Awaria kliamtyzacji, a później przegrzanie silnika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem zaczął się od powierzenia napełnienia układu klimatyzacji osobie mało kompetentnej.
Mechanik po napełnieniu czynnikiem chłodniczym stwierdził, że jest problem z elektryką.
Po kilku dniach naprawił wg niego auto wymieniając przekaźnik.
W wczorajszym upale wybrałem się na dłuższą wycieczkę i zaczęły się problemy.
Najpierw po 30 minutach jazdy przestała działać klimatyzacja, po kolejnych 30 minutach zaczęła rosnąć temperatura do czerwonego pola. Zjechałem na pobocze auto zgasło, nie dało się od razu uruchomić. Włączyła się pomarańczowa kontrolka silnika.
Delikatnie odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego z przelewu zaczęła się wydobywać wrząca woda i para. Nie kręciły się wentylatory!
Auto zholowałem silnik podczas holowania pracował, a temperatura nie przekraczała połowy wskaźnika.
Co teraz mogę zrobić? Co sprawdzić?
Moje auto to Corolla z 2003 roku z silnikiem D4D.
  
 
Cytat:
2015-08-09 19:59:16, panjarekp pisze:
Problem zaczął się od powierzenia napełnienia układu klimatyzacji osobie mało kompetentnej. Mechanik po napełnieniu czynnikiem chłodniczym stwierdził, że jest problem z elektryką. Po kilku dniach naprawił wg niego auto wymieniając przekaźnik. W wczorajszym upale wybrałem się na dłuższą wycieczkę i zaczęły się problemy. Najpierw po 30 minutach jazdy przestała działać klimatyzacja, po kolejnych 30 minutach zaczęła rosnąć temperatura do czerwonego pola. Zjechałem na pobocze auto zgasło, nie dało się od razu uruchomić. Włączyła się pomarańczowa kontrolka silnika. Delikatnie odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego z przelewu zaczęła się wydobywać wrząca woda i para. Nie kręciły się wentylatory! Auto zholowałem silnik podczas holowania pracował, a temperatura nie przekraczała połowy wskaźnika. Co teraz mogę zrobić? Co sprawdzić? Moje auto to Corolla z 2003 roku z silnikiem D4D.

Kod bledu i przy jakich parametrach sie zapisal ,skoro swieci check engine

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Auto zostawiłem u kuzyna (sam wróciłem do domu pociągiem). Kuzyn oddał do mechanika, a ten stwierdził awarię termostatu.
  
 
Cytat:
2015-08-12 20:43:28, panjarekp pisze:
Auto zostawiłem u kuzyna (sam wróciłem do domu pociągiem). Kuzyn oddał do mechanika, a ten stwierdził awarię termostatu.

To mozliwe ale tam bywaly przedewszystkim problemy z wiazka do czujnika temp

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2015-08-14 10:36:19, Bigelektron pisze:
To mozliwe ale tam bywaly przedewszystkim problemy z wiazka do czujnika temp


Problem z przewodem do czujnika temperatury przećwiczyłem we Włoszech.
Tylko dzięki poradzie kolegi Bigelektrona sobie z tym poradziłem...
Temat opisany na tym forum.
  
 
Cytat:
2015-08-14 21:44:01, panjarekp pisze:
Problem z przewodem do czujnika temperatury przećwiczyłem we Włoszech. Tylko dzięki poradzie kolegi Bigelektrona sobie z tym poradziłem... Temat opisany na tym forum.

No to teraz trzeba wymienic termostat i sprawdzic czy po nagrzaniu silnika na wylaczonej klimie ruszy wentylator.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer