Mój Espero skazany na naciąganie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!!

Po moich ostatnich wydarzeniach jestem już po wymianie lewej kolumny McPersona(i wszystkich amortyzatorów ). No cóż - po wymianie trzeba było jechać na geometrię. Pojechałem i tu SZOK "Panie!! Ten samochód jest rozkraczony " - mówi diagnosta. Mówie mu, że to niemożliwe , bo samochód jest na 100% bezwypadkowy. Niestety jednak komputer pokazał bolesną prawdę - wszystkie 4 koła pochylone do środka pojazdu od 1,30 do 1,54 stopnia. Przód nawet gołym okiem widać. Lewe przednie koło po uderzeniu miało prawo być pochylone(przed wymianą było tak pochylone, że wygądało jak wózek inwalidzki do koszykówki ) ale dalczego pozostałe koła ??? Gościu mi tego też nie potrafił wytłumaczyć. Jedyne co zrobić to sprzedać lub naciągnąć... To pierwsze nawet nie dopuszczam do siebie.
Jestem z moim autkiem na dobre i na złe - pojechałem do najbardziej polecanego blacharza. Fury, które stały na placu mówiły same za siebie, że gośc musi być naprawdę dobry .
Ulżyło mi trochę, jak mi na początku powiedział, że to pierdoła. Po wstępnych pomiarach wyszło, że Kolumny McPersona w kielichach są prawie 1,5 cm za blisko(powinno być 155cm - sprawdźcie ile macie??). Tu sprawa była ewidentna - naciągnąć i będzie OK. Ale z tyłu facet mówił, że to mogą już być felerne sprężyny, że koła tak krzywo stoją - co Wy na to??????
Naciągnąć całego biedaka albo jeżedzić jak wózkiem do koszykówki??
Proszę Was o rady, bo sprawa jest poważna
Pozdrawiam
  
 
kazdy by poszedl na latwizne i sprzedal autko. Reanimuj go i zrob tak zeby bylo dobrze. Niezalamuj sie badz twardy
  
 
Nie chce Cie martwic ale to nie jest Mercedes S ktorego mozna wyciagac traktorem...

Sproboj ale badz ostrozny, ten samochodzik jest "delikatny" jezeli chodzi o konstrukcje...
  
 
Ludzie!! Myślałem, że mogę liczyć jednak na Waszą pomoc...
Co jest z Wami...????
  
 
Proponuje zakonczyc naciaganie montazem rozpórki
  
 
Cytat:
2003-10-14 08:44:25, Zoltar pisze:
Proponuje zakonczyc naciaganie montazem rozpórki



W sumie brałem to też pod uwagę, ale sam nie wiem . Ile kosztuje taka rozpórka, gdzie ją można kupić i co ona w sumie daje??
  
 
Mozna zrobic samemu. Wiec koszt u spawacza to mysle 50 zl.

A daje to tyle, ze usztywnia cala bude, znika sporo trzeszczen ze srodka.
  
 
Z tego co piszesz co masz teraz zawieszenie prawie sportowe ..... ja tez mam mocniej pochylone ale to przez obniżone sprężyny i to jest w porządku. Podaj dokładne wyniki pomiarów.. poza tym jeżeli dobrze auto jeździ to po co kombinować..??
  
 
Lekkie pochylenie koła jest normalne - jest jakaś tam tolerancja.
Ja mam już trochę przyklapniete sprężyny i z jednej jak i z drugiej strony koła są lekko pochylone (z obydwu stron tak samo)- tak wykazał pomiar, ale mój mechanik powiedział, że jest to jeszcze w normie fabrycznej.
Może gość który Ci to robił nie miał o tym do końca pojecia?????
  
 
Pomiary pochyłości kół wyszły następujące:
L Przód - 1,54 P Przód - 1,45, L tył - 1,20 P Tył - 1,36. Jeśli chodzi o przednie koła to sprawa jest jasna, ale jeśli chodzi o tył to facet mi sugerował, że mogą być juz sprężyny za słabe. Jeśli to nie sprężyny to nie da rady tego wyprostować Co wy na to???

