Strumienica aktywna dolotu - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chyba że ktoś ma wszystko razem z zamkami i kluczykami za jedyne 1000 zł
  
 
ale Ty masz blacktopa, a nawet nie wiesz czy chłopak ma escorta z klimą
  
 
jak dla mnie, normalna cena
  
 
w mondeo mk2 też bywa silvertop i część chyba jest na ecc5.
byleby z kluczykami był...

Z braku laku to pociągnie ci to komp z 1.6. to nie jest jakaś mega zaawansowana jednostka sterująca. nie zauważy że masz inny silnik - dostroi się. ciężko powiedzieć ile koni wtedy ci da, ale na bank powyżej setki



[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2016-01-10 15:27:37 ]
  
 
tak jak pisałem kompa mam od 1.8 EEC-V, to może pójdzie faktycznie na nim, auto nie posiada klimy.
  
 
Cytat:
2016-01-10 14:00:22, jethro pisze:
W Warszawie dałem w lipcu 650 zł za silnik z całym osprzętem, kupiony na szrocie. Była to jedna z droższych opcji jakie miałem w okolicy.


400 ze skrzynia tak jak wyciagniety z auta z całym złomem tyle ze w sosnowcu


A co do swapa, potrzebujesz to co Ci Darek napisał. Silnik siada na twoje łapy bo to taki sam silnik jak 1.6, kompa trzeba troche poszukać bo jest "trudno" dostepny, by dobrze zabanglał musisz zmienic kabelki we wtyczce bo mondeo mialo inaczej. Tak w duzym skrocie.

Co do dolotu sa dwie szkoły Kolektor dolotowy escort 1.8 115 koni albo mondeo 1.8/2.0
  
 
Kolego "Wymiot" Co do kolektora ssącego nie widze róznicy miedzy swoim a tym z 1.8 /2.0, u mnie siedzi plastikowy, chyba że chodziło Ci o ten aluminiowy? tutaj podaje linki ja mam taki http://allegro.pl/kolektor-ssacy-1-6-zetec-ford-escort-mk7-97-00-i5580121878.html , a do mondeo 2.0 jest taki http://allegro.pl/ford-mondeo-mk1-mk2-2-0-16v-kolektor-ssacy-i5273675254.html Chyba ze sie myle i srednica wlotu jest mnimalna i nie zauważalna .

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-01-10 20:14:38 ]
  
 
to ze nie widzisz to nie znaczy ze nie ma. skoro maja inne numery i na kolektorze do 1,6 jest wybite 1,6 ado 2,0 jest wybite 1,8/ 2,0 to znaczy ze jakas roznica jest.
  
 
W fordzie czasem różne numer określają te same części
  
 
to sobie popatrz na srednice kanałów. zobaczysz ze różne numery nie oznaczają tej samej czesci, popatrz sobie tez na wymiary zewnetrzne kolektora (szerokosc od silnika w strone grodzi)
  
 
Napisałem do sprzedawcy żeby podal mi srednice otworu wlotowego, jedyne co zauwazylem na tych kolektorach to wyjscia na węzyki od podcisnienia poprostu są w innych miejscach i jakies dodatkowe otwory do montażu jakiś podzespołów, zobaczymy co z tymi średnicami jest czy faktycznie jest zauważalna chyba ze ktoś ma taki kolektor od 2.0 to niech zmierzy średnice tutaj w tym miejscu A ja zmierze u siebie i porównamy ok.
  
 
pisalem o plastikowych, uwierz maja inna srednice runerow.

Macałem wszystkie 3, 1.6, 1.8 115 i ten z mondeo, 1.6 masz najmniejsze srednice
  
 
A ten z mondeo 2.0 z mk1 czy mk2 podejdzie do mojej głowicy bez problemu?? tutaj znalazłem komplet uszczelek do kolektora ssącego nie ma znaczenia czy 1.6 czy 2.0 tutaj link http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-kolektora-ssacego-1.6-1.8-2.0-Zetec-E-od-091999-%E2%86%92/2578 , no ale dobra bede dzisiaj mial odpowiedż od tego goscia co sprzedaje te kolektory ma kolektor od 1.6 , 1.8 i 2.0 16V dla penosci wole sie jeszcze upewnić przed zakupem.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-01-11 07:06:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-01-11 07:06:43 ]
  
 
tak siadaja na twoj silnik. Pamietaj tylko by kolektor był z mdo ze silvertopem bo sa inne wtryski a nie przerabialem jeszcze podpinania ich do escorta
  
 
A wtryski z 2.0 zagraja przy moim sterowaniu, bo wtedy kupiłbym komplet kolektor razem z wtryskami.
  
 
tak, tylko mimo wszystko komp 1.6 nie ogarnie ich do konca.
Jaki wymiary Ci wysłali ?
  
 
A czemu komp ma ich nie ogarnąć "do końca"? Rozwiń nieco tą myśl.
  
 
Cytat:
2016-01-17 09:43:15, Wymiot pisze:
tak, tylko mimo wszystko komp 1.6 nie ogarnie ich do konca.



Komp z 1.6 ogarnie też wtryski z N7A.

-----------------
2004-2007: FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI
2007-2010: Ford Escort Flair 1.8 16v (RKC) MK7 Turnier
2010-2016: Ford Escort CLX 2.0 16v (NGA) MK6 Hatchback 5d
2016-20xx: Ford Focus Ghia 2.0 16v MK1 FL Turnier
2019-20xx: Ford Escort XR3i (RQB) MK5 Cabrio
  
 
Pozwolę sobie naprostować to wszystko co tu przeczytałem, bo mimo, że temat stary jak to forum to nadal pełno tu domysłów.

Skoro siedzi u Ciebie komp z 1.8 to na razie go po prostu zostaw i nawet nie dotykaj. Będzie Ci dużo łatwiej diagnozować ewentualne problemy gdy będziesz wiedział, że elektryki nie ruszałeś. Tak orientacyjnie na silniku 2.0 pod kompem z 1.8 RKC powinieneś mieć 190Nm w okolicy 4500RPM i co ważniejsze to jakieś 160Nm w okolicy 2000RPM. Oczywiście jak założysz słabsze wtryski albo wydech czy dolot mniejszy niż ten w 2.0 to spodziewaj się gorszego wyniku.
Kompa to sobie możesz zmieniać jak już będziesz miał auto, które odpala i jeździ.

Co do kolektorów dolotowych to nie ma żadnej szkoły wsadzania kolektora z Escorta 1.8 RKC 115KM, bo ten kolektor wsadza się tylko do Fiesty gdzie ściana grodziowa jest 3cm bliżej silnika niż w Escorcie. Wsadzając 2.0 do Escorta wsadzasz je razem z kolektorem z 2.0, bo mieści się bez żadnego kłopotu. Mam oba te kolektory i escortowy ma naprawdę sporo chudsze kanały.

W twoim przypadku w grę wchodzą kolektory od następujących silników 2.0 Zetec:
NGA (Mondeo MK1 i MK2 do maja 1998 ) - tego szukaj w pierwszej kolejności najlepiej w zestawie z przepustnicą, krokowcem, kompletną listwą paliwową i wiązką wtryskiwaczy (inna wtyczka krokowca)
pod przepustnicą 3 przyłącza podciśnień

Od biedy może też być z blacktopa, ale nie wiem jak tam z listwą paliwową
NGB, NGC, NGD (Mondeo MK2 od maja 1998 )
2 podciśnienia pod przepustnicą i inną flanszę od przepustnicy
EDBA, EDBB, EDBC, EDBD (Focus 2.0)
3 podciśnienia i jeszcze inną flanszę przepustnicy (wydaje mi się, że są jeszcze inne)
EDDB, EDDC, EDDD, EDDF (Cougar 2.0)
4 podciśnienia pod przepustnicą
Każdy z powyższych wygląda na pierwszy rzut oka tak samo i tak samo dobrze pasuje do głowicy.
Na każdy z nich będzie pasowała aluminiowa przepustnica z silvertopa NGA i takiej szukaj. Wszystkie przepustnice z Escorta będą za wąskie, natomiast wszystkie przepustnice z blacktopa będą Ci robiły problem z TPSem, który będzie się objawiał opóźnieniem reakcji silnika na wciśnięcie gazu. Niestety trzeba na tą przepustnicę przełożyć sobie mechanizm linki gazu z Escorta, bo w Mondeo są inne przełożenia i jak tego nie zrobisz to będzie Ci się otwierać tak mniej więcej na 70% przy pedale wcisniętym w podłogę.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-01-18 03:01:46 ]
  
 
w gwoli scisłosci kolektor dolotowy z mondeo do fiesty tez wchodzi... tak mam u siebie, co do kolektora z focusa blacktopa to jest zupełnie inna listwa wtryskowa inaczej montowana, wiec trzymaj sie tego z silvertopa.