Lada 2107 ze Szczecina- kisiello - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zeby nie bylo kolorowo to dzisiaj nagle zaczelo halasowac lozysko z przodu, lewe. Mam nadzieje ze wystarczy je dokrecic
  
 
Jednak trzeba wymienić. Jakieś wskazówki jak to zrobić? idzie wymienić bez specjalistycznych narzędzi?
  
 
Młotek, parę kluczy i tyle. Nic trudnego, chociaż znam takich, co potrafią nowe zepsuć podczas montażu.
  
 
A potrzeba ściągać do tego tarcze hamulcową czy idzie wymienić oba łożyska przez ten otwór na środku?
No i jak z tym luzem jest? Dokręcić na max tak by kolo nie miało jak się kręcić i poluzować o pół obrotu?
  
 
Oczywiście ,ze potrzeba.
  
 
Oczywiście ,ze potrzeba.
  
 
Cytat:
2015-11-01 20:01:30, SzokoLada pisze:
Nic trudnego, chociaż znam takich, co potrafią nowe zepsuć podczas montażu.


O, o mnie chyba mowa. Tak, dokładniej to zepsułem nówkę piastę. A ściślej - jeden ze znajomych - chcąc podłapać jedną szpilkę koła. Dokręcił "na chama" no i dalej poszło... Trzy gwinty rozwalone. Za drugim razem z innym znajomym daliśmy już radę. Teraz myślę, że dałbym radę zrobić to już samemu.

Jak znasz trochę rosyjskiego to na youtube są dobre tutoriale odnośnie twojego tematu.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Ja nie ten rocznik by rosyjski znać
Ale zaraz się translatorem wspomogę i może coś znajdę. Zawsze to coś tam sobie zerknę.
Ogólnie dziwne że nie ma o wymianie nic w Ossowskim.

Jest tam tylko o regulacji łożyska ale oczywiście z jakimś dziwnym przyrządem. Jak to poprawnie zrobić bez tego ustrojstwa?
  
 
Cytat:
SzokoLad pisze: U mnie z przodu koło mieści się ledwo w nadkole, a z tyłu już trochę trze, więc sprawdź również tył. Z przodu wywaliłem podkładki, z tyłu nie ma takie już możliwości.


z moimi 7x15 jest podobnie z przodu ledwo ledwo a z tyłu blacha nadlola wypolerowana na lustro przy czym ja poleciałem około 100mm w dół jak nie lepiej
  
 
Postaram się przymierzyć w weekend wszystko i zobaczę czy działa.
Ogólnie felgi mają 6,5J że powinno być troszkę więcej miejsca ET 12, opony takie średnie, ani niskie ani wysokie
  
 
Dzisiaj wymieniłem łożysko z prawej strony z przodu.
Po wymianie auto znosi na prawą stronę. Wstawiłem też dzisiaj inne felgi z zimówkami i może to one tak znoszą. Jeśli się okażę że to jednak nie opony to wystarczy poluzować łożysko czy jakoś źle zmontowałem całość?

Zmierzyłem z ciekawości tarczę hamulcową jak już była z piastą na stole.
Ogólnie lada hamuje elegancko, ostatni przegląd nawet to potwierdza. Po zmierzeniu wyszło że tarcza ma 7,2mm. Z tego co wyczytałem to min to 9,2mm. Chyba że źle coś wyczytałem

A na pocieszenie przymierzyłem ronale raz jeszcze. Co do tyłu to nie powinien obcierać po obniżeniu, jeśli nawet to o plastikową osłonę nadkola


Co do przodu to fajnie by było jak by jeszcze usiadł trochę, tak brakuję z 2cm.
Najprostszym rozwiązaniem jest ciachnięcie sprężynki z przodu, tyle że nie mam doświadczenia w cięciu i nie chciał bym przesadzić.
Jak zwój jeden utnę to ile mi to siądzie mniej więcej ?
  
 
felgi!!!!
szukalem takich dość dlugo ale nie znalazlem --przynajmniej w rozsądnej cenie,,

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-11-07 22:44:24 ]
  
 
Panowie jak wyglada temat swapa 1.4 rover z poloneza? co trzeba przerabiac?
napewno mocowanie skrzyni.
lapy pasuja czy trzeba spawac?
  
 
Właśnie wracałem do domu i gdzieś po drodze "zgubiłem" światła mijania. Bezpieczniki sprawne, długie działają, pozycje też. Tylko te mijania padły.
Jak przełączam ze świateł pozycyjnych na mijania to słychać jak przekaźnik klika.
Cóż może być przyczyną, gdzie zacząć poszukiwania?

Kiedyś miałem taką sytuację że przy włączeniu długich zgasł mi wszystkie światła. Ale było to jednorazowe
  
 
skoro cos tam pyka to byl przelożyl przekaźnik na inny na chwile i wtedy zerknął
może pyka a stykow dovrze nie zwiera,,ozdr

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-11-22 00:23:35 ]
  
 
Zwyczajnie poruszaj bezpiecznikami. I używaj najlepiej ceramiczne bezpieczniki, bo plastikowe lubia się topic.
  
 
Cytat:
2015-11-09 20:42:14, kisiello pisze:
Panowie jak wyglada temat swapa 1.4 rover z poloneza? co trzeba przerabiac? napewno mocowanie skrzyni. lapy pasuja czy trzeba spawac?


Lapy trzeba spawać. Tunel przerabiać pod skrzynię poloneza, w grodzi przedniej wycinać otwór aby zmieściła się kopułka. Dodatkowo wartaloby zastosować listwową przekładnię. No i wydech trzeba tez wystawać.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2015-11-22 10:48:09 ]
  
 
co do zarowek to obie byly przepalone.
musialo pojsc jakies zwarcie chyba ze dwie na raz siadly
  
 
niekoniecznie zwarcie. zdarza się tak od jeżdżenia po polskich drogach - drucik wolframowy przerywa się od drgań kiedy najedziesz na jakies nierowności.
  
 
w nocy dzialalem przy aucie, wyminione poduszki pod silnikiem, niestety dostep do jednej ze srub nie jest wesoly i troche sie z tym nameczylem gdyz rece mam dosyc duze

teraz przy odpalaniu prawie jak w bmw, moge 10zl postawic na silniku i sie nie przewroci

przy okazji wymienilem tez olej, polecialem po calosci i zalalem lade motulem 15w50, zobaczymy jak sie bedzie sprawowal