Im głębiej tym wiecej problemów :( (problemy po swapie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie, miesiąc temu zrobiłem swap z 1.6 na 2.0 silvertop.
Od tej pory mam cały czas problemy z autem(będe wymieniać w punktach)
1. Auto faluje na obrotach, są problemy przy odpalaniu(trzeba dłużej kręcić...chodź czasem łapie od strzała)...przy redukcji biegów, zatrzymywania się- gaśnie.
2.Zauważyłem wzrost drgań podczas przyspieszania( zaczynają sie od ok. 2-2,5tyś obrotów do odcięcia)
3. Jadąc autem ze stałą prędkością po czym chcąc przyspieszyć auto staję się chwilowo mułowate a po ok 1-2sec zaczyna normalnie wchodzić w obroty
4. nastąpił znaczy wzrost spalania...ok. 13-14l/100km oraz przy ostrej jeździe 8,5l/50km
5. Przestawił się włącznik wentylatora chłodzenia (nie wiem jakim cudem) zawsze załączał się przed czerwonym polem(między literką A-L), aktualnie muszę czekać aż wejdzie do połowy czerwonego pola
6. wczoraj w akcie desperacji włożyłem wtryski od 2.0(jeździłem od swojego 1.6)...po złożeniu auto początkowo zaczęło przerywać (praca podobna jak by chodził na 3 garach...z wydechu zaczęły pokazywać się niewielkie kłąbki czarnego dymu...zrobiłem mu przez całą noc reset by z rana zrobić samoadaptację.
tak wiec,rano odpaliłem, pochodził z 5 min na wolnych obrotach po czym wyjechałem na przejażdżkę...i tu wielkie zdziwienie auto jeszcze bardziej osłabło cieżko było mu się wkręcić do 3,5-4 tyś obrotów(objaw podobny do odcięcia) poźniej jak przekroczyłem tą granicę dokręcał się do odcięcia (6,5tyś) auto gasło nawet po wciśnieciu sprzęgła.
Dodam że auto na wtryskach od 1,6 przy delikatnym obchodzeniu się z gazem nie ukazywało problemu z nierówną pracą(hamowałem silnikiem do 1 tyś obr. i dopiero sprzęgło) a jeśli wystąpiły niewielkie wahania to w ciągu kilku sec. wracał do normy
Teraz powiem co wymieniłem w celu prób usunięcia usterki:
1.silnik krokowy(pierwszy kupiony za 120złchiński blokował obroty przy 3tyś) drugi kupiłem na stronie ford e-sklep za 170zł wydawało mi sie że działał dobrze bo starał się normować obroty, 3 mam orginalny pewnie teraz wydaje mi sie że był sprawny
2. świece oraz przewody WN motorcrafta, mają jeden sezon
3. komp jest też od mojego 1.6 ale jutro najpóźniej pojutrze powinien być od 2.0 desk
4. przepływka też jest od 1.6, mam od 2.0 ale czekam na paczkę z redukcją sylikonową 70-76mm, rurą 76mm oraz stożkiem 84 mm żeby złączyć go z przepływką
5. Zakupiony silnik wcześniej był też włożony do escorta
6.kolektor wydechowy jest też od 1.6
7. kolektor dolotowy, przepustnica od 2.0
8. Sprzęgło nowe luk (stare miało zrobione 91 tyś. bo auto od salonu w domu) w dobrym stanie ale wolałem już nie oszczędzać i złożyć na nowym

Proszę was o dobre słowo...może ktoś z was też miał takie problemy chodź może cząstkę z nich...każdą propozycje chętnie wysłucham... mi już ginie radość z tego auta...i tego swapu...chodź nie chce się poddawać w wkładać znowu mój 1.6
może powinienem poczekać na zmontowanie wszystkich części od 2.0 i dopiero prosić o pomoc. Ale może ktoś, coś jeszcze mi doradzi. Rozwiązywać problem z autem pomagają mi dobrzy ludzie na fb ale chwytam się już wszystkiego bo w głowie brak pomysłów jeśli po zmianie wszystkiego nadal nie będzie poprawy.
Pozdrawiam, liczę na pomoc
  
 
sam sobie odpowiedziałeś - załóż wszystko z 2.0 i wtedy diagnozuj, teraz przyczyn może być zbyt wiele.
  
 
powiem co mi przyszlo na mysl.zwiekszone spalanie,utrudniony rozruch,brak mocy i do tego jeszcze pogorszenie na wydajniejszych wtryskach-ja bym zaczał od cisnienia na listwie bo mozliwe ze wtryski leja lub nie domagaja.druga sprawa przeplywka komp wtryski i wydech od 1.6. z klokiem 2.0 daja mocno nie dozywione 2.0.np wtryski z1.6 wkrecaja rsa do4tys i basta.poczekaj na przeplywke i kompa zanim go calego rozbierzesz
  
 
instalacja nie pokruszona? Przy przekładkach właśnie takie rzeczy wyłażą.
Poczekaj na wszystkie części z 2.0 i pisz dalej. coś pomodzimy.
  
