Spalanie stukowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc,

Pacjent to Citroen C1, w którym siedzi 1KR-FE.
Nie ma check-engine. Jezdzi normalnie.
Problem wystepuje tylko przy jezdzie w trasie na 4 i 5 biegu przy gwałtownym depnięciu gazu - zaczyna dzwonić, klasyczne spalanie stukowe. Odpuszczam gaz lub dawkuje go stopniowo, dzwonienia brak.
Gdzie zacząć poszukiwania przyczyny, albo co ważniejsze - jak to usunąć?
To nie jest nowy problem, występuje od dłuższego czasu, tankowane na różnych stacjach, paliwo wykluczam.
Przebieg silnika - 100.000

Pozdr
  
 
Cytat:
2018-01-16 18:28:21, jakr pisze:
Czesc, Pacjent to Citroen C1, w którym siedzi 1KR-FE. Nie ma check-engine. Jezdzi normalnie. Problem wystepuje tylko przy jezdzie w trasie na 4 i 5 biegu przy gwałtownym depnięciu gazu - zaczyna dzwonić, klasyczne spalanie stukowe. Odpuszczam gaz lub dawkuje go stopniowo, dzwonienia brak. Gdzie zacząć poszukiwania przyczyny, albo co ważniejsze - jak to usunąć? To nie jest nowy problem, występuje od dłuższego czasu, tankowane na różnych stacjach, paliwo wykluczam. Przebieg silnika - 100.000 Pozdr


Spalanie stukowe wystepuje w zasadzie glownie z powodu dziadoskiego paliwa Może tez być komora spalania zawalona nagarami które się zarza i wtedy tez może zjawisko wystapic zwłaszcza jak jeździsz po miescie i niemrawo.Przegon go z 200 km po trasie dynamicznie jezdzac lewym prawym pasem przybierając pobocza jakiś slalom miedzy przydrożnymi drzewami ..a tu już mnie ponioslo Chodzi o to żeby silnik pracowal na pelnych obrotach.
Wtedy nagary się wypalają.A jak nie pomoze to już tylko paliwo

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zatem tak:

- ten problem wystepuje od kiedy pamiętam
- nowe świece wlecialy 10 tkm i nic sie nie poprawiło
- robiłem płukanie komór spalania (5tkm temu) pod kątem rozpuszczania nagarów na pierścieniach (zwiększone zużycie oleju), przez otwór świecy (o to chodziło https://www.youtube.com/watch?v=LdaLvVQskqo), więc nie podejrzewam nagarów.
- pojechałem trasę nad morze (w sumie 600 km i nie snułem się prawym pasem) i ciągle to samo, jechałem poniżej granicy spalania stukowego (pojawia się powyżej 130km/h)
- tankuje na różnych stacjach
- może zrobię test i kupię jakiegoś octan boostera i zobacze czy pomoże? jak nie pomoże to znaczy, że to nie spalanie stukowe tylko coś innego, ale odgłos jest aż nadto znajomy
- dlaczego czujnik spalania stukowego nie syngalizuje problemu i nie opóźnia zapłonu?
  
 
Cytat:
2018-01-17 10:23:57, jakr pisze:
Zatem tak: - ten problem wystepuje od kiedy pamiętam - nowe świece wlecialy 10 tkm i nic sie nie poprawiło - robiłem płukanie komór spalania (5tkm temu) pod kątem rozpuszczania nagarów na pierścieniach (zwiększone zużycie oleju), przez otwór świecy (o to chodziło https://www.youtube.com/watch?v=LdaLvVQskqo), więc nie podejrzewam nagarów. - pojechałem trasę nad morze (w sumie 600 km i nie snułem się prawym pasem) i ciągle to samo, jechałem poniżej granicy spalania stukowego (pojawia się powyżej 130km/h) - tankuje na różnych stacjach - może zrobię test i kupię jakiegoś octan boostera i zobacze czy pomoże? jak nie pomoże to znaczy, że to nie spalanie stukowe tylko coś innego, ale odgłos jest aż nadto znajomy - dlaczego czujnik spalania stukowego nie syngalizuje problemu i nie opóźnia zapłonu?


Komputer wyprzedza maxymalnie zaplon bo im wiekszy kat wyprzedzenia zaplonu tym wyzsze cisnienie pracy i wieksza moc ale do pewnego momentu.Jak wczesniej czujnik wykryje pojedyncze detonacje to zaplon zostanie opozniony do momentu kiedy detonacje ucichna lub skonczy sie zakres przewidziany na mapie do regulacji punktem zaplonu Jezeli skonczy sie zakres a detonuje dalej to juz komputer bardziej nie opozni.
Samochod masz od nowosci czy po przejsciach?Sprawdz cisnienie sprezania i mocowanie czujnika lub przeluz na inny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzieki za odpowiedzi

Samochod jest w rodzinie od nowosci, zaliczyl sarnę, ale skończylo się na chłodnicy.
Podmienię czujnik i zobaczę.
Spędziłem dzisiaj sporo czasu poszukując informacji na ten temat i kolejnym podejrzanym zaczynają być panewki. A taki pewny byłem tego dźwieku, ech

https://c1aygo107.net/index.php?topic=9913.0

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=35336.0



[ wiadomość edytowana przez: jakr dnia 2018-01-17 15:45:35 ]
  
 
Cytat:
2018-01-17 15:43:29, jakr pisze:
Dzieki za odpowiedzi Samochod jest w rodzinie od nowosci, zaliczyl sarnę, ale skończylo się na chłodnicy. Podmienię czujnik i zobaczę. Spędziłem dzisiaj sporo czasu poszukując informacji na ten temat i kolejnym podejrzanym zaczynają być panewki. A taki pewny byłem tego dźwieku, ech https://c1aygo107.net/index.php?topic=9913.0 http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=35336.0 [ wiadomość edytowana przez: jakr dnia 2018-01-17 15:45:35 ]

Mysle ze prędzej sworznie lub tloki w cylindrach

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer