Jakie felgi, 16 czy 17 lepiej wybrać do RS-a?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Wiem, że tematów już trochę jest na ten temat, ale jakoś nie mogę znaleźć konkretnych odpowiedzi. Planuje zakup kół letnich i nie wiem co wybrać. Poprzednio miałem 195/50 R15, przód -60, tył -40 na kicie weitec-a. Jeździło się na tym całkiem dobrze. Teraz szukam czegoś większego. W grę wchodzi 205/45 R16 lub 205/40 R17. Dużo twardziej się zrobi?
Mam na oku fajne kapcie właśnie w rozmiarze 205/40 R17 ET 25, upcham to jakoś w nadkola? Czytałem dużo wątków, ale każdy piszę co innego. Gdyby ktoś miał zdjęcia mk7 na takich kołach, mógłby podesłać.

Pozdrawiam
  
 
Kup sobie jakieś R16 7,5/9,0 , przód pod oponę 195 i będzie się ładnie prowadził.
  
 
r17 już jest twardo. 16 cali to kompromis.
  
 
O szerokości felgi nic nie wspomniałeś. A to tez ma znaczenie.
Inaczej siada fela z kosiarki z et25 8j a inaczej wolfa z et25 7,5j

Przy rsie ja zostaje w 15". Jak dałem 16" juz troche mniej frajdy z jazdy miałem. 17 jeszcze bardziej shamuje auto. Jednak to tylko moje odczucia. Nie musisz sie nimi kierować.

Nie znajdziesz konkretnej odpowiedzi bo ile aut tyle felg. Jedni wrzucają 10j i sie jarają a inni płaczą przy 7,5j juz . Przy et 20. przykładowo rzucam teraz .
  
 
Szerokość chyba 7 cali, przynajmniej w takim rozmiarze głównie ta felga występuję. Muszę jeszcze gościa dopytać. Bardziej się kieruję ku 16-stce, na razie się trafia 17. Chodź co kupię, to jeszcze nie wiem Mam czas do marca.
  
 
Magister jak będziesz chciał w dobrej cenie 17 u Frasika w Ochojnie to podjedziemy razem i inna cena będzie niż na stronie Opony fm
  
 
Wiem gdzie, kiedyś tam kupowałem. Oczywiście po rabacie, córkę właściciela znam ale nie będę kupował nowych opon. Za droga impreza.

[ wiadomość edytowana przez: magister47 dnia 2016-01-22 23:22:16 ]
  
 
17 ladnie wyglada nic pozatym prowadzi sie tragicznie ;/
  
 
Cytat:
2016-01-23 06:09:27, bezgranicznieoddany pisze:
17 ladnie wyglada nic pozatym prowadzi sie tragicznie ;/


Dokladnie escort to nie audi 16 komfort wyglad 7,5/9J z tylu to max, zalezy jakie et. Jak chcesz mega nisko to 15" maks inaczej bedzie opona dobijala z przodu. Chyba ze chcesz lans to i 17" na mega glebie wejdzie ale pojedziesz tylko prosto a o ostrych zakretach zapomnij. Pamietaj rs ma sie trzymac w zakrecie a nie na prostej. Na prostej ma go nie sciagac
  
 
jak koledzy mowia. 16". 7,5/9 cali. ladnie wyglada i normalnie sie jezdzi Maciek swietnie to ujal
  
 
Wydasz raz 800-1000 zeta i masz spokój na 3-4 lata bez jakichś upaleń wielkich ,ja bym kupił np: Presto bo to fajne opony w dobrej cenie lub w tym tygodniu mieli wyrób Continentala zwany TYFON za 800komplet i na suche drogi zajebiste gumy są
  
 
Na suchym to i uzywka bez bieznika jest mistrzowska.
  
