Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ok. wiec poszukiwania rozpoczynam, a co kolega napisał żeby kompa zostawić tylko dołożyc det3 , nie rozumiem
  
 
Tak naprawdę to wszystkie te komputery do Zeteców zbierają ten sam zestaw sygnałów i ten sam wysyłają. 1.6, 1.8 czy 2.0 kompy są takie same tylko różne mają mapy paliwa. Instalując do tego DET3 masz możliwość wykonania korekty map paliwowych.

Poza tym mając już zainstalowaną właśnie tak zwaną świnię otwierasz sobie pole do popisu na kolejne mody i kolejne korekty mapy paliwa.
Potem zmienisz sobie wydech, zrobisz jakiś porting, dasz większą przepustnicę czy wtryski to łatwo to potem przestroić, żeby rzeczywiście mocy przybyło.


W moim przypadku było tak, że seryjnie było 1.8 RKC 115KM. Potem wymieniłem na 2.0 sam silnik, komputer został ten co był. Silnik absolutnie normalnie na tym kompie pracuje, bo wszystkie czujniki są w 2.0 takie same. Z seryjnym wydechem z Escorta wypluło to mizerne 127KM i właściwie to tylko trochę lepiej jechało z dołu, bo było więcej momentu. Potem do tego motoru wleciał jedynie kompletny nierdzewny wydech na rurze 60mm z nierdzewnym kolektorem 4-2-1 i po wystrojeniu na decie3 skończyło się, że ten sam seryjny motor wypluł 156KM i płaskie 210Nm momentu, a nadal siedzi tam seryjny komputer z 1.8.
  
 
pamiętać trzeba, że sterownik z 1.6 zalewa motor...spalanie ( w moim przypadku 16-19l ), czarne kruki ale i fascynująca praca już od samego dołu...jednakże auto ma mi służyć do jazdy codziennej i wleciał sterownik od mdo 2.0 bez immo.
W tym przypadku trzeba pamiętać o całej kabelkologi (jak coś..to gdzieś mam jeszcze schemat które piny nalezy przełożyć.
  
 
Cytat:
2016-07-01 00:38:11, Dawido1205 pisze:
pamiętać trzeba, że sterownik z 1.6 zalewa motor...spalanie ( w moim przypadku 16-19l ), czarne kruki ale i fascynująca praca już od samego dołu...jednakże auto ma mi służyć do jazdy codziennej i wleciał sterownik od mdo 2.0 bez immo. W tym przypadku trzeba pamiętać o całej kabelkologi (jak coś..to gdzieś mam jeszcze schemat które piny nalezy przełożyć.


wszystko poprawnie, ale w tym przypadku bezużyteczne
  
 
pierwsza cześć w sumie nawet użyteczna

tak czy siak najlepiej pakować świnie, bo jest wtedy potencjał grzebać coś dalej, a gdyby projekt upadł to DET3 jest łatwo sprzedawalny.
  
 
IMHO trzeba dać świnię, bo na samym kompie z 1.6 to będą cuda na kiju, cała operacja wtedy traci sens
  
 
Witam, niedługo bede zabierał sie za przekładke silnika teraz tylko mam dylemat jak go z budy wyrwać wiadomo wyciągne go bez skrzyni biegów skrzynie odkrece i odsune i silnik w górę ile taki silnik waży mniej wiecej 100 - 150 kg. drugi silnik ma przyjsc do mnie w czwartek dlatego zastanawiam sie jak sie przygotować do wymiany mam garaż mam kanał do dyspozycji. a jeszcze mam jedno pytanko ten silnik jest ze spręzarką od klimy co mam z nia zrobić bo u mnie w aucie nie ma klimy mogę ja sciagnąć czy z nia normalnie jeździć ?

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-13 18:03:09 ]
  
 
i tak przykreczasz osprzet z twojego wiec reszta Ci sie nie przyda. Ja wole targać silnik ze skrzynia
  
 
Tzn, ze sprężarke od klimy normalnie zdejmuje , przekladam tylko alternator i pompe wspomagania, kolektor wydechowy i poduchy silnika bo wiadomo w mondeo on jest inaczej zawieszony dobrze mysle czy jeszcze cos mam do zmiany silnik moge wzaść razem ze skrzynia takze moze i lepiej.
  
 
skrzynia zostaje twoja, zmieniasz miske i smok pompy oleju bo sa inne i dobrze zmienic pompe oleju by miec filtr oleju z escorta
  
 
A dlaczego muszę zmienić miske i smoka oraz pompe z escorta nie podejdzie to co jest w mondeo mk2 ? proszę o konkrety.. co musze zmienić w mechanice i w elektryce mam sterownik EEC-V 104 piny .

Panowie mam mozliwość wziecia silnika 2.0 od mondeo mk2 kompletny wraz ze skrzynia biegów za 450 zl z przesylką, lub silnika 1.8 115 KM od escorta rownież kompletny tez 450 zl. od tego samego goscia jezeli duzo problemów jest z przełożeniem 2.0 to może wezme ten 1.8 tylko też siedzi w nim spreżarka od klimy. Nie wiem co mam już sam zabrać do jutra mam dac odpowiedź bo gosciu bedzie już wysyłał.
[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 00:15:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 10:42:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 10:43:38 ]
  
 
co ty sie tak uparles na problem ze sprężarka klimy ?

bierzesz slupek 2.0 przykrecasz swoj osprzet i ogien. Miska jest inna w mondeo, czyli inny smok. Pompa przy "okazji" do wymiany bo jak pisalem by miec dlugi filtr. Pompa wody z escorta. Przepustnica mondeo
  
 
ok. ok. a z elektryka nie bede mial problemów silnik powinien na moim sterowniku normalnie ruszyć ? Ten kolega chce mi oddać silnik cały kompletny ze skrzynia od mondeo 2.0 mk2, takze biore w calosci najwyżej klamoty odsprzedam gdzies tam.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 22:42:27 ]
  
 
Targanie silnika bez skrzyni w escorcie, odkręcanie skrzyni przed wyjęciem to dokładanie sobie niepotrzebnej roboty.
Ale jak ktoś lubi, to czemu nie
  
 
Nie wiedziałem że lepiej wyjąć silnik ze skrzynią dam rade w dwie osoby to wytargać .
  
 
majac podnosnik samemu dasz rade, kompowi bedzie obojetne czy to 1.6/1.8/2.0
  
 
No bo czytałem kilka tematów w internecie to niektórzy iszą ze ten sterownik z escorta nie ogarnia wtrysków z mondeo że niby są dłuższe czasy i silnik jest zalewany na wolnych obrotach ciekawe jak jest to z samoadatacja bo przecież komuter wtedy chyba sie sam dostraja , a ja mam już założony EEC-V to powinien sobie poradzić.
  
 
Jakby te kompu obskakiwaly wszystkie silniki to by nie robili różnych kompow. Oczywiście na jakiś czas można sobie użyć tego z 1.6 ale docelowo powinien być dwdykowany do silnika i osprzętu,zwłaszcza jak silnik jest często używany na maxa,bo wtedy nie ma korekty za pomocą sond. Zresztą te korekty też tylko w pewnym zakresie działają.
  
 
Ok. wiec ja posiadam dokładnie taki na komputerze pisze LONG EEC-V 95AB-12A650-LB , tutaj kolega mi to sprawdził i wrzucił opis "jest to komp 95AB-12A650-LB od EEC 1, Module LPE 101, Nie Kalibrowany do Escorta Od: 01-08-1995 Do: 31-08-1997 1.6L Zetec-E, CTX, Z Immobilizerem Silnika lub Od: 01-08-1995 Do: 30-09-1996 1.8L Zetec-E EFI (115PS), Przekł.mech.ustawiona wzdłużnie, Z Immobilizerem Silnika" I może pracować zarówno na silniku 1.6 i 1.8 , ciekawe czy na 2.0 tez sobie poradzi. Jaki waszym zdaniem powinienem szukać od mondeo żeby był oczywiście
EEC-V i bez immo sa jakieś oznaczenia.
  
 
Jeśli wszystkie czujniki będziesz miał podpięte i sprawne to 2.0 też Ci normalnie odpali i pojedzie. Jak już pisałem wcześniej jeździłem przez 3 miesiące Escortem gdzie był komp z 1.8 115KM, a silnik siedział 2.0.

Silnik byś wreszcie kupił, a nie się głupotami zajmujesz. Jak Ci silnik zagada już w budzie to sobie będziesz żonglował kompami, albo dokładał świnię.