Podobno kąty pochylenia tylnych kół są różne w zależności czy z ABS-em czy bez?? jak to w końcu jest??? Może facet na geometrii tego pod uwagę nie wziął
  
 
A może Panowie Daewooki na Bogucickiej 7 się wypowiedzą w sprawie ???...ja bym tam podjechał, pokazał pomiary porozmawiał bo tylko tam zostało paru dobrych i doświadczonych fachowców /bynajmni w tematyce Daewoo!/
  
 
Rzeczywiście jak porównałem z moimi danymi to masz mocno sportowe zawieszenie... lepiej się trzyma na zakrętach
Podaję dane jakie obowiązują przy seryjnym zawieszeniu (* t stopnie, ' to minuty)
Przód
Kąt PK : od -1*10' do 0*20'
Kąt WSZ: 0*45' do 2*45'
Zbieżność: 0*08' do 0*18'
Różnica kątów PK L-P od -1*00' do 1*00'
Różnica kątów WSZ L-P od -1*00' do 1*00'
Zbieżność sumaryczna: od 0*10' do 0*35'

Tył
Kąt PK : od -1*00' do 0*00'
Zbieżność: 0*08' do 0*18'
Różnica kątów PK L-P od -0*30' do 0*30'
Zbieżność sumaryczna: od -0*50' do 0*30'

Przód mam w maksymalnym negatywie (kąt PK) a tył mam przekroczony na minusie...

Moim zdaniem masz wymiary w porządku i nic bym nie robił na Twoim miejscu (zwróć uwagę że różnica PK mieści się spokojnie w granicach norm). Sprawdż czy sprężyny Ci nie siadły za mocno, a z tyłu to możesz mieć wybity silentblock w belce...
Jest OK nie przejmuj się...
Ale o rozpórce mógłbyś pomysleć bo najwyraźniej karoseria lekko Ci siada. Co TY ziemniaki wozisz?..



  
 
Mam taką prośbę może by tak wrzucić gdzieś te dane nt. geometrii Espero, bo za jakiś czas ktoś znowu zapyta ile powinno być....
  
 
Cwikus nie len sie wrzuc na strone te dane!
  
 
Cytat:
2003-10-15 22:31:40, Lasombra pisze:
Cwikus nie len sie wrzuc na strone te dane!



Prawda? Ile to mozna czekac zanim cos sie na stronie znajdzie... ehh... co to za problem
  
 
a co teraz ja zagnaim do robty
ale Cwikus ostatnimi czasy przycichl mam nadzieje ze adminowanie mu sie nei znudzilo
  
 
POWOŁUJĘ STARY TEMAT DO ŻYCIA

Od długiego czasu słyszę zmodulowane huczenie w moim aucie. Łożyska są już wykluczone - przyczyny nie znam, ale ścięło mi wewnętrzna część opon tylnych.
A oto, co zrobiłem w ostatnim czasie:
- Wymiana oryginalnych kół na felgi 15" i opon na R15/195/55 - średnica całego koła jest prawie identyczna (99.8%)
- Opony i felgi kupiłem nowe (2 lata temu)
- Wymiana sprężyn na oryginalne Daewoo
- Wymiana amortyzatorów na olejowe kayaby

Stojąc z tyłu auta wyraźnie widać, że koła są pochylone (auto stoi w rozkroku)

Auto na pewno jest bezwypadkowe.
W naszych samochodach nie ma możliwości regulacji geometrii kół tylnych.
Koła mam już tak zużyte na wewnętrznych krawędziach, że gdyby były takie całe musiałbym je wymienić

PROSZE o RADY
  
 
moim zdaniem belka tylna do wymiany... niestety... choc moze uda sie to jakos zregenerowac??

widzialem kilka esperakow i opli z "kolami jak kaczka"
Kola tylne dotykaja jezdni krawedziami i stad buczenie.
  
 
A według mnie pomoże wymiana silenblokow w tylnej belce
  
 
Dziękuję, muszę to sprawdzić.
Nie mam pojęcia w jakim stanie są silenbloki. Na co zwrócic uwagę?
Co mogło by uszkodzić belkę tylną? Jak ją sprawdzić?