Regulacja zaworów w niwie - jak zacząć?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od tygodnia posiadam nivkę 1,6 gażnik. ma przejechane około 160tyś i szczególnie na obrotach słychać zawory. Jeśli to tylko kwestia regulacji zrobię sam ale nie mam danych o luzach zaworowych. Pomocy!!!

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-04-10 22:19:39 ]
[ powód edycji: korekta tytulu ]
  
 
Cytat:
2005-04-10 22:16:56, sarak pisze:
od tygodnia posiadam nivkę 1,6 gażnik. ma przejechane około 160tyś i szczególnie na obrotach słychać zawory. Jeśli to tylko kwestia regulacji zrobię sam ale nie mam danych o luzach zaworowych. Pomocy!!! [ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-04-10 22:19:39 ] [ powód edycji: korekta tytulu ]


0,2 zarówno na wydechowych jak i ssących - ten sam silnik co w normalnych Ładach to i te same luzy

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2005-04-10 22:16:56, sarak pisze: Jeśli to tylko kwestia regulacji zrobię sam


Oby nic więcej... Źle ustawiony zapłon też potrafi spowodować dzwonienie zaworów??? A po 160 tys to gniazda zaworowe , wałek i aparat zapłonowy mogą być już trochę zużyte ...
  
 
zaplon powoduje dzwonienie - ale to w ten czas spalanie stukowe - dzwoni jak metalem o metal.
A co do luzow to chyba pomylka i powinny byc 0,15 a nie 0,2.
Sprawdz w ksiazce - gdzies jest na stronce klubowej typowo do niwy albo gdzies na ftp.
poszukam moze znajde.

no tak, 0,2 to ja ustawiam pod moj sportowy walek bo tak trzeba(tj tak glosi instrukcja do walka )
  
 
Oczywiście ustawiamy luz na zimnym silniku i powinno być tak jak napisał Krzysiek - 0,15.

0,20 to na ciepłym.
  
 
Cytat:
2005-04-11 18:27:26, Leszek_Gdynia pisze:
Oczywiście ustawiamy luz na zimnym silniku i powinno być tak jak napisał Krzysiek - 0,15. 0,20 to na ciepłym.


Różne są opinie, np. u inż. Czecha zaworki ustawiaja na gorącym silniczku

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Na goracym? A to ciekawe - ja zawsze slyszalem zeby na zimno - poza tym moze to i lepiej na cieplo z racji rozszerzalnosci cieplnej metalu, w ten czas moze na ne super mikrometry jest lepiej, tylko z drugiej strony na cieplym tj na jak cieplym? bo to chyba bardzo istotne.


A wracajac do tematu ksiazki Niwy, to odnalazlem ja u siebie na dysku, i niestety pech chcial ze skan w tym miejscu jest niewidoczny na instrukcji ustawiania(byc moze jest jakas tabela jeszcze z danymi)
Chyba ktos ksiazke usmarowal przed skanem
  
 
eh łezka sie w oku kręci jak sie sprawdza takie tematy żeby zobaczyć jakie maja być luzy zaworowe

Pozdrawiam
  
 
Same fachowcy. Luz ustawiamy na silniku, który ma 20C°, 0,15mm na wszystkich.
  
 
Aleście wykopali trupa