Rs2000 94r.uszkodzonie ukladu wtryskowego w ECU???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.escort rs2000 94.problem wyglada nastepujaco.po roznych przebojach zostala wywalona instalacja lpg ,wymieniona pompa paliwa,map sensor,czujnik polozenia przepustnicy, przelutowana skrzynka bezpiecznikow.po resecie sterownik wszedl w tryb awaryjny-ciagla praca pompy paliwa.co gorsze po przekreceniu na zaplon zostaje podana jakky na stale masa na wtryskiwacze i silnik jest zalewany benzyna.mi wyglada to na uszkodzenie eec4.wilku pisal ze moze dojsc do takiego uszkodzenia obwodu wtryskowego w ecu przez ciagla jazde na gazie.dlaczego wtryskiwacze sa zasilane od razu po zaplonie?ma ktos jakies pomysly?
  
 
Cytat:
2015-03-12 17:33:00, kylo89 pisze:
dlaczego wtryskiwacze sa zasilane od razu po zaplonie?ma ktos jakies pomysly?



Zeby pompa podała juz troszkę paliwa do odpalenia auta ?
  
 
ok ale u mnie czas otwarcia wtryskiwacza to moment od wlaczenia zaplonu do jego wylaczenia
  
 
dobra bez zartow. kolega widocznie pomylil chilowe zasilenie pompy z zasilaniem wtryskow.to moze ktos wie jak wyglada tryb awaryjny sterownika eec4?
  
 
Awaryjny tryb pracy urządzenia sterującego

W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnegojest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1 sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne urządzenie sterujące.

teza1 sterownik jest na tyle uszkodzony ze nie jest w stanie zapisac jednego stalego czasu otwarcia wtrysku i nie moze zastapic go srednia z czasow bo uszkodzona zostala jego pamiec




Przekaźnik pompy paliwa
Przekaźnik pompy paliwa, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące EEC IV, zapewnia zasilanie elektryczne silnika pompy paliwa. Po włączeniu zapłonu przekaźnik działa przez 1 sekundę i pompa paliwa wytwarza w tym czasie w układzie zasilania wymagane ciśnienie paliwa. Podczas obrotu wału korbowego silnika elektroniczne urządzenie sterujące odbiera impulsy z czujnika położenia i prędkości obrotowej oraz podtrzymuje zasilanie przekaźnika. Po zatrzymaniu silnika przekaźnik nie jest już zasilany i silnik elektryczny pompy także się zatrzymuje.

teza2 czujnik polozenia lub jego obwod walu zostal uszkodzony i podaje ciagly sygnal przez co praca pompy i wtryskow jest tez stala...hmmm tylko tak.jego rezystancja powinna wynosic200 do 450Om.u mnie wynosi394 jak sie nie myle czyli norma a iskra na miejscu....

kto jest za teza1 niech sie odezwie posiadacz sterownika do rsa bez immo takze
  
 
nie mam pojęcia stary jak ci pomóc. Jest jeszcze jeden magik w Lubartowie który może coś będzie wiedział ale na tym forum mało się udziela.
  
 
to15km ode mnie.jezdzil bialym cabrio?jesli to ten to czytalem gdzies kilka jego postow i dobieral sie rowno do sterownikow ale nie znam go osobiscie...niestety wszystko wskazuje u mnie na sterownik.mam drugi o tych numerach i pestke tylko gdzies kluczyk posialem... .

  
 
pestke chyba da się ominąć. Tak, to ten.
  
 
mozliwe ale to cos co siedzi w kluczyku jakos tam odblokowuje kompa.zadzwonilem do znajomego ktory robi takie cuda i po zczytaniu zabezpieczen bedzie wiadomo.albo bedzie to koszt dobrej butelki albo kompletu opon co sie bedzie rownac z szukaniem sterownika
  
 
ja ci nie powiem ale na forum jest gdzieś opisane jak to się robi.
  
 
jako ze nie lubie czytac postow bez rozwiazania a rs zostal wskrzeszony pisze co i jak:w ostatecznym rozwiazaniu problemu pomogla wymiana sterownika silnika dzieki pomocy alegrowicza z wyszkowa.po przewertowaniu dziesiatek stron i przeczytaniu wielu angielskojezycznych artykulow dotyczacych eec4 dowiedzialem sie ze najczesciej do uszkodzen sterownika dochodzi w czesci odpowiedzialnej za przeliczanie sygnalu z cz.pol.walu na ilosc impulsow na cewki i na wtryskiwacze wlasnie.odpowiedzialny jest za to jeden z mikroprocesorow(multivibrator).gdy zostanie uszkodzony to albo zanikaja impulsy albo impuls jest staly(czyli zalewa silnik benzyna jak u mnie)i jakos pozwala dotoczyc sie do najblizszej stacji serwisowej

nasuwa sie pytanie jak doszlo do jego uszkodzenia ...moze jazda z odlaczonym mapem ktory ustala wyprzedzenie zaplonu i czasy wtrysku a jego sygnal zastepowany jest w przypadku niesprawnosci sygnalem z TPS ktory teraz spoczywa na dnie kosza na smieci...?a moze zwarcie na celi akumulatora tylko tez do konca nie wiem czy stalo sie to w dniu awarii czy juz po unieruchomieniu.dla mnie winowajca jest wlasciciel i TPS. to tak w wielkim skrocie.przy okazji zostala przeswietlona wiazka elektryczna,przelutowana skrzynka bezpiecznikow,wymieniona pompa paliwa,filtry,olej,map,tps,uszczelki kolektora ssacego,usuniety APS,ogolna kosmetyka komory silnika.instalacja lpg wymontowana i a zalozona po ogolnym przegladzie,wywierceniu nowych otworow w na dolot gazu jak najblizej wtryskow benzyny i ogolne jej dopasowanie do zestawu znajdujacego sie pod maska( sprawna lecz nie podlaczona )

byc wlascicielem RS'a-bezcenne,za wszystko inne zaplacisz karta mastercard
  
 
Dobrze że napisałeś co mu dolegało, będzie dla potomnych.
Trudna to była zagadka.