernik, który tutaj na forum rozpisał siena temat rajdów histroycznych. Można go zapytać |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-01-28 14:00:18
Jeżeli nie ma jej już Zaleski u siebie |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2015-01-28 14:32:00 poczytajcie tutaj - niestety namiarów na producenta nie podali - ale replika samej czapy za 10 - 16 kilo zielonego papieru...
kliken machen |
bing17 FSO 125p Łódź | 2015-01-28 14:53:53 Tylko to jest replika głowicy od 131, a w temacie jest mowa o 124 |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2015-01-28 15:01:35 w sumie jakby nie patrzeć to tylko jedna z ewolucji tego samego rozwiązania |
bing17 FSO 125p Łódź | 2015-01-28 16:01:47 Idąc Twoim tokiem myślenia można jeszcze założyć głowicę od Tipo 16v/Integrale 16v, a żeby było bliżej oryginału to zamontować na odwrót, tak żeby wydech wychodził na prawą stronę. Ale koledze chyba nie o to chodzi |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-02-03 08:19:19 |
Lukasz_Wais F&F MEMBER 3xFiat 125p Iwonicz | 2015-02-03 08:59:47 Pytanie konkursowe...
Wie ktoś może, co to za patent na podszybiu? Taki czarny prostokąt po szybą, obok pojedynczej wycieraczki? |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-02-03 09:08:26 Wlot powietrza do środka? |
Lukasz_Wais F&F MEMBER 3xFiat 125p Iwonicz | 2015-02-03 12:12:18 Pytanie konkursowe nr2
Co to za felgi , te które się tak ładnie prezentują przy fiacie kombi 0661-WX |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2015-02-03 19:06:35 Co do drugiego pytania to nie mam pojęcia co to jest, ale na pierwsze odpowiedź jest oczywista i aż się dziwię że to pytanie konkursowe
No chyba że nigdy nie jeździłeś w żadnych wyścigach. Otóż w aucie wyścigowym nawet instalacja elektryczna zostaje okrojona do niezbędnego minimum ze względu na masę auta, nie sądzisz więc że pozostawiona będzie tam nagrzewnica ze wszystkimi kierownicami powietrza, wentylatorami itd. Natomiast jakiś nadmuch powietrza na szybę czołową musi być bo czasem pada deszcz. Najbardziej ekonomicznie jest zrobić to "na krótko" podszybie-nadmuch wewnątrz. Czy to poprawna odpowiedź? |
Besslein F&F MEMBER 126 Happy End, 125p ... Breslau | 2015-02-03 20:22:27 Odp. nr 2
Repliki ATS f1 odlewane w Polsce ? Ewentualnie Campagnolo . Była taka manufakturka pod Stolycą gdzie odlewali w glince/piasku takie kopie . |