Kontrolka Poduszki w Yarisie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Bardzo proszę o pomoc.
Mam problem z poduszką pasażera w Toyocie Yaris 1.4 DISEL z 2003r w wersji Japońskiej.
Po zakupieniu używanego samochodu pół roku działało dobrze.
Trzy razy kasowany błąd nic nie pomógł - po skasowaniu kilka dni działa dobrze a następnie zaświeca się kontrolka poduszki.
Na diagnostyce wyrzuca :
"Obwód zapłonowy poduszki powietrznej po stronie pasażera - zwarcie do plusa." B0108.
Elektryk chce wymieniać sensor centralny, czy to może być to?
Czy może coś innego?
Pozdrawiam i bardzo proszę o POMOC!

  
 
A nie B1808 ???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
A co sprawdzal ten elektryk??
Podpinal chociaz opor zastepczy zamiast poduszki,mierzyl napiecie na odpietej poduszce??
Pewnie ze moze byc komputer ale osobiscie watpie poniewaz bylby to pierwszy taki przypadek,chyba ze samochod byl po powodzi.
Przewaznie to bywa uszkodzone zabezpieczenie w kostce polaczeniowej z poduszka.
Jak wpinasz kostke przylaczeniowa do poduszki to musi kliknac,a potem wciska sie zabezpieczenie ktore podnosi zwore bezpieczenstwa.Jezeli nozki zabezpieczenia sa oblamane lub kostka zle siedzi to zwora robi zwarcie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cieszę się, są jeszcze ludzie którzy chcą pomóc!
Samochód nie był zatapiany.
Błąd jednak B0108.
Elektryk nie mierzył niczego. Określił to na podstawie moich zeznań i skasowania błędu interfejsem.

Kostka poduszki (za schowkiem pasażera) wygląda na dobrą rozpinałem, zapinka zabezpieczająca przed wysunięciem też jest dobra. Chyba, że jest Jeszcze jakaś kostka przy samej poduszce. Ta co rozpinałem po odłączeniu akumulatora posiadała dwa przewody.
Czy może powstać taki błąd jeśliby się na przewodzie uszkodziła izolacja i dotykał on sporadycznie do blachy (-)?

Podłączając opór zastępczy zamiast poduszki na pewno można by określić po której stronie obwodu jest błąd, ale nie mam pojęcia o jakim oporze powinien być rezystor w Yarysce. Jak również jakie napięcie powinien dawać sensor centralny na poduszkę i czy mierzyć to w momencie odłączonej poduszki czy nie odłączonej?
Z góry dziękuję za pomoc!
i Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-09-04 23:06:32, and_jaw pisze:
Cieszę się, są jeszcze ludzie którzy chcą pomóc! Samochód nie był zatapiany. Błąd jednak B0108. Elektryk nie mierzył niczego. Określił to na podstawie moich zeznań i skasowania błędu interfejsem. Kostka poduszki (za schowkiem pasażera) wygląda na dobrą rozpinałem, zapinka zabezpieczająca przed wysunięciem też jest dobra. Chyba, że jest Jeszcze jakaś kostka przy samej poduszce. Ta co rozpinałem po odłączeniu akumulatora posiadała dwa przewody. Czy może powstać taki błąd jeśliby się na przewodzie uszkodziła izolacja i dotykał on sporadycznie do blachy (-)? Podłączając opór zastępczy zamiast poduszki na pewno można by określić po której stronie obwodu jest błąd, ale nie mam pojęcia o jakim oporze powinien być rezystor w Yarysce. Jak również jakie napięcie powinien dawać sensor centralny na poduszkę i czy mierzyć to w momencie odłączonej poduszki czy nie odłączonej? Z góry dziękuję za pomoc! i Pozdrawiam.


