[bkubica] mk7 kombi bobuś* - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wiem gdzie oryginalnie idzie kabel od abs, ale ten jest i w jednym i w drugim aucie więc to chyba też nie to. chyba zostało odkręcić plastiki i zobaczyć gdzie ten kabel idzie
  
 
A moze to instalacja pod hak ?
  
 
to jest kombi i na 90% od tablicy, moge az sie przejsc do swojego i zobaczyc
  
 
oświetlenie tablicy idzie z oświetleniem lamp i wchodzi w zderzak koło zamka klapy. Wiązka którą widać na zdjęciu idzie w przeciwna stronę. Od tylnej lewej lampy idzie w stronę kanapy, tam jest wtyczka(widać na foto) a dalej przez otwór dalej pod kanapę w gumowy otwór.
Koniec gdybań, jak wrócę z urlopu zajrzę gdzie to wchodzi oraz gdzie to idzie w drugą stronę do przodu
  
 
dobra az sie wybralem zobaczyc, jest to od ABS. wchodzi to w podloge, ja caly czas sadzilem ze fotka jest zrobiona od srodka auta.
  
 
dzięki za sprawdzenie

doczytałem, posprawdzałem i wychodzi na to że w dawcy mam abs na 4 koła.

tak oto się dowiedziałem, że w srebrnym mam abs tylko na przednią oś. zakładałem przełożyć jak najwięcej gratów z dawcy ale abs-u chyba ruszać nie będę aby dołożyć sobie tylną oś...
  
 
Co wygrałem?
  
 
Wiesiu666 talon na k...we i balon
  
 
O! - myślałem o czymś bardziej klasycznym ale i w tych kwestiach można liczyć na wsparcie i pomysłowość klubowiczów

Wiesiu666, dopiszemy do rachunku



muszę wkońcu uporządkować plany, listę wprowadzonych zmian oraz tego co mnie jeszcze czeka ale ciągle coś wypada...

co do tego absu - teraz jak na niego patrzę to lepiej nie mieć go w ogóle niż mieć taki na przednią oś - w sytuacji hamowania na zakręcie przy śliskiej nawierzchni zblokuje nam tylne koła i dupą zarzuci :/

czyli albo zakasać rękawy i dorabiać te 2 punkty, albo wywalić go?

wywalać nie chcę - bobuś ma być full opcja, więc i na to przyjdzie pora (może razem z TCS)


[ wiadomość edytowana przez: bkubica dnia 2015-08-30 21:04:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: bkubica dnia 2015-08-30 21:05:30 ]
  
 
A nie masz na środku belki jakies czegos ? Tzw. Korektor siły hamowania.

Abs chwilowo blokuje koła by nie zwalniać, a by lepiej panowało sie nad pojazdem.
  
 
Jak masz spawny korektor siły hamowania to zostaw na 2 koła, tyłu nie zablokuje, nie raz to u siebie testowałem bo też taki mam. Masz duże zawzięcie to wkładają ten na 4 koła, ale koniecznie cały komplet musisz przełożyć i wtedy korektor nie jest potrzebny bo te wersje na 4 koła chyba tego nie mają
  
 
całkiem możliwe, że już sprawny nie jest ten korektor (tak, mam go). Pamiętam pierwszy śnieg zeszłej zimy, zakręt (), jechałem dość wolno (~20-30kmph) i tył bardzo mocno zarzuciło - a z przodu abs się załączył..

Przed zimą temat do ogarnięcia (jak i wiele innych rzeczy).
  
 
poza fabrycznym wyposażeniem przybyło kilka drobiazgów(plug&play, instalacje w samochodzie na szczęście były):
  • regulowana kierownica,
  • regulowany fotel kierowcy,
  • regulowana wysokość świateł,
  • elektryczne i podgrzewane lusterka,
  • lampka w podsufitce, biały zegarek, chromowane elementy oraz drewnopodobne wstawki z wersji ghia,
  • podłokietnik z przodu.


fabrycznego alarmu nie posiadam, mam zamontowany zewnętrzny firmy AMT. W zestawie był wyposażony w niebieską diodę LED, która nijak pasuje do oświetlenia escorta. Z miernikiem w ręku, schematami w drugiej postanowiłem podpiąć się pod diodę immobilizera - tak jak fabryczny alarm z niej korzysta, zwłaszcza, że i tak demontowałem deskę aby zamontować biały zegarek z ghia.
Przy okazji demontażu, żarówki od zegarka szl.g trafił (od starości/wstrząsów...) - trzeba będzie zastąpić wszystkie żaróweczki kokpitu odpowiednikami w wersji LED.

Druga sprawa - bolce klapy bagażnika - każdy kto miał kombiaka sporadycznie musiał się użerać z niedziałającą tylną wycieraczką - styki szybko się brudzą. poprowadziłem kable, słupkiem a dalej przez otwory montażowe (tam gdzie lotka ma przewody od stopu) do klapy - od teraz (a właściwie od 2 tygodni) wkońcu spokój z tymi stykami - może je całkiem wywalę ale trzeba by plastiki wokoło przerabiać.



[ wiadomość edytowana przez: bkubica dnia 2015-09-05 20:22:36 ]
  
 
jesli chcesz u mnie lezy pompa absu na 4 kola. wiazke mialem ale komus z forum dalem i jest chyba we wrocku czujnikow z tylu nie mam bo ciezko je wyjasc w calosci

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
pompę mam (mam drugiego kombiaka na części) razem z wiązką, nic tylko przekładać. zakładam, że na chodniku tego nie zrobię

Nawet nie mam jak obejrzeć podwozia aby zobaczyć różnicę pomiędzy wersją na 2 i na 4 koła. Przypuszczam, że samo przełożenie pompy nie wystarczy - jedna (ta z dawcy, 4 punktowa) jest na podszybiu koło kierowcy, a ta druga gdzieś tam koło zbiorniczka płynu hamulcowego + inna ilość przewodów.
Obawiam się też różnic w elektryce - w tym 2 punktowym mam 2 przekaźniki ABS-u, w tym drugim są po prostu 2 zworki w skrzynce bezpieczników(K18 i K25/22 i 21)
  
 
lubię kosztorysy, w mojej branży wściekam się na kumpla który (w sumie mając rację) podaje cenę jednostkową, choć jest w stanie obliczyć cenę za całość. na koniec klient zaskoczony - 40tys. do zapłaty kiedy kamień kosztował 1000zł/m2

łożysko do mojego bobusia w sumie jest tanie, łącznik stabilizatora też. Podliczyłem co poza tym do ogarnięcia:

  • piaskowanie + konserwacja(dziur nie ma),
  • blacharka i lakierowanie(dziur nie ma),
  • swap(@kiciek - wiszę ci flachę),
  • zawieszenie etc.,
  • estetyka.


15-20k... fak :/



  
 
cool story
  
 
uruchomiles dylizans?

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
a gdzie, moknie u Krzyśka

jak się wydawało na pierwszy rzut poszła uszczelka. dzisiaj głowica zdjęta, na każdym tłoku po 2 pieczątki zaworów ssących

zawory całe, ślady stare, jakby po zerwanym pasku u poprzedniego właściciela.


[ wiadomość edytowana przez: bkubica dnia 2016-06-15 23:14:26 ]
  
 
konusowi raczej pasek się nie zerwał. Ale może jeszcze poprzedniemu właścicielowi.
Wrzucimy moje RQB Bartek.Nie ma sensu dalej się męczyć a cholera wie czy to coś da.
Sam widziałeś że słaba kompresja na 3 garze nie jest spowodowana głowicą, tylko blokiem.