 
Cytat:
2015-05-12 11:47:37, Dawido1205 pisze:
3. komp jest też od mojego 1.6 ale jutro najpóźniej pojutrze powinien być od 2.0 desk


bez zmiany kompa w praktyce cała dalsza dyskusja jest gdybaniem...
  
 
dokładnie tak jak jethro napisał. komp od 2.0 musi być koniecznie!
  
 
Przejrzyj dawid wszystkie moje posty co na fb pisałem .
Zreszta nie tylko ja pisałem.

Ps. Tego kompa z olx ogarnales w koncu widze. To dobrze.
Na zlota bys wpadł (byles w Sulejowie rok temu) . Wszyscy ci odradzali zmianę silnika wtedy bo naprawdę jak nowy wyglądał twoj Escort.
Pisałem na fb i tu tez napisze. Wrzuć wszystkie SPRAWNE manele z 2.0. Potem sie martw.
Obowiązkowo daj wydech z 2.0.
Kompa masz z tego co piszesz. Tylko dojsc musi.
Przepływke sprawna wrzuć, wtryski, przepustnice. Tps. Krokowy masz oryginał ? Jak nie to wrzucaj Oryginal. Raczej nie kupi sie nowego oryginału do twojego 2.0 juz. Zamienniki to zło w tych rzeczach.

Ciemny dym z wydechu ... Dziwisz sie ? Komp z tego. Wtryski z tamtego i tak z paroma rzeczami masz. Sorry. Ale pewnych rzeczy sie nie obejdzie .
Sam robiłem swapa (teraz to moge napisać) pare tygodni temu i robiłem po swojemu i jest git. Wyszło pare rzeczy w trakcie ale ogarnalem na spokojnie. Jeszcze jakies poerdoly mi zostały. Ale to detal. Powiem tak jak na fb. Masz taka rzeźbę po swapie ze sie nie dziwie ze nie jest tak jak powinno byc.

Trzymam kciuki za skończenie swapa jak należy .


[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-05-12 19:51:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-05-12 20:00:43 ]
  
 
by siepodpięło pod fordiaga i nie byłoby problemu
  
 
Dokładnie .
Czekam secior az sie kiedys spotkamy. Bo chetnie juniora bym po swapie sprawdził co jest 5.
  
 
Dziś przyszła pierwsza paczka.
komp desk + następne wtryski (tym razem brązowe[958f-bb] ...jest jakaś różnica między beżowymi[948fb2b]??
oraz czy podczas zmiany sterownika normalnie przepinam wtyk czy trzeba coś zmieniać by wszystko było jak należy

[ wiadomość edytowana przez: Dawido1205 dnia 2015-05-13 17:48:34 ]
  
 
Przed zmiana kompa musisz kilka kabli pozamieniac. Kolejna sprawa wiazke wtryskow masz od czego?
  
 
można jakiś schemat...albo jakoś jaśniej które kable?
wiązka jest z mojego 1,6 listwa tak samo bo w najlepszym stanie aktualnie założone wtryski z beżowymi końcówkami, a dziś dostałem jeszcze brązowe
  
 
Nie czekając...podłączyłem kompa, przykręciłem klemy, kluczyk na zapłon i słychać jedynie pracę krokowca...pompka paliwowa cisza
co jest nie tak? trzeba przekładać kable?
zdjęcie zakupionego sterownika
  
 
niestety nie obejdzie się bez ingerencji we wtyczkę do kompa

musisz zmienić przewody od wtrysków ....

i coś tam jeszcze, dokładnie nie pamiętam
  
 
Więc pozostaje mi czekać na życzliwość dobrego człowieka, który podzieli się wiedzą i oświeci moje szare komórki
  
 
Cytat:
2015-05-13 21:48:39, Dawido1205 pisze:
Więc pozostaje mi czekać na życzliwość dobrego człowieka, który podzieli się wiedzą i oświeci moje szare komórki



http://ford-force.forumotion.com/t44-escort-1-6-1-8-to-mondeo-1-8-2-0-ecu-hack

Masz tu wszystko co potrzebne.
Trochę bez sensu zrobiłeś podpinając kompa 2.0 pod wiązkę escorta, miejmy nadzieję że nic w ten sposób się nie skopciło.
  
 
Nie powinno sie cos popalić. Kiedys do RQB z nudów wrzuciłem kompa deep i auto jedynie nie odpaliło. Nic kompletnie sie nie działo po przekreceniu kluczyka. Wrzuciłem starego kompa od RQB i cabz jezdzi do dzisiaj i ma sie super. Ja tam Silvertopy wole .

Dawid ma najnowszy wypust elektryki (98 rok bodajze) w escorcie także ... Tu w sumie mogło cos sie podziać. Wiec dawid ma blacktopowa wiązke chyba fabryczna a silvertopa z mdo mk1 z tego co pamietam.

A pisał ktoś wczoraj o zabawie z kilkoma przewodami ... Ehhhh ....

Ja bym szukał na necie opisu pinów jednego i drugiego kompa i działał.

Ps. Marcin (Jaszczur) cos tam juz wrzucił w sumie



[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-05-13 22:18:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-05-13 22:22:10 ]
  
 
po poście jaszczurtd jeszcze tak szybko sterownika nie wyciągałem...nie śmierdzi wiec mam nadzieję że nie zrobiłem mu krzywdy...
2. http://ford-force.forumotion.com/t44-escort-1-6-1-8-to-mondeo-1-8-2-0-ecu-hack
wtyk wygląda identyko jak u mnie...teraz szybki kurs tłumaczenia na polski łopatologiczny (madonna)
3.kiciek...po twoim poście już sam się gubie w myślach...mam rozumieć, że mając silvertop 1.6 powinienem włożyć mu 2.0 z mkII (blacktop)?
  
 
Cytat:
2015-05-13 22:22:19, Dawido1205 pisze:
po poście jaszczurtd jeszcze tak szybko sterownika nie wyciągałem...nie śmierdzi wiec mam nadzieję że nie zrobiłem mu krzywdy... 2. http://ford-force.forumotion.com/t44-escort-1-6-1-8-to-mondeo-1-8-2-0-ecu-hack wtyk wygląda identyko jak u mnie...teraz szybki kurs tłumaczenia na polski łopatologiczny (madonna) 3.kiciek...po twoim poście już sam się gubie w myślach...mam rozumieć, że mając silvertop 1.6 powinienem włożyć mu 2.0 z mkII (blacktop)?



Po czym wnosisz ze miales fabrycznie silvertopa ?
Z tego co na fb pisałeś kiedys i rzeźbiles krokowca bo wtyczki miały rozne kształty to ...

Przed swapem warto przynajmniej mini wywiadzik zrobic . Co i jak.
Ty jak dobrze pamietam masz najnowszy wypust elektryki w escorcie jaki wychodził wtedy wiec ze starszymi wiązkami w escortach ma ona mało wspólnego. To jest kompletnie inna elektryka niz na przykład 95/96 rok.
Blacktop to nie tylko kolor pokrywy zaworow. Jesli sie mylę. Prosze mnie przywołać do porządku bym głupot nie pisał . Możliwe ze to co przewinęło sie przez moje rece przez te 4 lata co mam cabza i to co w nim robiłem (od golasa do max wypasa fabrycznego z lekkim nadmiarem ) było ciągłym zrządzeniem losu przy każdej jakiejkolwiek rzeczy.

Ps. Hehe, a miałem pisać ze pewnie po Polsku będziesz chciał Dawid ta ściągawkę od Marcina .


[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-05-13 22:41:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-05-13 22:41:53 ]
  
 
po czym wnoszę że fabrycznie silvertop...???
1.nie jestem z zawodu mechanikiem, tylko od małego lubię majsterkować (nie zawsze naprawiłem, ale zawsze rozkręciłem);p
ale wracając do rzeczy to nie słyszałem, by w escortach były montowane blacktop 1.6(ale młody,głupi mało świata znam...;p)
2. Auto fabrycznie nowe...tata przez 14lat oddając mi go miał przejechane 59tyś...żadnej cudzej łapy w nim nie było...
3.Swap marzył mi się od kiedy zobaczyłem taki sam silnik w mondeo na giełdzie...;p
4.przed tą operacją naczytałem się i narobiłem multum zakładek(teraz widać, że i tak za mało)na temat swapu
5. wracając do black top...według wikipedii blacktop wychodziły dopiero w mondeo mkII(chodź też mogę się mylić)
6. co do hacku sterownika...będe musiał powoli sobie z tym poradzić...myślałem że wszyscy musieliście przechodzić przez tą samą rzekę( przekładanie kabli)...nie wiedziałem że są też inne typy komputerów...(teraz widać jaka jest płyta wiedza w tym temacie) ;p