Musialbys podac mi model z tabliczki znamionowej auta np NLP90 czy sos takiego,wtedy znajde odpowiednia tabele kodow.
Po drugie chodzi o kostke ktora bezposrednio wchodzi do poduszki.
Mozesz jednak rozpiac ta kostke ktora ci wygodniej,i zamiast poduszki wpiac opor 2-3 ohm,lub jak niemasz aktualnie pod reka to zaroweczka 5W 12V -pozycyjna tez wspaniale zastepuje poduszke-ale wtedy nie swieci
Z instalacji na wlaczonym zaplonie i wypietej poduszce nie pamietam ale chyba 5V,ale zawsze mozesz wypiac poduszke kierowcy pod kolumna kierownicy i zmierzyc to bedziesz wiedzial ile ma byc.-zolte wtyczki sa od ukladu SRS airbagu.
Jak bys mial zwarcie do masy,to bylby inny kod bledu.
Jezeli kod bledu jest od zwarcia do plusa jak piszesz,to albo zwora bezpieczenstwa zwiera i wtedy komputer widzi to samo napiecie na (+) i (-) albo zwora na glownej wtyczce do komputera,ale wtedy mialbys tez zwarcia na innych obwodach,albo komputer ma zwarcie wewnetrzne-teoretycznie mozliwe,ale nie spotkalem,musialby ktos mocno sie z czyms zle wpiac aby tak skopcic sterownik
Reasumujac podenij zarowe zamiast poduchy i skasuj kody.
Bedziesz mial wtedy wykluczony sterownik i instalacje,a zostanie ci do sprawdzenia ten kawalek wiazki do poduszki.
Milej zabawy.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-09-04 23:34:31 ]
  
 
Wielkie dzięki!
Na razie muszę przebadać to co mi zaleciłeś, a potem jechać na skasowanie błędu. Dziwi mnie to, że kontrolka zapala się dopiero po pewnym czasie. Po jednym kasowaniu jeździłem nawet trzy tygodnie zanim się zapaliła.

Dane tego problemu:
Market
Europe

Year
10/2002

Make
TOYOTA

Model
YARIS

Frame
NLP10

Vehicle characteristics
GRADE: SOL: SOL TYPE
PRODUCT: JPP: JAPAN PRODUCT PARTS
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1NDTV: 1400CC DIESEL TURBO
TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION
GEAR SHIFT TYPE: 5F: MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFT
NO.OF DOORS: 5D: 5-DOOR
COLOR CODE: 209
TRIM CODE: GL15

Serdecznie pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-09-04 23:48:36, and_jaw pisze:
Wielkie dzięki! Na razie muszę przebadać to co mi zaleciłeś, a potem jechać na skasowanie błędu. Dziwi mnie to, że kontrolka zapala się dopiero po pewnym czasie. Po jednym kasowaniu jeździłem nawet trzy tygodnie zanim się zapaliła. Dane tego problemu: Market Europe Year 10/2002 Make TOYOTA Model YARIS Frame NLP10 Vehicle characteristics GRADE: SOL: SOL TYPE PRODUCT: JPP: JAPAN PRODUCT PARTS DESTINATION: EUR: EUROPE DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE ENGINE: 1NDTV: 1400CC DIESEL TURBO TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION GEAR SHIFT TYPE: 5F: MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFT NO.OF DOORS: 5D: 5-DOOR COLOR CODE: 209 TRIM CODE: GL15 Serdecznie pozdrawiam.



Mysle ze jakbys wyjal schowek pasazera i wymacal po kablu miejsce w ktorym wchodzi do poduszki to albo wtyczka bedzie sie ruszac albo zostanie ci w rece.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jeszcze raz dzięki z samego rana pędzę do samochodu!!!
  
 
Witam ponownie.
Niestety, podłączenie zamiast poduszki żarówki 12V, 5W i skasowanie błędu pomogło tylko do drugiego odpalenia samochodu (szybciej zapaliła sie kontrolka niż z poduszką)
Napięcie na poduszkę jest wyższe bo 13,6V niż na akumulatorze 12,6v (bez pracy silnika).
Na drugiej poduszce na razie nie mogę sprawdzić bo trudno tam się dostać, ale próbowałem sprawdzić obwód pomiędzy poduszką a sensorem(komputerem) centralnym. Wyjąłem wszystkie kostki z komputera i z poduszki. Zmierzyłem opór w kostce odłączonej od poduszki ku mojemu zdziwieniu daje opór tylko 0,7 om (wygląda na zwarcie obu przewodów, chyba że jest jakieś urządzenie po drodze od poduszki do komputera), żaden z dwu przewodów nie ma zwarcia do plusa ani do masy.
Czy powinny być te same kolory przewodów w kostce przy komputerze i w kostce do poduszki? bo w tym przypadku nie ma ich.
Proszę o dalszą pomoc.
  
