[125p] Kałczuk 125FP - Franky Garage - Strona 16

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to jak dobrze pójdzie to pamięta czasy władysława jagiełły taki jest stary
  
 
Cytat:
Croft robi silniki Fiata DOHC 1.6 16V, które mają 220 KM. Auta z tymi silnikami jeździły w rajdach w UK z niezłymi wynikami. Dwulitrówki 8V Crofta ponad 20 lat temu miały 200KM i też były używane w różnych lokalnych zawodach w UK z sukcesami


Jeszcze mały off.
Przejrzałem te statystyki startów z silnikami Fiata Dohc....
Nie wyglada to imponująco
Generalnie, jak by były takie fantastyczne i Croft robiłby takie cudne moce z tych silników, oraz byłby bez awaryjne- co niestety nie miało miejsca.
To większość Escortów MK I i II, śmigało by z takimi jednostkami , a nie z BDA. .
  
 
Jasne, że silnik który był robiony już na desce kreślarskiej jako sportowy silnik, a szczególnie jego głowica jest dużo lepszy od niezbyt niezwykłego ośmiozaworowca. Dołóż do tego fakt, że graty do BDA są dostępne w lepszych cenach niż do Fiata, wiedza o dłubaniu tych silników też jest dużo łatwiej dostępna (a nie jak w przypadku DOHC gdzie w sumie jest tylko książka Crofta i ewentualnie wymiana doświadczeń między użytkownikami na forach), w przypadku BDA nie ma tej aury tajemniczości rodem z OBR itd. Tylko, że tutaj dywagowaliśmy o tym jak to Croft podobno robi swoich klientów i czytelników w ch*ja, a nie który silnik jest lepszy.
  
 
Cytat:
2015-05-09 15:16:55, bing17 pisze:
(...) który silnik jest lepszy.

K-16.

  
 
Cytat:
2015-05-09 15:16:55, bing17 pisze:
Tylko, że tutaj dywagowaliśmy o tym jak to Croft podobno robi swoich klientów i czytelników w ch*ja, a nie który silnik jest lepszy.



Croft nie robi ludzi w ch.ja tylko bierze konkretną kasę za dobrze zrobiony DOHC
napewno sie na tym zna i ma ogromne doświadczenie tego nie kwestionujmy !!!
Tylko książka którą większość zna i dogłębnie analizuje jest jedynie małą namiastką tej całej wiedzy
jest duzo ciekawych informacji dotyczących identyfikacji silników co który motor ma lub nie (mówie o pierwszej edycji)
natomiast cała esencja wiedzy tuningowej dotyczącej tych silników jest w jego głowie i za to trzeba juz płacić
druga edycja tej ksiązki jest dużo słabsza praktycznie nic tam nie ma troche jakis przykładów w tym p. Zaleskiego Miernika
a wogóle to Croft nie zgadza sie na sprzedawanie swojej ksiązki do Polski ciekawe czemu?

Reasumując moim zdaniem najlepiej jest najpierw zrobić dobrze seryjny silnik DOHC (i nie popełnić wielu błedów które sprawia ze zaraz bedzie po motorze) który w wiekszości wystarcza ścigania sie w imprezach dla klasyków w Polsce
a potem brać sie za przeróbki i modyfikacje
natomiast silniki powyzej 150KM DOHC (oczywiście jest to możliwe) to juz bardzo droga zabawa i bez żadnych gwarancji trwałości i mocy.Najlepiej to robić u fachowców.
  
 
dlatego ja nie będę tego robił sam ale chciałem wiedzieć jaki jest możliwy zakres modyfikacji oczywiście trzymając się homy

jakie tłoki (3 szlif ? jaki garb?) , zawory (większe czy seria) , kanały w głowicy (można powiększać czy nie), wałki (ostre czy seria) , planowania głowicy itd
  
 
Fuso, to ja Ci tak odpowiem jak Ty postawiłeś pytanie. W/g Homologacji: zawory seria, wałki seria, tłoki seria, kanał głowicy seria, wysokość głowicy seria, wałki seria. Odstępstwa od serii, w zależności od tego którą homologację weźmiesz a w zasadzie rozszerzenie homologacji, to są klapy które mogą być z plastiku i motor DOHC lub OHV. Kiedy zrozumiecie że do Homologacji producent przedstawia produkt bazowy którego w tamtych latach musieli natrzepać w zależności od grupy w jakiej miało to jeździć od 200 do 5000 sztuk udokumentowanej sprzedaży.
  
 
no ok to źle zadałem pytanie, budując współczesną a grupę w tamtych czasach to jaka grupa by to była??

jak do tej pory budowałem jedno auto wg homologacji była to a grupowa skoda felicia 1300, kupując homologacje z pzm dostałem książkę w której było info o n grupie czyli "serii" (wymiary częsci, materiał itp) a grupie (czyli informacja jakie części inne niż w n-ce mogą być użyte i tu to samo wymiary materiał itd) do Agrupy dodane były Erraty VO i VK (kit car) i podane możliwe zmiany w kolejnych latach produkcji auta

z tego co wywnioskowałem z info z netu a grupa to dawna gr.2 w autach turystycznych??
więc moje pytanie myło jaki jest możliwy zakres modyfikacji dla tej gr. i czy jak zamówię homologację 5557 to otrzymam komplet "książek" do każdej grupy w jakim auto startowało?
  
 
O widzisz, i to zmienia postać rzeczy Nie można przełożyć 1:1 gr.II i gr.A. W gr.II były dopuszczone szersze modyfikacje niż w gr.A, ale robione to było w oparciu o załącznik J. Jeśli określisz konkretnie w/g jakiej specyfikacji chcesz to auto zbudować i mieści się ono w danym roczniku(gr.A i B weszły chyba w 79 roku) to na pewno koledzy pomogą bo do załączników z tamtych lat to raczej nie dotrzesz.
  
 
Ależ dotrze bez problemu:
Historyczne załączniki J
Gorzej może być z ich interpretacją przez "sędziów".
Jeden miły pan od wyścigów górskich stwierdził że on dopuści takie auto tylko jak będę w stanie udowodnić że to konkretne auto tak startowało w latach 70...
  
 
Widzę Pavlus że miałeś wątpliwą przyjemność z niejakim Szczechurą
  
 
no ok to posiadając auto z 1979r wg jakiej homologacji powinienem je budować?? 5557 plus modyfikacje z załącznika J z76?? czy to już podchodzi pod jakąś inną homologacje np A-5142

oczywiście cały czas pytam o fiata 1592dohc
  
 
W A-5142 nie ma słowa o dohcu.
rok 79' idealnie pasuje pod 2gr. wg załącznika 76, to zresztą jeden lepszych załączników jeśli chodzi o budowę auta.

Ano Mruku miałem, na kilka lat skutecznie obrzydziło mi to pomysł budowy auta do gór...
  
 
no ok to taki jest plan

a dzisiaj rano zawitały do mnie bile na przód
  
 
Kupiłeś te od Łady z Allegro?
  
 
nie vw t4 z olx
  
 
Skoki i inne duperelstwo się zgadzają?
  
 
podobno pasują ale okaże się w praniu jak zdejmę serie i przymierze do tych , tylne od ibizy cupry pasowały
  
 
Grubo - nowy bil b4 za 200 PLN.
  
 
Cytat:
2015-05-11 11:53:59, fuso pisze:
podobno pasują ale okaże się w praniu jak zdejmę serie i przymierze do tych , tylne od ibizy cupry pasowały



Pasują, pasują. Czasem trzeba osłonę przemodelować. Na tył najlepsze z E30 - P&P.