 
Do RSa max 16 i to na nikim profilu.ale najlepiej się sprawdza na fabrycznym rozmiarze(195.50.15) fakt,na suchym nawet guma w taczkach dobrze trzyma...wszystko wyjaśnia się jak popada
  
 
Cytat:
2016-01-23 14:21:16, thomas77 pisze:
Wydasz raz 800-1000 zeta i masz spokój na 3-4 lata bez jakichś upaleń wielkich ,ja bym kupił np: Presto bo to fajne opony w dobrej cenie lub w tym tygodniu mieli wyrób Continentala zwany TYFON za 800komplet i na suche drogi zajebiste gumy są



Ale ja wolę wydać 800-1000 zeta za używki i mieć spokój na 2-3 lata.
Za 200 zł/szt. to kupię dobrą nową 14-stkę. Jak mam kupować jakieś dziady, to wolę dobrą używkę.

Cytat:
2016-01-23 22:16:03, lukirs pisze:
Do RSa max 16 i to na nikim profilu.ale najlepiej się sprawdza na fabrycznym rozmiarze(195.50.15) fakt,na suchym nawet guma w taczkach dobrze trzyma...wszystko wyjaśnia się jak popada



Kurcze, nie wiem właśnie na co się zdecydować. Na 15" fajnie się jeździ, ale jeździłem escortem bez gleby na 16" 205/45 i jest też bardzo dobrze, albo i lepiej. Na pewno lepiej hamowało. Poza tym na 195 jak wchodzę w zakręty na 2 biegu z butem w podłodze, to się wyzbierać nie mogę.
  
 
Nie będę Cię przekonywał,dla mnie optymalnym rozwiązaniem jest 195.50.15 może jeszcze 205.50.15...przy większych rozmiarach traci na przyspieszeniu i nierównościach.
  
 
słuchaj łukasza.
Mam 17" na glebie ale ja tym autem mało jeżdżę. Komfort żaden, wygody już dawno tam nie było. Fajnie się na prostej trzyma i ładnie wygląda.
  
 
A mi tam dobrze się jeździ na 205/45/R16. Plusy takie ze nie zrywa przyczepności przy starcie, świetnie trzyma się na zakrętach, porządnie hamuje. Minusy to ze przy zakręcie na granicy przyczepności i dobiciu amortyzatora przytrze lekko o plastkowe nadkole z przodu (w miejscu gdzie jest nadkole trzymane przez błotnik) no i lekko gorsze przyspieszenie oraz wrażenia przy starcie gorsze bo nie pali gumy a wiadomo ze to sprawia przyjemność i podmosi emocje.


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2016-01-25 00:21:22 ]
  
 
W takim razie chyba skupię się na 16". Z tego co czytałem, gadałem z kilkoma osobami, to waga koła w większości spowalnia auto. Szerokość gumy ma mniejsze znaczenie. Im większa felga, tym cięższa, tym bardziej spowalnia, gdyż ciężar jest dalej środka koła, jest wtedy duża dźwignia. Felgi jakie mnie interesują, to OZ superleggera lub ultraleggera. Waga 15" to 5.6 kg, 16" 6,6 kg, 17" 7,3 kg. Postanowiłem zważyć swoje alu 15" - 6,7 kg, za to stalówka 14" ok 7,3 kg.
Ciekawe, czy byłaby różnica w osiągach, między 16 z OZ, a 16 z kosiarki, która pewnie jest znacznie cięższa (raczej na pewno, patrząc, że oz ma 7J a ford 8J). Nie mam dostępu do innych felg, bo bym zważył z ciekawości.
Gdyby się komuś chciało, zważyłby felgę, bądź całe koło 16 lub 17 cali, tak dla porównania.
  
 
Lekka felga to nie koniecznie dobra felga - zwłaszcza na nasze drogi ...
  
 
I wybór padł na 16" 7J ET25. Jak założę komplet, to wrzucę zdjęcia i się pochwalę, bo na razie tylko na przód przymierzam i testuje, czy nie trze. Guma 205/45. Co mnie martwi, po koleinach auto jedzie gdzie chce... Żółte poliuretany w stanie idealnym, ciekawe, czy się coś innego rozleciało, czy tak ma być. W przyszłym tygodniu jadę na przegląd, jak nic nie wyjdzie, to się zmartwię.