 
Cytat:
2009-09-05 21:31:01, and_jaw pisze:
Witam ponownie. Niestety, podłączenie zamiast poduszki żarówki 12V, 5W i skasowanie błędu pomogło tylko do drugiego odpalenia samochodu (szybciej zapaliła sie kontrolka niż z poduszką) Napięcie na poduszkę jest wyższe bo 13,6V niż na akumulatorze 12,6v (bez pracy silnika). Na drugiej poduszce na razie nie mogę sprawdzić bo trudno tam się dostać, ale próbowałem sprawdzić obwód pomiędzy poduszką a sensorem(komputerem) centralnym. Wyjąłem wszystkie kostki z komputera i z poduszki. Zmierzyłem opór w kostce odłączonej od poduszki ku mojemu zdziwieniu daje opór tylko 0,7 om (wygląda na zwarcie obu przewodów, chyba że jest jakieś urządzenie po drodze od poduszki do komputera), żaden z dwu przewodów nie ma zwarcia do plusa ani do masy. Czy powinny być te same kolory przewodów w kostce przy komputerze i w kostce do poduszki? bo w tym przypadku nie ma ich. Proszę o dalszą pomoc.


0.7 ohm to zwarcie,bo jak pisalem kazda kostka w tym glowna komputera ma zwore ktora po odpieciu kostki zwiera masujac obydwa kable idace do kazdego ladunku pirotechnicznego-chodzi o zabezpieczenie przed ladunkami elektrostatycznymi.
Jak chcesz zmierzyc rezystancje poduszki,obojetnie czy na samej poduszce czy na kolejnym rozpietym zlaczu ukladu,musisz podniesc zworke wkladajac cos plastykowego.Trzeba tez zachowac ostroznosc bo istnieje mozliwosc przypadkowego odpalenia poduszki podczas pomiaru rezystancji.Normalnie poduszke odpala 25V ale teoretycznie gdyby np zarnik detonatora mial jakas wade,przewezenie to prad pomiarowy miernika moglby ja odpalic.W prakytyce zawsze mierze rezystancje,ale zachowuje bezpieczna odleglosc od twarzy.
To dziwne ze po zapieciu zarowki wywalilo blad wczesniej.
Sprawdz zatem jaki blad jest na zapietej zarowce,a jaki na odpietej wtyczce.Na odpietej wtyczce powinien byc kod open circuit.Jezeli na odpietej wtyczce dalej bedzie kod zwarcia do plusa to albo ktos sie wpial do obwodu poduszki jakims urzadzeniem,albo faktycznie walniety jest sterownik.
Jakie masz urzadzenia domontowane w samochodzie.
Mozesz tez wyjac komputer i rozebrac czy wewnatrz niema sladow wilgoci i sniedzi.
Podczas wpiecia zaroweczki napewno dobrze kontaktowala??Bylo dobre polaczenie na skreta czy trzymales w rekach??
Napewno bylo wyzsze napiecie niz w instalacji???Sprawdz koniecznie jakie jest napiecie pomiarowe na innej poduszce lub napinaczu pasa.Ewentualnie sprawdze w poniedzialek i napisze.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-09-05 22:35:19 ]
  
 
Witam ponownie.
Rok temu kupiłem ten samochód, pół roku działało dobrze, wszystkie urządzenia wyglądają na montowane fabrycznie łącznie z radiem. Raczej nic nie jest wpięte do obwodu poduszek.
Oporu poduszki wolę nie sprawdzać, sprawdziłem ponownie napięcie na wyjściu do poduszki, niestety jest niestabilne i wyższe około 1V od napięcia na akumulatorze. Natomiast napięcie na wyjściu do napinacza pasa wynosi 8.2V.
Wcześniej gdy podpinałem żarówkę to połączenie było lutowane, przerwa w obwodzie była niemożliwa.
Na razie nie mogę sprawdzić jaki błąd wywołała żarówka i jaki będzie na otwartym obwodzie, ponieważ nie mam własnego interfejsu diagnostycznego i muszę podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu.
Chyba to jednak będzie ten komputer bo daje większe napięcie na tą poduszkę, która wywołuje błąd.
Czy u Ciebie taki komputer sterujący jest do załatwienia i ile by kosztował bo chciałbym jednak żeby te poduszki działały.
Nr z komputera 89179-0D020.
Pozdrawiam i proszę o dalszą pomoc.
  
