Drgania na 5-biegu..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie, mam pytanie...może u was się kiedyś tak działo ,otóż:::
mam skrzynie 5-ładowską... i teraz tak..
jak jadę na 4 biegu- wszystko jest ok- czy to 80km/godz...100 czy 120..
nic nie telepie...
jak przerzucę na 5, zaczyna drgać, trząś i telepać..
przy niewielkich prędkościach,,np 80 tego tak nie czuć..ale..np:
jadę na 4-biegu..rozpędzam się powiedzmy do 100...przełączam na 5-bieg i padaczka...trzesie...wrzucam z powrotem na 4 jest ok..
najgorzej jest jak jade na 5-biegu np 90 i wcisnę mocniej gaz....wtedy to aż czuje w żołądku

pomocy>>>????
  
 
Witam. Podpinam się pod ten temat z moją samarą 1500 na gaźniku. Świece wymienione, przewody również oraz rozrząd. Przy ruszaniu występuje też taki moment przydławienia i jeśli nie dodamy więcej gazu czasami może silnik zgasnąć. No i ten efekt drgań wyczuwalny na desce przy prędkościach ok. 80 i przyspieszaniu na 5 biegu. Nie pochodzi to na pewno od kół, ani tarcz hamulcowych. Zauważyłem również, że nie przyspiesza jak dawniej. Czy może być coś z gaźnikiem, sprzęgłem itp? Kupiłem jeszcze na wszelki wypadek zestaw naprawczy gaźnika i filtry. Proszę o pomoc i naprowadzenie na usterki.
  
 
Sprawdź półosie.
  
 
Wymieniałem też ostatnio rozprutą gumę na przegubie od strony skrzyni, więc raczej sprawdzili czy pod tym względem wszystko ok. Jednak wówczas problemu drgań im nie zgłaszałem. Czy samemu mogę to 100% sprawdzić na placu przy max. skręconych kołach? To jednak może być coś innego.
  
 
Półosie w porządku. A czy nie mógłby to być problem elektryki, cewki itp? Co sprawdzać?
  
 
Cytat:
2016-02-23 19:04:10, klema_young pisze:
Półosie w porządku. A czy nie mógłby to być problem elektryki, cewki itp? Co sprawdzać?



Można próbować obstawiać silnik za przyczynę usterki. Warto zacząć od aparatu zapłonowego (o ile występuje) oraz gaźnika (czyszczenie, regulacja).

[ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2016-02-23 20:09:32 ]
  
 
sprawdź poduszki silnika i skrzyni
podporę wału napędowego z krzyżakami i
oraz ewentualnie łożyska skrzyni biegów
  
 
Cytat:
2016-02-23 22:39:51, morphio pisze:
sprawdź (...) podporę wału napędowego z krzyżakami (...)



W samarze?
  
 
Cytat:
mylkus3 pisze: W samarze?


a tego akurat nie doczytałem
  
 
Cytat:
2016-02-24 17:38:59, morphio pisze:
a tego akurat nie doczytałem



Jak to ty.
  
 
Na wtorek jestem umówiony na przegląd gaźnika. Jest też efekt taki, że po zdjęciu nogi z gazu podczas przygazówki następuje takie zawyrczenie, rezonans. Tak samo na luzie podczas dodania sporej ilości gazu w pewnym momencie wchodzi to wyrczenie i rezonans. Auto jeździ od początku tylko na benzynie. No chciałbym, żeby było fajnie jak dawniej. Szkoda, że sporo fachowców już nie funkcjonuje na rynku. Myślę też o jakimś drobnym tuningu, ale zupełnie nie mam koncepcji, kto mógłby mi pomóc w okolicach Częstochowy, Śląska. Po prostu gdzieś niezbyt daleko.
  
 
Cytat:
2010-07-24 00:08:04, janjestemjan pisze:
panowie, mam pytanie...może u was się kiedyś tak działo ,otóż::: mam skrzynie 5-ładowską... i teraz tak.. jak jadę na 4 biegu- wszystko jest ok- czy to 80km/godz...100 czy 120.. nic nie telepie... jak przerzucę na 5, zaczyna drgać, trząś i telepać.. przy niewielkich prędkościach,,np 80 tego tak nie czuć..ale..np: jadę na 4-biegu..rozpędzam się powiedzmy do 100...przełączam na 5-bieg i padaczka...trzesie...wrzucam z powrotem na 4 jest ok.. najgorzej jest jak jade na 5-biegu np 90 i wcisnę mocniej gaz....wtedy to aż czuje w żołądku pomocy>>>????



Piąty bieg w ładzie jest przykrecany śrubą do wałka. Być może jest luźna, albo jeszcze lepiej, urwana. Bo lubi się urwać. Trzeba zdjąć tylny dekiel i sprawdzić.
  
 
Sprawdziłem i nie to, ale znalazłem przyczynę. Po pomiarze ciśnień wyszło 4,5 atm na trzecim. Auto po prostu nie miało mocy, choć można było je rozpędzić do 150.
  
 
brawo Ty
no to teraz kapitalka cię czeka