Czekoladowa чeтвёpka dawbialo1 - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2016-10-12 08:40:54, morphio pisze:
błogosławiony, który ma zapłon elektroniczny



A dużo z tym roboty? Nie mogę namierzyć na forum żadnego opisu jak to zrobić.

I czy taki aparat trzeba ściągać z Rosji czy można coś dopasować.
  
 
Kupujesz gotowy zestaw od Bartka.
  
 
Dziwna sprawa. Nie włącza mi się wentylator chłodnicy. Zwarcie przewodów od czujnika w chłodnicy go uruchamia więc myślałem, że problem jest z tym czujnikiem. Założyłem jednak nowy i wciąż to samo. Silnik się grzeje, a wentylator nie startuje. Macie pomysły co teraz sprawdzić? Czujnik temperatury w silniku chyba nie ma nic do tego...
  
 
Zasilanie w skrzynce bezpieczników
  
 
Ale prąd dochodzi, bo jak stykam końcówki, które wchodzą do czujnika w chłodnicy, to wiatrak rusza. Źle myślę?
  
 
Źle zrozumiałem twój wcześniejszy post. W takim razie wymień chłodnice na nową.
  
 
Żebym zrozumiał: jaki to może mieć związek z wentylatorem? Chłodnica nie jest nowa, ale pracuje cała od dołu do góry więc zakładam, że nie jest w środku przypchana. Może nowy czujnik też jest zepsuty?
  
 
Termostat sobie przy okazji zmień. Ja w hondzie miałem tak że czujnik był ok chłodnica cała gorąca a samochód się grzał. Zmieniłem termostat i elegancko działał
  
 
sprawdził bym pompę płynu chłodzenia
  
 
Najtańsze pompa 60 zł termostat 20 chłodnica 130
  
 
Termostat sprawdzałem w garnku i wydaje się ok, zresztą otwiera drugi obieg, a to jest chyba całe jego zadanie.

Zostaje pompa lub chłodnica. Zakładam, że i zbyt słaba pompa i nieefektywna chłodnica powodują, że układ się za szybko przegrzewa. Ale dlaczego wentylator nawet nie próbuje go chłodzić? Czujnik wentylatora powinien reagować na temperaturę cieczy i uruchomić wiatrak około 90 st. A tu wiatrak cały czas stoi.
  
 
mozna tez sprawdzic czujnik tak jak termostat w garnu
  
 
też to chciałem zasugerować
a jakie są objawy tego że ci się grzeje silnik ? wywala szambo w zbiorniczku czy masz wskazówkę na czerwonym polu ?


[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2016-11-04 20:16:26 ]
  
 
Mówicie o zbadaniu rezystencji przy temperaturze 100 stopni?

Za pierwszym razem wyrzucilo mi płyn przez korek. Gdybym tego nie pilnował to zakładam, że objaw się powtórzy
  
 
albo wręcz czujnik z kablami w garnku a obok żarówka z baterią, powinno sie zapalić przed zagotowaniem
  
 
Ten czujnik nie ma rezystancji, jest tylko on/off.
  
 
Czujnik kosztuje niecale 20 zl kup go zmień jeśli dalej bd dupa to na twoim miejscu zmienil bym na bank termostat i pompe. Chlodnica moim zdaniem moze tu byc najmniej winna. Chyba że ktoś kiedyś wlał uszczelniacz
  
 
Czujnik już zamówiony. Dam znać jak coś się wyjaśni.
  
 
Nie wiem jak to możliwe, ale wymieniłem jeszcze raz termostat i dmuchawa chłodnicy się załączyła. Dziwne, bo byłem pewien, że termostat działa. Drugi obieg otwierał, a do tego miał nie więcej niż rok.

Wrócił natomiast problem, który miałem latem czyli problemy z rozruchem jak jest wilgotno. Myślałem, że po wymianie przewodów mam spokój, ale jednak nie. Zajrzałem do aparatu zapłonowego i było tam dość wilgotno. Styki jakby zasniedziałe. Kopułka też była rok temu wymieniana, ale chyba trzeba zmienić skoro pod nią wilgoć.

Dobrze myślę, że wilgoć w aparacie zapłonowym jest przyczyną problemów z rozruchem? Do tego silnik nierówno pracuje, czasem traci obroty. I jest to bardziej wyraźne na gazie. Na benzynie jest symboliczne, ale też jest.
  
 
Hehe. Powiem ci też bardzo długo myślałem jak to się dzieje że przez termostat nie załącza sie wentylator i do tej pory mnie to ciekawi i snuje różne teorie hehe.Niby jak termostat siada dół chłodnicy powinien być zimny a u mnie cała chłodnica była gorąca i sie nie załączało. Może po prostu poszedł odpowiedni obieg płynu i czujnik w końcu dobrze "odczytuje" temperaturę. Zmień odrazu palec rozdzielacza. Mi się wydaje że te kopułki sa gówno warte. Ja znalazłem do swojej starą oryginalną z zapasów poczyściłem ją i jest elegancko.