 
[quote]
2009-09-07 20:58:12, and_jaw pisze:
Witam ponownie. Rok temu kupiłem ten samochód, pół roku działało dobrze, wszystkie urządzenia wyglądają na montowane fabrycznie łącznie z radiem. Raczej nic nie jest wpięte do obwodu poduszek. Oporu poduszki wolę nie sprawdzać, sprawdziłem ponownie napięcie na wyjściu do poduszki, niestety jest niestabilne i wyższe około 1V od napięcia na akumulatorze. Natomiast napięcie na wyjściu do napinacza pasa wynosi 8.2V. Wcześniej gdy podpinałem żarówkę to połączenie było lutowane, przerwa w obwodzie była niemożliwa. Na razie nie mogę sprawdzić jaki błąd wywołała żarówka i jaki będzie na otwartym obwodzie, ponieważ nie mam własnego interfejsu diagnostycznego i muszę podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu. Chyba to jednak będzie ten komputer bo daje większe napięcie na tą poduszkę, która wywołuje błąd. Czy u Ciebie taki komputer sterujący jest do załatwienia i ile by kosztował bo chciałbym jednak żeby te poduszki działały.
Nr z komputera 89170-0D020.
Pozdrawiam i proszę o dalszą pomoc.


[ wiadomość edytowana przez: and_jaw dnia 2009-09-07 22:19:39 ]
  
 
a
  
 
Cytat:
2009-09-07 22:18:38, and_jaw pisze:
[quote] 2009-09-07 20:58:12, and_jaw pisze: Witam ponownie. Rok temu kupiłem ten samochód, pół roku działało dobrze, wszystkie urządzenia wyglądają na montowane fabrycznie łącznie z radiem. Raczej nic nie jest wpięte do obwodu poduszek. Oporu poduszki wolę nie sprawdzać, sprawdziłem ponownie napięcie na wyjściu do poduszki, niestety jest niestabilne i wyższe około 1V od napięcia na akumulatorze. Natomiast napięcie na wyjściu do napinacza pasa wynosi 8.2V. Wcześniej gdy podpinałem żarówkę to połączenie było lutowane, przerwa w obwodzie była niemożliwa. Na razie nie mogę sprawdzić jaki błąd wywołała żarówka i jaki będzie na otwartym obwodzie, ponieważ nie mam własnego interfejsu diagnostycznego i muszę podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu. Chyba to jednak będzie ten komputer bo daje większe napięcie na tą poduszkę, która wywołuje błąd. Czy u Ciebie taki komputer sterujący jest do załatwienia i ile by kosztował bo chciałbym jednak żeby te poduszki działały. Nr z komputera 89170-0D020. Pozdrawiam i proszę o dalszą pomoc. [ wiadomość edytowana przez: and_jaw dnia 2009-09-07 22:19:39 ]


Nie zajmuje sie handlem czesciami,ale faktycznie wszystko wskazuje na uszkodzenie komputera SRS.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam!
Dzięki za pomoc, może uda mi się gdzieś zakupić używany bo w serwisie kosztuje aż 340 E.
Pozdrawiam.
  
 
Witam ja tez mam problem z poduszka powietrzna lecz u mnie ukruszl sie przewod toz przy wtyczce i wziazku z tym mam pytanie czy ta wtyczka jest rozbieralna
  
 
Cytat:
2015-03-02 16:41:38, polak67 pisze:
Witam ja tez mam problem z poduszka powietrzna lecz u mnie ukruszl sie przewod toz przy wtyczce i wziazku z tym mam pytanie czy ta wtyczka jest rozbieralna


Nie kojarze czy jest rozbieralna akurat w Yarisie ale przewaznie wtyczka do sterownika SRS jest zalewana i nierozbieralna

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer